![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Belgie (Midden Limburg) Leeftijd: 34
|
Met nog een betere vraag. Zinkt den deze ook gelijk de echte ??Flauw grapje. Maar ik denk het wel. Nuja, ik heb de bekisting nog nooit gezien. Maar een echte weet wel alles er in te bouwen, niet? |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
De Titanic heeft meerdere schroeven hoor. En als je met de scheidingswant, deKielbalk bedoeld op de plaats waar de schroefkoker moet zitten. Kielblak doorzagen en aan beide kanten een plankje lijmen zodat de schroefkoker er tussen zit Met dat doorzagen bedoel ik dus zo als de schroefkoker loop he dus schuin naar achteren voor zover als dat dat nodig is
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Belgie (Midden Limburg) Leeftijd: 34
|
Hmmm. Ik zal dan ook dadelijk een betere vraag stellen. De Titanic heeft 3 schroeven (propellors). Gaat (wilt) ge ze alledrie door 1 motor bedienen of gaat ge voor elke schroef een aparte motor gebruiken? Zoja drie motor's, moet ge eens bekijken hoe groot je motors van omvang zijn die ge wilt gebruiken. Dan zou ik nog eens bekijken als ge niet iets kunt weghalen van je middenwand (opening maken) zodat daar je motor met de nodige zaken kunt plaatsen. Zonder dat je in stevigheid moet boeten. |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Hij zou met die middelste schroef. Toch door de kiel moeten ,of ben ik daar te stom voor :en ik had ook geen vraag gesteld maar een uitleg gegeven he
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Ja, ook deze Titanic is radiografisch te maken. Een carpooler van mij is met dit model bezig, en af en toe fungeer ik als 'uithuilbureau', 'Stichting Correlatie' en 'Slachtofferhulp' tegelijk. Aan de ene kant is hij best enthousiast over het model, aan de andere kant zijn er duidelijk mindere kanten aan. Zo is het beslag niet naar zijn zin, heeft hij vervangen door etswerk. Dat zie je dus pas als je het betreffende nummer in de bus hebt! Een aantal planken/spanten was niet goed naar zijn zin. Niet passend, te dun, te dik, te krom... Zoals hij een paar weken terug tegen me zei: "Een aantal van die tijdschriften heb ik nu dubbel..." Hij heeft moeten investeren in schroefaskokers, schroefassen, lagers en nieuwe schroeven. Motoren passen er alleen in als je delen van de spanten verwijderd, omdat de schroefassen vrijwel horizontaal lopen. Kortom: ik ben (nog steeds) niet enthousiast over deze methode van modelbouw. Het model zelf heb ik niet gezien, ik hoor alleen de verhalen van mijn medereiziger, waarbij ik op moet merken dat hij een uiterst kritische bouwer is. Twee jaar bouwen is voor een mooi scheepsmodel helemaal niet vreemd of lang. Bij ons op de vereniging hebben mensen meer dan tien jaar aan hun model gewerkt. Daarvoor is het dan ook een hobby. Maar het grootste bezwaar vind ik dat je aan een project begint waarvan je steeds maar een klein beetje materiaal krijgt, en dus niet weet hoe de rest er uit ziet; EN (en daar blijf ik bij!!) dat je tot het laatste nummer nooit de zekerheid hebt dat je alles in huis krijgt. De uitgever kan nog zulke mooie verhalen vertellen: als er bedrijfsmatig iets fout gaat, of de verkoop valt tegen, of het bedrijf brandt af: de bouwer blijft met een halve Titanic zitten... Goed voor een kwartiertje warmte als je het model in de open haard gooit.... Nog afgezien van de prijs: als ik een model koop wil ik weten wat er in die doos zit! Deels een stuk research op Internet of op dit schitterende forum, maar 'het moment supreme' is toch in de winkel, als ik de winkelier vraag of hij die doos kan openen, zodat ik kan zien en voelen waaraan ik mijn schaarse Euro's aan ga besteden! En als de verkoper dat niet wil, is het meteen de laatste keer dat ik voet in die winkel zet...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Guest
|
voor de echte liefhebber aangeboden we hebben staan SS TITATIC schaal 1op 100 ,lang 280cm , voorbereid als varend model ,het bovendek moet nog worden afgebouwd, 3 schroefassen met de schroeven, tekening, geen motoren , perfect gebouwd ,foto op marktplaats en speurders |
|
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 februari 2005 Locatie: Rijen, NL Leeftijd: 21
| Citaat:
__________________ Bovenstaande post is uitgebracht onder de by-nc-nd 3.0 NL licentie. | |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Er is een ding wat ik bij modelbouwers hoor ik heb er zoveel jaar over gedaan. Dan vraag ik hoeveel uur heb je er aan gewerkt helaas weten ze dat niet. Je zou een Logboek bij moeten houden en de uren noteren dan krijg je een eerlijker beeld van de totale bouwtijd. Ik heb een man gekend die de Nieuw Amsterdam in 3 maanden gebouwd heeft omgerekend kwamen we uit op 8 uur per dag maar er waren ook dagen dat hij er niets aan deed deze uren moest hij weer inhalen en dan waren er dagen van meer als 12 uur bij. Ik heb in de Modelwerft toen nog met de Redacteur Hans Jochem Sholz het verhaal gelezen van een man die de Dusseldorf had gebouwd een perfect model zoals de brankranen nagemaakt waren maar hij had de uren bijgehouden en kwam op 8000 uur bouwtijd. Aan die gegevens heb je wat. Het model staat nu in het museum in Dusseldorf. |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Ik zie de hele serie te koop staan op de duitse Ebay. Deel 1 t/m 100 vanaf €200,=. Misschien om snel de titanic in huis te hebben en bovendien een stuk goedkoper. Hier de link http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...&rd=1&tc=photo
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |