![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Welke snelheidsregelaar gebruikt men bij loodaccus? ik vind ze alleen voor vluigtuigen en racingpacks van auto's. Het varen op loodaccus lijkt mij namelijk makkelijk omdat deze een hogere capaciteit hebben en omdat ze goedkoper zijn. |
|
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
hallo , als er bij de technische specificatie staat dat regelaar "bec - funktie" heeft dan heb je geen aparte akku nog voor je ontvanger en servo's te voeden en bekijk gewoon de technische spec.: spanning ,vermogen,voor-en achteruit nodig? en maak dan je keuze groeten |
|
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
dat staat er dus niet bij of die bec had. is wel een mechanische, weet niet of die wel bec kunnen hebben? en nog een vraag over het laden van loodaccus, ik heb een lader voor het laden van autoaccus, die kan 12 en 6 v laden. en een vaste laadsnelheid van 6amp. kan ik hier 6v loodaccus van 4amp mee laden? dus dan ben ik met 1,5 aan het laden, kan dit? |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
citrorob, ik dacht dat hoge ontlaadstromen juist het handelsmerk waren van loodaccu's. Een startende benzinemotor van een auto trekt vlot 300A. Je kan dit zonder schadelijke gevolgen volhouden tot de batterij plat is. Opladen gebeurt standaard met 50A. Of het voor een modelboot aangewezen is om met 10C te onladen is een ander verhaal, want dan kun je maar 6 minuten varen.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 3 november 2005 Locatie: Midden-Holland
|
Dat zou je denken ja. Maar heb je wel eens gemeten wat je er dan als vermogen uit haald. Verder is 300A uit een 60Ah accu veel ondanks dat dit maar 5C is en dat is dan nog een start accu. Verder is Laden met 50A dan nog niet eens 1C Voor een Nicad cel van 1,7Ah is 35A geen probleem. Dit is is ruim 20C!! Zelfs het ontladen met 1C vindt een loodaccu niet leuk. Hij gaat niet kapot maar feitelijk maar 3A trekken uit een 4A accu bij 1C ontlading is echt wel het matje omdat anders de spanning volledig instort. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Een standaard autobatterij is "maar" 30-40Ah, en inderdaad dit is maar 10-8C. het vermogen is 12Vx300A= 3600watt= 4,9pk. Als de spanning inzakt bij 1C, dan lijkt me die batterij niet in orde. Een batterij van 60A is meer voor een diesel, daar zijn de startstromen nog hoger. Nogmaals, ik denk dat het geen praktische modelbouwoplossing is om hoge stromen te trekken uit een loodbatterij. Mede omdat onze batterijen hermetisch zijn, en eventuele gasontwikkeling niet weg kan.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Waarschijnlijk heb je ook een lader voor je zender/ontvanger accu's. Zet hier je loodaccu op met ca. 0,1C en doe dit tussen de 12-14 uur. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Laden doe je inderdaad best voorzichtig, Als de lader niet stopt wanneer de batterij vol is, kan het zijn dat je huis afbrand. Hier is al een topic over geweest.
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
De "lijkt me" conclusie lijkt BS. Heb je wel eens wat getest? De loodgel accu's zoals gebruikt in de modelbouw zijn duur accu's geen start accu's. Verder schreef ik dat zo'n accu na een opname van van 1C na ca. 45min instort ipv van de te verwachten 1 uur en niet direct bij 1C | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |