![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, K'ben bezig aan het monteren van het roer, samen met de overbrenging naar de servo. Nu weet ik niet, een roer - van een ship - hoever moet dat kunnen draaien. ALs het roer recht staat, - vooruit varen - van die positie uit 45 graden? Of moet dat 90 graden kunnen draaien? Graag vlug een respons. dankt u |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 maart 2004 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 27
|
Hoi Anthony, Ik zou gaan voor een roeruitslag van ongeveer 35 graden, dan zit je een heel eind goed. Veel verder moet je niet gaan, want dan gaat het roer alleen maar afremmen en je wilt juist sturen Groetjes, Danny.
__________________ Fotograferend lid Vaargroep MailLine. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Wowowowow, op't gemak allemale Ja, Forum's zijn handig als je weet waar je moet zoeken, en als je het dan nog vindt ook ben je helemaal gamakkelijk. T' zal hier wel al ergens staan zekerst. Dit topic? Voor een leek als ik is het dikwils eens moeilijk. Maaar, gelukkig maar dat er nog goeie zijn, zoals de meeste onder jullie zeker. Bedankt voor jullie ultrasnelle antwoord Kzal jullie wijze raad toepassen. Cya soon Anthony |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2003 Locatie: Luik , Belgie Leeftijd: 47
|
dag Anthony , in het echt leven ( lees : schaal 1 ) is de roeruitslag altijd 35 graden aan elk kant , behalve op speciale schepen , zoals de Alkmaar mijnenjagers , waar , op diesel , de roeruitslag bedraagt 35 graden , maar op E-vaart , gaat het tot 70 graden ... Ik heb geen ervaring met schottels andrijvingen , maar ik vermoed dat zij ook verder gaan dan de normale 35 graden ... Mijn ervaring in de modelbouw is dat je beter de 35 graden behoudt , maar je mag eventueel de roeroppervlakte een beetje vergroten ( tot 50 % maximum ) In mijn geval heb ik altijd het roer schaalgetrouw gebouwd , het model draait ook , met grote cirkels weliswaar , maar het was niet anders in het echt leven ... de groetjes , Laurent |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Anthony: 35 graden voor een 'normaal' schip met 'normale' roeren is prima. Een grotere uitslag remt inderdaad alleen maar, maar... in de modelbouw gaat het net iets anders dan in schaal 1:1. Ben je niet tevreden met je draaicirkel, kan je je roer stiekum vergroten of je uitslag vergroten. Schottels draaien inderdaad wat verder, tot en met 360 graden.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Hey bedankt allemaal. Er is echter nog iets opgedoken waar ik het fijne niet van weet. K'heb na het monteren, en uittesten gemerkt dat er storing zit op de motor. Nu wil ik de bijgeleverde ontstoorders op de motor solderen. Er zit een schets bij die zegt hoe het moet. Maar die is niet erg duidelijk, eerder verwarrend. die onstoorders soldeer ik die op de plaats waar ik de batterijklemmen bevestig, of moet ik ook een verbinden met de behuizing van de motor komen. ( Omdat daar ook een lipje uitsteekt ben ik beginnen twijfelen. ) Dankt u Anthony |
|
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Hey bedankt allemaal. Er is echter nog iets opgedoken waar ik het fijne niet van weet. K'heb na het monteren, en uittesten gemerkt dat er storing zit op de motor. Nu wil ik de bijgeleverde ontstoorders op de motor solderen. Er zit een schets bij die zegt hoe het moet. Maar die is niet erg duidelijk, eerder verwarrend. die onstoorders soldeer ik die op de plaats waar ik de batterijklemmen bevestig, of moet ik ook een verbinden met de behuizing van de motor komen. ( Omdat daar ook een lipje uitsteekt ben ik beginnen twijfelen. ) Dankt u Anthony |
|
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2005 Locatie: Limburg Leeftijd: 21
|
wat ik heb begrepen moet er eentje tussen de + en de - van de kabels en 1 van + naar de behuizing net als de - . Mijn motor is ook nog niet goed ontstoord en ik moet zeggen dat best iritant is als die even begint te storen!
__________________ Groeten, Laurens |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
De grootste 100 nano tussen de kabels aanvoer De twee kleinsate 47 nano eentje aan de plus en nog eentje aan de min En dan beide aan het huis mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Lid sinds: 15 mei 2005 Locatie: Limburg Leeftijd: 21
| Citaat:
ze hebben in de winkel een 473 tussen de kabels gezet. die 2 moet ik er nog aanzetten
__________________ Groeten, Laurens | ||
| | |
| | #12 (permalink) |
| Guest
| [quote]F.van.Gent schreef: TheHawk schreef: wat ik heb begrepen moet er eentje tussen de + en de - van de kabels en 1 van + naar de behuizing net als de - . Mijn motor is ook nog niet goed ontstoord en ik moet zeggen dat best iritant is als die even begint te storen! @TheHawk De grootste 100 nano tussen de kabels aanvoer De twee kleinsate 47 nano eentje aan de plus en nog eentje aan de min En dan beide aan het huis Hey, Kan het zijn dat het andersom is? Omdat Er zaten er standaard 2 stuks bij van 104 en 1 stuk van 47. Die 2 van 104 ( 100 nanofarat ) zou ik als volgt solderen: 1 aansluitpunt naar het min-pool het ander aansluitpunt naar de behuizing. De tweede van 104, 1ste aansluitpunt naar het pluspool dan naar de behuizing. En de kleinste van 473( 47 nanofarat ) gewoon van de pluspool naar de minpool verbinden. zo vormt de kleinste ontstoorder een verbinding tussen de grote. En staan de grote in contact met de behuizing en de polen. Zou het zo correct zijn? |
|
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
je moet twee kleine hebben En een grote En niet anders de kleine ieder aan een aansl en dan aan het huis De grote aan de plus en min motor mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |