![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2008 Locatie: oud-beijerland Leeftijd: 22
|
hoi allemaal, mijn naam is wilko. ik was opzoek naar spullen om een rc boot te laten varen. mijn vader heeft een jacht gemaakt van 10 meter zelf bouw dus ik heb al het 1 en ander gelezen op dit forum ook over het gewicht van bepaalde schepen. dit model is namelijk gemaakt van zink. heb hem daarnet gewogen op de weegschaal en het gewicht zit aan de 10 kg. dit lijkt mij dus veels te veel. ik weet niet of dit echt zo is maar als het zo is dan zoek ik een alternatief om dit model te hermaken. bijvoorbeeld polyester ofzo. ik wilde dit model zowieso opnieuw maken omdat er kleine veranderingen zijn gedaan op het echte schip van ons. en ik een exacte kopie wil gaan maken ik hoop dat mensen mij een beetje kunnen helpen. en de ervaren mensen die weten wat het gewicht ongeveer kan zijn hoop dat die ook een paar goeie tips kunnen geven. gr wilko p.s. hoop dat ik dit op de juiste plaats gepost heb kon zo snel geen andere plaats vinden in het boten gedeelte. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
hierbij even 2 foto's van het model zoals hij er nu uitziet. zit een beschadiging aan de railing dus niet op letten http://img162.imageshack.us/img162/8414/dscn1373tz6.jpg http://img527.imageshack.us/img527/5274/dscn1372uq5.jpg oh ik ben gewend op forums dat je gewoon images tussen haakjes zet maar zie nu dat het hier anders werkt kan iemand misschien gelijk even zeggen hoe dat zit ![]() het schip is dus gemaakt van zink en geschilderd in de kleuren zoals onze boot erook uitziet alleen hebben wij een rood onderwaterschip en zit hier nog een lichtblauw onderwaterschip onder de opzet is dus dat ik hem opnieuw ga maken alleen is de vraag of zink niet te zwaar is want hij weegt nu 10 kg en is ongeveer 1 m lang en 35 cm breedt. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2004 Locatie: Bavikhove
|
Eigenlijk is er simpelle truuk. Leg de boot in bad of andere water ,en kijk hoeveel er nog bij kan tot op de waterlijn. Dan weet je van de eerste keer hoeveel het 1 en ander mag en kan wegen. Groetjes Marc |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
ja dat is waar. ik heb hem al eens in het water gehad op vakantie maar weet niet meer hoe diep hij toen lag volgens mij had ik toen nog een 0.5 cm ofzo over tot de waterlijn. maar dat zal ik binnekort nog eens bekijken. maar waar het mij meer om gaat is het gewicht van dit model. is dit nog wel in beweging te krijgen met 1 of 2 motoren. het liefst eigenlijk 1 motor maar dan wel 1 sterke |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2004 Locatie: Bavikhove
|
Ja hoor,mijn opduwer schaal 1/4,5 (1,2 m lang 40 cm br.),weegt 28 kg vaarklaar,en vaart perfekt op een robbe 1000 12 volt. Misschien een afgietsel maken van de romp en dan polysteren. De andere spullen zijn hetzelfde als wat je opsomde;een regelaar ,servo voor stuur en zenderkit. Groetjes Marc Laatst gewijzigd door Marc; 15 mei 2008 om 19:31 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
als dat model zoveel weegt dan zou dat van mij dus eigenlijk ook wel kunnen?? alleen zou er bij mij nog het 1 en ander bijkomen dus dan kom ik ook op een hoger gewicht uit. motortje weegt geloof ik niet zoveel. alleen accu's wegen veel maar dat ligt eraan hoeveel je er in maakt. spullen zijn dus het zelfde dat is mooi om te weten. en misschien maak ik er misschien wel een polyester boot van of ik laat hem zink dan weegtie leeg 10 kg maar dan komen ernog wat spullen bij en gok ik dat ik hoogstens op 15 kg uit kom. ik denk dat het zelfs moeilijk wordt om bij die 15 te komen ik hoop in iedergeval dat mensen me kunnen helpen want ik heb nu al zoveel spullen gezien dat ik door de bomen het bos niet meer zie |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |