![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Ga eens naar een modelbouwzaak de veertjes zijn los verkrijgbaar. De winkelier vertelde mij dat al die veertjes nog hetzelfde zijn. Zender meenemen en dan gelijk even kijken. Veertjes van de Robbe Atack bijvoorbeeld. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Dan maak je dat toch zelf? Stukje messing of blik op maat knippen, gaatje erin boren, het uiteinde even omzetten en op de plaats schroeven. Klaar. Zelfs ik kan het, en ik ben geen fijnmetaalbewerker...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
@Roel dat is volgens mij juist het rateltje waar hij vanaf wil (en die kan je gewoon bestellen bij Robbe) ... het gaat dus om het "bruggetje" dat samen met het veertje de knuppel centreert......
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Een veerset voor een knuppelmechaniek is gewoon bij de winkelier te bestellen. Behalve een veertje heb je ook een haakje-met-M2-boutje nodig en een beugeltje-met-asje. Eventueel kan de winkelier deze rechtstreeks bij de servicedienst bestellen. Vragen naar een veerset voor een FC18. In het Duits heet zoiets trouwens een Knüppelneutralisierungssatz (levert met scrabble een leuke woordwaarde).
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Tja... weer niet goed gelezen... O, ehhh Jan: Doe mij ook even een 'Kippschutzschwimkörper'! (Da's een balletje wat boven in de mast van een catamaran zit om te voorkomen dat het model ondersteboven in het water ligt na het kapseizen...)
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Het haakje-met-M2-boutje is nog het zelfde alleen het beugeltje-met-asje is veel dikker, zelf maken is ook en idee moeilijk is het niet. Zelf heb ik ook nog en fc16 en daar zit ook en plastic beugeltje in, dus ik weet niet of de fc 18 wel van metaal is. Leo |
|
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
We zitten hier niet zomaar wat te verzinnen, hoor Misschien geloof je het zo: Veerbeugels voor ST12 (Promars, Terra Top FMSS/PCMS, Supra PCMS, CM basic, CM rex, FC18 V1 en V2) en ST13 (FC18 V3 en nog een hele reeks). In het bakje zitten er nog veel meer..... Enne, nee, die kun je niet rechtstreeks bij mij kopen (tenzij je ze zelf ophaalt). Ze kunnen wel naar een winkelier naar keuze worden gestuurd en zijn dan deze week nog te bestemder plaatse
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
Oke alleen de winkelier in Dordrecht heeft geen bestel NR voor deze onderdelen (promars). En die in Papendrecht vind het te veel werk om dat alle maal op te zoeken. Is het mogelijk om het naar de modelbouw winkel op de voorstraat te sturen de winkelier weet er van. Het haakje-met-M2-boutje En veer en veerbeugel Leo |
|
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 maart 2006 Locatie: Hengelo (o) Leeftijd: 56
| Citaat:
__________________ Groeten, Frank Nil volentibus arduum - In Aanbouw: Loyal Mediator (Slipway) | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |