![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Hetnet heeft een goed spamfilter, filtert er bij mij zo'n 1000 berichtjes per week uit, de enige 'berichten' die erdoor komen, een tiental/week, zijn berichten met een willekeurige verzameling woorden (lachuh, stelletje knuckledraggers). Wat betreft topititels en verwijderen: Hulde Roel, zou ook in de andere subfora moeten gebeuren: 'help", "vraagje", "software" (uiteraard gepost in het sofware forum), "heli" (heliforum) enz.enz. Allemaal briljante titels die getuigen van een oorverdovende lamlendigheid (de beantwoorder zoekt het wel uit), die bovendien het zoeken moeilijker maken en ervoor zorgen dat je vaak een discussie voor Jan L*l opent. Zulke titels open ik niet meer, behalve als het een forumbeginner is met nog weinig berichten op zijn/haar naam.
__________________ Vriendelijke groeten diy motor tips Drive Calculator diy motor group Cumulus MFC |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Bij vele providers moet je extra betalen voor een filter. Mijn vriend zit bij KPNPlanet en moet er maandelijks extra voor betalen. Bij Home zit het al bij de prijs in je kan voor wat extra zelfs een virusscanner bij hun krijgen met regelmatige update's, ik gebruik Norton Symantec dat kost mij niets. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Ron, Een collega van mij heeft ook Hetnet een heeft daar dus dat spamfilter bij. Ook hij is erg tevreden over dat filter. Maar, zoals Jan al zei: dat filter kost Euro 1,95 per maand. Omdat ik dit e-mail adres toch nergens anders voor gebruik, heb ik besloten er geen filter op te zetten. Die spam verwijder ik gewoon even handmatig. (Kwestie van een minuutje werk: alles selecteren en shift-delete.) Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 14 mei 2005 Locatie: Emmen Leeftijd: 43
|
Hallo Allemaal, Ik gebruik zelf een tussen programma " mailwasher pro " (ik ben hier geen reclame voor aan het maken zo heet het programma nou ่่nmaal ) het voordeel van dit programma is dat je eerst rustig kunt kijken voor dat je eigen email programma opstarten. Ik werk hier al jaren mee een perfect programma. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,Belgi๋ Leeftijd: 55
|
hallo harrie gelijk ik gebruik dat ook maar als je de gratis versie neemt kan hij maar 1 mail adres tegelijk aan maar filteren doet hij dus wel degelijk maar het essentielle punt wordt hier over het hoofd gezien normaal zouden we niet moeten filteren niet ???? groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
| Citaat:
Die *derden* zetten al dan niet moedwillig hun mailserver / computer open voor de spammers. Een groot deel van de spam komt van mensen die hun computer onbewust hebben open gezet voor de spammers. Ze hebben een trojan op hun computer staan die de spammer in staat stelt om via hun computer mail door te sluizen naar de buiten wereld. Eer dat dit ontdekt wordt zijn er al miljoenen mailtjes via deze computer verspreid, net als de trojans die weer andere computers infecteren. De gebruiker kan hier over het algemeen niets aan doen omdat de (MicroSoft) software het doodgewoon toelaat. Tevens zijn landen waar zgn *open mailservers* zijn toegestaan en waar geen aktie op ondernomen wordt bij misbruik. Veel asiatische landen hebben geen beleid tegen spam, het zijn dan ook deze landen waar de meeste spam vandaan komt. Daarbij moet je niet vergeten dat spam een flinke som geld oplevert, meer dan de boetes die ze (kunnen) krijgen. Zolang de overheden geen hoge straffen cq boetes op spam zetten en providers deze spammers hun gang laten gaan zal je last blijven houden van die troep. | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
Onlangs in Amerika een spammer gearresteerd. Het aantal spamberichten is bij mij teruggegaan van 100/dag naar 40/dag
__________________ Vriendelijke groeten diy motor tips Drive Calculator diy motor group Cumulus MFC |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
| Citaat:
| |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
|
De afgelopen 24 uur door de server geweigerde e-mails. bl.spamcop.net 4320 hits, 0.0sec sbl-xbl.spamhaus.org 1966 hits, 0.0sec list.dsbl.org 90 hits, 0.0sec nlwhitelist.dnsbl.bit.nl 159 hits, 0.0sec cbl.abuseat.org 56 hits, 0.0sec virbl.dnsbl.bit.nl 9 hits, 0.0sec dynablock.njabl.org 631 hits, 0.0sec dnsbl.njabl.org 207 hits, 0.0sec bhnc.njabl.org 19 hits, 0.0sec multihop.dsbl.org 3 hits, 0.0sec Of te wel 7460 spamberichten......dat zijn er 311 per uur......en 5 per minuut.....die mannen hebben het er maar druk mee !!!!
__________________ PS, neem mij bovenstaande niet kwalijk, ik ben nu eenmaal een zuurpruim en daar kan ik niets aan doen. |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2007 Locatie: Dieren Leeftijd: 35
|
Ik zelf gebruik SpamFighter. Dit is een gratis programmaatje voor Microsoft Outlook. Er is ook een Pro-versie,maar daar moet je wel voor betalen. Echter, de gratis versie bevalt prima en vist er heel wat spam tussen uit! Maar! Let in het begin wel op dat ie niet ook mailtjes verwijdert die wel van toepassing zijn! Die kun je overigens makkelijk in je "Witte lijst" zetten, dus na een weekje opletten kun je ongezien de map met spam leeg gooien. Het werkt verder lekker eenvoudig en goed. Maar het zou beter zijn, als er goede maatregelen worden genomen tegen spammers.
__________________ Vervoer over water, de juiste weg! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |