![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hierbij een voorzetje afgekeken van de vliegers De vloot van ruud48 bestaat uit: SR9 sleper van stads reiniging amsterdam + 2 sleepbakken 1978 Norderny meetschip + bij boot Mowe 1982 Sea dolfhin zeiboot 2002 Schutze mijnenjager van duitse marine 1976 Balboot (clubproject) sleper in aan bouw 2001 Ton 12 garnalen kotter 1975 Felix bremer haven barkas i.a.b. 2000 Sinds kort. B24 2 motorige speedboot 2002 Taifun snelle toerboot (nog in de doos) 2002 Flowerclass corvet canadese marine (nog in doos) 2001 Smit denemaren in aanbouw sinds 1979 werk er alleen aan als ik zin heb. En dan van een kennis een Fairy Huntsman 26 voet, in het echt, op schaal ruim een meter, op de reparatie werf. |
|
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Leuk onderwerp Ruud!! Mijn vloot bestaat uit 3 vaarklare schepen. En verder allemaal reparatie of in aanbouw zijnde scheepjes. Frederik W. Goedkoop - Havensleper van de rederij Goedkoop, Amsterdam Ocean Scout - Oceangrafisch schip. Windstar - Zeilboot van Robbe. HMS Tijgerhaai - Patrouille schip. In reparatie. HMS Hercules - Havensleper later verkocht aan Bugsier, Hamburg en vernoemd als Bugsier 3. Model is van Graupner. In aanbouw. Smit Nederland - Billingboats. In aanbouw. Blusboot Weser - Graupner. In reparatie. Waveney - Reddingsboot van de RNLI (Royal National Lifeboat Instution) van Billing Boats. In Aanbouw. Skandia - Zeilboot van Robbe. In reparatie. Dit was het wel zo'n beetje. En nu ik het allemaal op schrijf; Waar haal ik de tijd vandaan om die dingen te bouwen/repareren?? Groeten, Jan |
|
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Jan daar zit ik ook mee, mijn pensioen kan niet snel genoeg komen. Of er moet iemand zo kundig zijn om 36 urige dagen te maken, dan komt het wel goed. Mijn Smit Denemarken is trouwens een suster van jouw Nederland, maar dan vanaf tekening en schaal 1:25. groetjes ruud48 |
|
| | #4 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13 |
Tot mijn vloot behoren: - Robbe norderney (in aanbouw) - Robbe Mowe (behorend bij de norderney) - varend - Robbe Dolphin zeilboot - varend - Modelbouwforum - draaiend Ben nu druk bezig met de bouw/ver-bouwing van een garage naar hobby-ruimte. Geheel geisoleerd en voorzien van verwarming. Robert |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
| ook heb ik een zwarte zee(1:90) gebouwd, dit model is geheel van hout uit de oude serie van billing boats (jaren 60 of zo) dus geen plastic romp maar spanten en plankjes. ik ben er ook niet vies van om modellen te bouwen 1:700 lekker priegelen, hier door leer trouwens je goed detailleren om grotere modellen te vervraaien. als je het bij 1:700 kan dan heb je geen problemen met 1:100 als ik niet werk dan bouw ik bootjes!!!!! werken doe ik 4 dagen van de week dus 3 dagen om te bouwen,en me vrouw vindt me zo lekker rustig (stilte voor de storm) volgende project wordt een Flowerclass corvet. 1:100 mijn penioenlaat nog een jaar of 33 op zich wachten,lang leve de ATV greets RO |
|
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Admiraal K.Doorman, was dat niet "Ik val aan, wie volgt mij!!" Slag in de Java zee.. het wordt gezegd dat dit een van zijn laatste commando's was, erg vrij blijvend was het echter niet. (niet wie, maar, VOLG MIJ!!!) vergeet niet dat de vloot die Admiraal K.Doorman, een internationale vloot was, het was wel de strekking van zijn commando. dit werd met vlaggen als opdracht bevolen naar de rest van de vloot, greets RO |
|
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
ben begonnen met de dolly van robbe(toen ik nog een klein ovipetje was) daarna begonnen aan de bouw van de litorina van graupner(nog steeds in aanbouw) toen gekregen een model van een kottertje, weer hersteld, maar hij bleek nog niet waterdicht te zijn, daarna geen tijd meer aan besteed daarna de azimut atlantic challenger gekocht, 4 jaar met veel plezier meegevaren, sinds twee weken verkocht. en nu heb ik vaarklaar de B24 van graupner, en echt serieus in aanbouw(als ik tijd heb) het balbootje, alwaar meerdere leden van VGF mee aan het bouwen zijn. ja al met al al weer een redelijke vloot en dat voor een studentje |
|
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Greetings, Jan | |
|
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Mijn 'vloot': Robbe "Kormoran", boeienlegger (2001), part-time duikboot Kyosho "Seawind" met epoxyromp (2000) Robbe "Smaragd", sinds twee jaar in m'n bezit, maar nog steeds niet aan toegekomen Sinds drie dagen "Sara" een catamaran van Jamara (in aanbouw) Een aangezien ik nogal eens boten recenseer, hier een klein overzichtje van boten die ik ooit gebouwd heb: Robbe "Schutze" mijnenveger, later verbouwd tot Schnellboot Graupner "Seabex One", offshore werkschip Tamiya Yamaha WOR 40, Whithbread racer Tamiya's kleine Yamaha, klein kajuitzeiljacht Azimuth Atlantic Challenger, Blue Ribbon racer met Hydrojets Moonraker, Multimiljonairsjacht met hydrojets Magin' One, klein geel racemonster Airstreak 500 electro, blauw-wit racemonstertje Lijkt veel, maar bestrijkt wel 18 jaar bouw- en vaartijd... Het laatste vlaggesein van Vice-Adm. Karel Doorman was overigens: "All ships follow me". Een niet ongewoon vlaggesein onder de gegeven omstandigheden; De Geallieerde schepen voeren in kiellinie met de Japanse vloot buiten schootsafstand van de geallieerde kanons. Om de vijand binnen bereik te krijgen wilde Doorman bakboord uit zwenken, zodat de schepen in linie zouden varen (minder trefkans voor de vijand) en dichterbij zouden komen. Helaas zag HMS Exeter dat sein niet, zodat ze rechtuit voer. Hierdoor raakte de Geallieerde formatie in verwarring, en konden de Japanners met hun vérdragend geschut bijna de hele Geallieerde vloot tot zinken brengen... (Bron: gevechtsverslag HMS Exeter, 1946. Auteur: haar laatste commandant en diverse overlevenden) Zo zie je maar weer hoe funest het is als je schepen van diverse mogendheden onder één commando samenbrengt, maar ze niet genoeg samen laat trainen. Roel.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 22 mei 2002
|
mijn vlootje bestaat uit Yamaya 40ex Yamaha Whitbread Happy Hunter omgebouwd naar Fjordhur Yorkshireman -- aanbouw foto's http://www.studiographic.nl/boot
__________________ http://www.studiographic.nl/zeilboot/klein.gif |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |