![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb twee vraagjes. Ik wil graag een soort verstraler, of ander soort verlichting op mijn boot plaatsen. De lamp is bedoelt om tijdens donkerte flink bij te schijnen. Heeft iemand een goede tip voor mij dat, wat betreft prijs/kwaliteit verhouding, de beste keuze dan is? Daarnaast wil ik graag een indicator op mijn boot plaatsen die aangeeft hoe vol, of leeg, de accu op dat moment is. Heeft iemand een tip voor mij? Alvast bedankt, Marcel |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
euh... hoeveel licht moet dat geven en hoelang moet dat branden? als het maar een klein beetje licht is, zou ik kijken naar high intensity LED's (witte). nogal sterk gebundeld licht, zeer laag stroomverbruik - bijna geen warmte - lange levensduur etc... denk gewoon aan een LED fietskoplamp. Je kan eigenlijk ook gewoon zo'n fietslamp kopen, mijn vader heeft net een gekocht voor een 10 euro - 3 LED's en het geeft behoorlijk wat licht en is klaar voor gebruik (inclusief waterdicht) anders kan je ook gewoon een halogeenlamp op 12V gebruiken ... maar dit is direct hoog stroomverbruik (2-3 A voor 35 W) en de zaak zal heet worden. kan je iets meer vertellen wat je juist denkt ermee te doen ? Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |