![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Beste mensen, Ik ben een fanatiek visser en ben bezig een bolieboot te maken. Dit is een boot die het aas en bedrading/haak op de juiste plek in het water dumpt voor wanneer je op grote meren vist (erg handig). De houten boot zelf is al helemaal af en ik ben al enige tijd bezig alle electronica uit te zoeken. Graag zou ik zekerweten of mijn bedachte schakeling en gekozen onderdelen juist zijn. hieronder volgt de schakeling: ![]() - het model zonder electronica weegt 790 gram, met electronica zal dit zijn: accu : 535 gram 2 rij regelaars: 2 x 56 gram 2 motoren: 2 x 125gram ontvanger: ~ 40 gram kabels, assen etc: ~20 gram ofzo totaal = modelgewicht + electronica = 790 + (535 + 112 + 250 + 40 + 20) = 1747 gram - gezien dat de rijregelaars voorzien zijn van bec-systemen lijkt het mij logisch de rode draad van de 2de rijregelaar door te knippen (deze is als ik het goed begrijp bedoeld voor de stroomtoevoer richting de ontvanger en 1 stroomtoevoer zal voldoende zijn) Is dit allemaal mogelijk? - zijn de motoren sterk genoeg? - is de schakeling uberhaupt mogelijk? PS: het hoeft geen supersnelle speedboat te worden een snelheid rond de 5km is voldoende (loopsnelheid) Alvast hartelijk bedankt, MasterX |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
uhh, je motor gaat tot 8.4 volt, waarom dan een 12 volt accu??
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
om geld te besparen dacht ik trouwens om de rij regelaars te vervangen door een mechanische bijvoorbeeld de Mechanische snelheidsregelaar op conrad: Conrad Electronic - System Information Voedingsspanning 7,2 - 12 V Max. spanning motor 12 V Afm. (lxbxh) 35 x 27 x 15 mm Gewicht ± 40 g Cellen aantal NiCd / NiMH: 6-10. motor kan tot 12v dus een uitgekozen 12v motor moet lukken de regelaar kan tot 10 cellen en dat heeft de accu ook dus moet ook lukken Ik vroeg mij af of de mechanische regelaar ook stroom levert aan de ontvanger of dat ik de ontvanger een eigen voeding moet geven |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |