![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Ik had een probleempje: Een Marx-boegschroef ingebouw in de Happy Hunter. Prima ding, maar... Om te test of m'n boegschroefje waterdicht was, was m'n (zit-)bad te klein. Dan maar omgekeerd: ![]() En NEE, de vloeistof in de romp is niet wat jullie denken, stelletje viespeuken!
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2005 Locatie: leeuwarden Leeftijd: 42
|
En roel, is hij waterdicht ? Ik heb de parat zaterdag tijdens een vaarshow in het water gehad om te kijken of hij waterdicht was en Niet waterdicht. Hij lekte bij de ringen voor de voith's. Niet mijn fout de eigenaar had dat zelf gelijmt. Maar 10 secondelijm van pattex doet veel wonderen. Groetjes
__________________ Victor De "ModelbouwFreak" U vraagt ik bouw niet meer. ![]() Werken is mooi, het houdt mij niet van de straat alleen het vraagt zoveel van je vrije tijd . |
| | |
| | #4 (permalink) |
@Aaalie: Nee, geen slootwater @Victor: Ja, de boegschroef is waterdicht. In een later stadium de hele romp vol water gezet (Motortje kan er wel tegen) om dezelfde druk te hebben als de HH in het water ligt. Geen drupje buiten de romp! Die lekkage bij jou: Lekt het tussen de opvulringen en de romp? Dat zou ik dan nog verstevigen met 2Clijm. Alleen secondenlijm erop heeft een risico: secondenlijm lost op een gegeven moment in combinatie met water op... Met behulp van karton een rondje om de ringen heen maken, een laagje 2C lijm er in, en laten uitharden. Je kan natuurlijk ook de hele bodem in het VSP-compartiment volplempen met 2C-lijm, maar dan ben je erg duur uit...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
>secondenlijm erop heeft een risico: secondenlijm lost op een gegeven moment in combinatie met water op... Shocked hoelang duurt dit proces? Ik heb nu lekken op de Zeehond waar de reling met secondenlijm vastzit in het dek. Mij de Dolly is die secondenlijm nu toch al 2 jaar ok voor zelfs tussen dek en romp te zitten. <edit> hier is wel achteraf 3 lagen verf over gespoten Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #6 (permalink) |
@Perk: als het regelmatig onderwater komt, of met water in aanraking komt... Op een gegeven moment is het lek. CA-lijm vormt niet echt een vaste verbinding tussen twee delen, dit in tegenstelling tot plasticlijm. Deze laatste lost kunststof een beetje op, en laat het dan weer stollen, zodra het oplosmiddel is uitgehard. Daardoor krijg je bij plasticlijm een soort lasrups. Bij CA-lijm heb je alleen maar de lange molecuulstrengen die deel a en deel b bijeen houden.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |