![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo mensen, ik ben van plan een hovercraft te bouwen. nu heb ik m'n rc auto gesloopt voor de besturing, er zit een soort magneet in voor het sturen van de wielen. Heeft iemand er enig idee van of ik er een servo ipv dat magneetje aan kan hangen?? (er zit een 4,8V accupack in) Alvast bedankt, Gerjan |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Gerjan, Allereerst natuurlijk: Welkom op dit forum! Je wilt de besturing van je auto gebruiken voor een boot die je aan het bouwen bent. Je hebt het over magneetjes die zorgen voor de stuurbeweging in je auto. Zonder direct details te kennen, denk ik dat je een "Nikko"-achtig auto hebt. In dit geval zal je geen servo aan je ontvanger kunnen hangen. Geef eens wat meer info over je auto en de boot die je wilt bouwen. Dan kunnen we gericht zoeken naar een oplossing voor je. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
bedankt, ik heb idd een nikko auto. ik heb plannen om een hovercraft te gaan bouwen, daarbij gebruik ik de aandrijfmotor voor de lift en de voortstuwing. en de 'stuurmagneet' voor het sturen, nou zit er achter de 'stuurmagneet' een hele hoop mechanische bedoeningen waardoor het heel ingewikkeld wordt. daarom vroeg ik me af: - kan ik er een servo of andere motor aan hangen?? - ben ik nu ook een snelheidsregelaar nodig (en waarom)?? |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Barneveld
|
Een naamgenoot altijd leuk! Aan de magneet besturing kan je hoogstwaarschijnlijk geen servo hangen omdat deze op 2 kompleet verschillende manieren worden aangestuurd Een snelheids regelaar voor de lft en voortstuwing zou kunnen. Heeft je auto proportionele bestuuring op het gas ? tip: Bouw je hovercraft niet te groot en houd alles licht want met een nikko auto als donorvoertuig zul je niet bergen met power tot je beschiking hebben. Groeten Gerjan
__________________ 3.5cc Wild Thing, Tamiya M03 Clasic Mini |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |