![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hoi allemaal, Ik heb een vraagje ik heb een tijdje geleden een regelaar gekocht. Ik heb de navy control 535 R. Maar nu wil ik alles aansluiten. (ik ben niet thuis in de electra Me probleem is dat ik een boegschroef heb. Moet ik nu een regelaar erbij kopen voor alleen de boegschroef of is er iets goedkopers voor te krijgen. Zoals een soort schakelaar of is er iets zelf te maken. Ik hoop dat iemand wat weet. Groetjes Robin. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Er zijn verschillende mogelijkheden. Een Vaarregelaar Een Duo Switch De mechanische schakelaar met Microswitch zie ik niet meer maar is ook zelf te maken zal de goedkoopste oplossing zijn. Kijk eens bij Conrad. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 27 november 2004 Locatie: Lisserbroek Leeftijd: 42
|
Hoi Robin, Je kan een kanaal schakelaar nemen met ompoolrelais, alleen dan kan je vol toeren links of rechts. Ik zelf vindt het makkelijker om met een vaartregelaar te werken dan kan je makkelijker manoeveren. Als je eventueel wat meer gegevens mailt zoals type moter, zender, regelaar, wil ik wel een bedradings tekening voor je maken. Groetjes Wout, geel en blauw is niet lelijk, lid Vaarteam MailLine. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2004 Locatie: Nieuwegein Leeftijd: 49
|
Hoi Robin, Het is zoals Wout eigenlijk al schrijft, met een regelaar ertussen is net even wat beter qua manouvreren, je kan dan ook een klein beetje gas geven op de boegschroef ipv "vol" aan of uit, waarschijnlijk zit er een kleine motor op je boegschroef waardoor je met een goedkopere regelaar ( lees minder stroom vermogen ) weg komt, er zijn al regelaars vanaf zo'n 31 Euro 12 Volt en ook nog 20 Amp continu incl Bec 6 Volt 2 A. Tom Boere
__________________ lid van raad van bestuur Vaarteam MailLine A member of IOS - Intern. OSV Society |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |