![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
omdat er hier op het forum niet superveel staat geschreven over de robbe dolly en er werl eens naar wordt gevraagd door beginners kreeg ik een idee om er een topic aan te weiden dit is de robbe dolly: ![]() DOLLY Robbe, Electroboot (schaal 1/20 barkas), lengte 55 cm Inhoud: kunstof rode romp,dak en opbouw, complete roereenheid, schroefaskoker met as, schroef en koppeling, enz Uitbouwmogelijkheden:Brandbluskanon en Sleeplier.(exclusief zenderset,regelaar,motor) de dolly heeft een adviesprijs van €59.90 en is bij de meeste modelbouwwinkels wel te koop. standaard ligt er een speed 400/45 in die op maximaal 12 volt kan draaien. de rest van de electronica is zelf in te richten. wat zijn jullie ervaringen met de dolly??? ik heb zelf een dolly en ik ben er zeer tevreden over. het is mn eerste bootje maar is ook heel leuk als bijbootje voor noodgevallen
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
prima bootje en leuk te maken, echter niet waterdicht bij ruw weer en de koppeling/motor opstelling is niet veel soeps. Dit was ook de eerste boot die ik had en nog steeds in gebruik. Ook heb je veel plaats voor opties zoals geluid, verlichting en brandspuit. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
ik heb nog een paar foto's van mijn dolly: ![]() ![]() **** er valt ook nog een beetje mee te slepen **** ![]() ![]() ![]() zijjn hier nog meer mensen met een dolly?? zoja, post maar foto's en reacties
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl Laatst gewijzigd door robert14; 21 maart 2008 om 12:02 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 21 mei 2005
|
tof dat er een topic geopend wordt over dit bootje, mijn Dolly is in aanbouw en zal op 29 maart normaal gezien het water voor het eerst zien. Foto's volgen later op de avond of dit weekend. Kunnen jullie even vermelden welke regelaar jullie gebruiken? gr Nico
__________________ varend: Jocelyn, Elke, Dolly. In aanbouw: Sydney Star, Neptun, London, Najade |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
mooi gedaan. Laat maar eens wat foto's zien na het varen aub. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Ik ben ook wel eens benieuwd om de foto's te zien. Laat maar komen! Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Kampen, overijssel Leeftijd: 23
|
vind ik ook het lastigste punt van de bouw. het dek. ik heb eerst een latje in de romp gelijmd waar het dek dan op rust. en dan het dek op dat latje lijmen. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 8 december 2010 Locatie: Doetinchem Leeftijd: 21
|
Heeft iemand een kopie van de bouwtekening voor mij ? Ik heb van de week een dolly gekocht. Volgens mij mis ik een aantal onderdelen. Veelal klein spul. Helaas ontbreekt ook de tekening. Het boekje heb ik erbij. Dus, als iemand er een over heeft of een kopie heeft/wil maken voor mij hoor ik het graag. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2006 Locatie: Nunspeet Leeftijd: 39
|
Ik ben ook bijna klaar met mijn Dolly. Ik vond het 28 jaar geleden al een super schattig bootje en kon het niet laten om het toch een keer te bouwen. Jeugdsentiment dus Ik heb wel lang getwijfeld in welke uitvoering ik hem zou bouwen en heb uiteindelijk gekozen voor de zwarte loodsboot uitvoering, maar wel met de sleepkoppeling erop. Daar zat overigens een hele summiere tekening en geen beschrijving bij. Ik heb me een weekend lang de zenuwen zitten puzzelen op het kleine veertje wat erbij zit.... Oja, ik zag bij toeval hier op het forum een dolly met een servo'tje achter het stuurwiel. Dat vond ik een origineel idee, dat heb ik ook 'gestolen'. Ook ik miste onderdelen waarmee hij op de doos staat, volg je de beschrijving/tekening dan klopt het wel. Ik miste alleen de 4 kleine bolders (weet niet of dit de juiste benaming is) aan de zijkant op het dek en 2 reddingsbanden. Ook kwam ik messing draad te kort om nog de 2 relingen aan de kajuit te maken. En tenslotte vond ik ook het inlijmen van het dek lastig. Dat ging bij mijn Paula 3 véél makkelijker. Het had makkelijker gegaan als mijn secondenlijm gehouden had, maar deze hechtte dus totaal niet aan het rode kunststof van de romp. Ook vond ik de passing zeer slecht, ik hield veel ruimte aan de punt over en de ronding aan de achterkant sluitte ook niet mooi aan. Nu moet ik nog de uitstekende rand gelijk veilen met het dek. Hier ben ik nog mee bezig, ook een lastig klusje. Je moet heel goed opletten dat je het dek niet beschadigd. Dan moet ik de romp nog plamuren, spuiten, stickers erop en klaar. Jammer vond ik trouwens dat er niet een extra afplaksetje voor de ramen bij zat, dit omdat ik de kajuit aan de binnenkant ook gespoten heb. Er zaten trouwens ook een paar kleine krasjes op de raampjes maar die zijn misschien nog wel weg te werken. Helaas weet ik niet hoe ik foto's hier op het forum moet plaatsen, dat ga ik nog even onderzoeken. Ik ben ook erg benieuwd naar foto's van andere Dolly's. Echt gaaf dat dit bootje al zó lang te koop is. Laatst gewijzigd door vmp; 24 oktober 2011 om 19:23 Reden: tiepvouten |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2006 Locatie: Nunspeet Leeftijd: 39
|
@ Rekesh: Achterdek??? Het dek gat er in zijn geheel op. Bedoel je de ronding aan de achterkant? Tja, dat vond ik ook lastig. Ik ben achteraan begonnen en ben naar de punt toe gewerkt. Daar hield ik véél ruimte over. Die heb ik met een stukje restmateriaal en veel 2 comp. lijm opgevuld. Dat ging heel goed met een cocktailprikkertje. Daarmee kon ik de lijm heel mooi doceren. Helaas is het dek bij mij wel heel ietsje door gaan hangen (kwam ik de volgende ochtend pas achter.....) waardoor de hele bovenbouw er niet mooi vlak op valt. Daar moet ik nog even iets op bedenken. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
| Citaat:
Hier is een plaatje van de mijne, in blusuitvoering: ![]() Ik had ook een filmpje online staan, maar dat is inmiddels weer verwijderd, hosting was maar tijdelijk. Als ik eraan denk, zal ik hem weer uploaden.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |