![]() |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
de ontvanger is een futaba 8 kanaals fp-r118f. en 1 van die regelaars is een navy control 540 R. de andere weet ik zo niet, dat moet harrie ff bevestigen welke dat is.
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
ja harrie, die grote iis de navy control 540 R: ![]() NAVY CONTROL 540 R Robbe, electronische snelheidsregelaar met groot koellichaam, vooruit/stop/achteruit, 6-28 Volt, 40 ampere continu, afmetingen: 75 x 67 x 39mm. Eenvoudige-Programmeer-System.Voor Boten.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
De plaatsing van de ontvanger tussen twee regelaars in, is uiteraard zeer slecht gekozen. In de volgende faq (halverwege) vind je de regels, waaraan de plaatsing van de ontvanger moet voldoen: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...rantennes.html
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2008
|
Ik heb het gelezen en ik heb er geen last van dat de ontvanger tussen de motoren en den regelaar zitten. Heb zelfs het antenne draad opgerold en onderdeks liggen. Ook een futaba,een f14 en een fc16. Heb je wel de goeie cristallen? Robbe heeft zijn eigen slijp metodus. Heb ik ook een tijdje mee lopen klooien. Maar heb je nouw 2 de zelfde of 2 verschillende regelaars. En volgens mij kan je probleem niets temaken hebben met je regelaar. Kijk ook eens in je zender zelf,je hebt een f14 toch? Het antenne draad wil nog wel eens los gaan(wit van kleur met een oogje er aan) Maar plek van je ontvanger kan wel uitmaken.... Hoop je een beetje geholpen te hebben
__________________ racer |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Als je de modelbouwfaq hebt gelezen, heb je kunnen zien, dat je een uitermate slechte opstelling hebt gekozen. Daarbij heb je blijkbaar de mazzel, dat het redelijk werkt. Je moet echter niet beweren, dat de problemen van de draadstarter daar niet vandaan komen. Het is namelijk zeer waarschijnlijk, dat dit wel zo is. De modelbouwfaqs worden overigens als adviserend kennisdraadje geschreven. Elektromotoren moet je opvatten als stoorzenders. Deze zorgen er altijd voor, dat het bereik vermindert. Bij een correcte inbouw zul je dit nauwelijks merken, maar bij een slechte inbouw kun je vrijwel geen bereik overhouden. Deze elektromagnetische storingen kunnen door direkte straling of via de voedingsdraden de ontvanger beïnvloeden. De direkte straling kan afkomstig zijn uit de motor, de bedrading of de regelaar. Om deze reden moet je de ontvanger daar zo ver mogelijk vandaan houden. Storingen via de voedingsdraden gaan via het servosnoer van de regelaar. Bij de Navy 540R is dit laatste niet mogelijk, want dit is een regelaar met opto coupler. Hier is het voedingscircuit van de regelaar volledig galvanisch gescheiden van het voedingscircuit van de ontvanger. Oftewel elektrisch zijn beide volledig van elkaar gescheiden. Als er een nog grotere en zeer oude regelaar in het schip zit, kan dit een Rokraft Hec 30A zijn (bestaat uit 2 delen). Ook dit is een regelaar met opto coupler.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
nou harrie suc6 ermee, als je nog hulp nodig bent hoor ik het wel
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |