![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 maart 2004 Locatie: IJsselstein Leeftijd: 27
|
Hoi Han, Nog 4 mooie foto's van de Banckert op Tugspotters. Zul je alleen wel even moeten leren Weatheren Groetjes Danny.
__________________ Fotograferend lid Vaargroep MailLine. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
Volgens mij had de Maasbank maar 1 zusterschip en wel de Vikingbank. Er is nog een serie van 3 welke op de Maasbank leken, maar kleiner waren. Volgens mij de Steenbank, Schouwenbank, en de derde weet ik zo ff gauw niet meer. De Vikingbank is bij een los trek poging de Alkyone op de zuiderpier van Hoek van Holland gekomen en totalloss geraakt. De de Maasbank heeft dus geen zusje meer. |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hoi Adam, Het laaste zusje van de drieling Groetjes Danny.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
De Brielsebank is er geen één uit die serie. Ik begin er aan te twijfelen of er wel drie waren. Kijk maar op tugspotters bij Astroloog en Astronoom. Dit zijn de voormalige Steenbank en Schouwenbank. De Brielsebank die jij bedoeld is het zusje van de Steenbank II en Schouwenbank II |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hoi Adam, Sorry Toch best wel ingewikkeld al die schepen die dezelfde naam krijgen, want je hebt nu ook al de Maasbank II en Vikkingbank II. En dan is de oude Maasbank ook nog een keer van naam veranderd naar Banckert. En daar is nu ook al een tweede versie van, maar dat was eigenlijk weer de Smit Enterprise ...........Het zou verboden moeten worden! Groetjes Danny.
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hoi Allemaal, Even een wat ouder topic nieuw leven inblazen Mijn neef is binnenkort waarschijnlijk de trotse eigenaar van een Banckert, niet de 1:50 versie van Billing Boats maar ééntje van 1:25 (1,30m) Het gaat hierbij voornamelijk om foto's van na 1977, kortom toen ze eigendom was van de NVS (Nieuwe Vlissingse Sleepdienst). Detailfoto's zouden heel mooi zijn, want de grotere schaal vraagt natuurlijk om meer details en die zitten er nog niet op. Mocht één van jullie zulke foto's hebben laat het dan even weten, Groetjes Danny.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
De banckert was vroeger de maasbank en die had een zusje de vikingbank. bijde waren 1800 pk. Dan had je nog twee iets kleinere zusjes namelijk de steenbank en de schouwenbank van ieder 1200pk. De banckert is in 1991 gezonken en verloren in Iran.de vikingbank is op 18 maart 1967 vergaan op het zuiderhoofd in rotterdam bij het los trekken van het griekse s.s. Alkyone. De steenbank vaart voor de belgische marine als Valcke. En de schouwenbank wordt in nederland opgeknapt.
|
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |