![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik begin met modelbouwen en ben mijn eerste bootje aan het maken, en wel een voerbootje. ben zelf een visser dus dacht ik dat is mijn eerste project!! Het bootje bouwen gaat wel lukken denk ik?? maar mijn grootste vraag is wat moet er allemaal in, en wat kan ik het beste gebruiken. het moet allemaal niet te duur worden, dus wat voor een zender, motor, sevo,s enz moet ik hebben? en waar kan ik dat het beste halen, en mischien heeft iemand nog wel wat liggen? ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. groeten arjan |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2005 Locatie: Rijen, NL Leeftijd: 21
|
Dit hangt allemaal af van hoe groot je boot is, het gewicht, en vooral wat voor eigenschappen je verlangt! Kortaf wat je nodig hebt (minimaal): -zender -accu's/batterijen voor zender -vaartregelaar -roerservo -ontvanger -servo voor voermechanisme -motor -accu(s) voor in je bootje dit was even snel het minimale el;ectronica lijstje getekend, wat je precies nodig hebt kan ik niet zeggen gezien ik niet weet wat je allemaal in gedachten hebt Veel suc7 met je boot trouwens!
__________________ Bovenstaande post is uitgebracht onder de by-nc-nd 3.0 NL licentie. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Hoi Dikkie, hoe zwaar mijn boot gaat worden weet ik nog niet, hij is nog niet klaar. het gaat mijn nu om de zender en de ontvanger, deze zijn het duurste denk ik. ik weet echt niet wat ik moet hebben, en het moet redelijk goedkoop blijven. op de boot komen twee voerbakken en lampjes voo en achter. het hoeft geen top kwaliteit te zijn, als het maar redelijk is. groeten arjan |
|
| | #4 (permalink) |
|
Als je het simpel wilt houden kun je die lampjes op een apart accu'tje houden, met een aan/uit schakelaar ertussen. dit scheelt al een kanaal op de zender waardoor een zender met minder kanalen aangeschaft kan worden = goedkopere zender. Als je de 2 voerbakken apart wilt aansturen zijn dit alweer 2 servo's, wat 2 kanalen betekent. Als ik het zo goed heb kom je uit op 1 vaartkanaal, 1 stuurkanaal, en 2 voor voerbakken = 4 kanalen nodig. Zelf ben ik erg fan van Robbe (www.robbe.de), maar anderen zullen op hun beurt weer Graupner (www.graupner.de) aangeven. Het is maar wat je het prettigst vind, maar specifiek kan ik niet echt een zender of ontvanger aangeven. Wel is te zeggen dat deze combinatie de duurste is van de hele boot! HIER is een mooi setje zenders te zien die je kunt gebruiken.
__________________ Bovenstaande post is uitgebracht onder de by-nc-nd 3.0 NL licentie. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Marken Leeftijd: 22
|
Hoi even aan het googlen geweest: http://www.carpweb.nl/portal/index.p...d=78&Itemid=26 gewoon van pvc pijpen gemaakt.. Groeten Justin |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Het ligt ook aan het bereik van de zender (vooral dat), welke -als het goed is- altijd vermeld staat bij de zenderinfo.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |