![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2006 Locatie: Antwerpen
|
Ik heb een eco-achtig speedbootje van Protech. De standaard motor is een speed400. Ik laat hem lopen op LiPo2s. Zowat na elke vaarbeurt, ca 15min, is de motor opgefikt. Het bootje is duidelijk niet snel genoeg in verhouding tot de motor. Er is geen ruimte voor waterkoeling, de motor ligt zowat tegen de romp aan. De schroef is van een type dat ik nergens kan terugvinden, dus ook niet te vervangen. Ik moet het dus anders aanpakken, t.t.z. Iemand een idee?
__________________ Ik ben blij als het regent. Dan wéét ik dat ik terug thuiskom met een vliegtuigje dat nog heel is. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
damax, wat geeft protech aan als batterij hiervoor? Indien dit een speed400 is (6 V?) op 2 lipo's (7.2V) dan begrijp ik best dat die motor heet gaat worden na 15 minuten. Ik merk dat vaak de motoren in speedboten zo over hun specificaties worden gebruikt dat ze moeten afkoelen tussen wedstrijden. Als je dan grotere batterijen (lipo's ofzo) gaat gebruiken kan je wel eens over de drempel gaan van het ontwerp. Ik vind het toch raar dat men in een speedbootje geen waterkoeling voorziet grotere motoren zijn de 500 serie ofzo, maar die zijn ook iets dikker. Als je al geen plaats hebt voor koeling, dan stel ik me de vraag of je plaats gaat hebben voor een 500. schrijf protech ook eens aan, mijn ervaring is dat die best antwoorden. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |