![]() |
| | #391 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Het is inderdaad wat lastiger schuren. Ik denk dan ook dat ik eerst ga schuren en er vervolgens een extra laag epoxy overheen zet. Is in ieder geval nodig om een gladde afwerking te krijgen.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #392 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006 Locatie: Gavere/België Leeftijd: 32
|
ja, kan ik inkomen. Nu zal je afgeschuurde rand zowiezo wellicht wat rafelig zijn. Ik ga er meestal nog eens over met een rolletje epoxy (of polyester, afhankelijk van), om die losse glasvezeltjes weer te fixeren.
__________________ Protech Enigma XR Oldtimers Kyosho Raider Pro, PB alpha, MRC Buffalo, Kyosho Burns, Tamiya Blitzer Beetle |
| | |
| | #393 (permalink) |
|
3 oktober alweer en de boot nog niet klaar. Ik heb mijn hele verslag nog eens gelezen, ik had al vele keren klaar moeten zijn volgens mijn planning. Klopt geen jota van dus Vorige week de motor (zie begin van het topic) uit de schuur gehaald en in de grote ton laten proefdraaien. Waren maar twee trekjes nodig om hem te laten lopen. Even een half litertje verbruikt. De boot ligt er dus nog steeds en ik ga weer verder. Nu weer wat meer tijd voor. Eerst moest ik de motor van mijn Helderse vlet ook even een beurt geven. Besturing los van de boot en de motor eruit. Olie verversen, staartolie, smeerpunten alles weer klaar. Die kan er weer tegen.
| | |
| | #394 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Dan is het geen Seagull, die doet het hier bij mij na een jaar stilstaan met één trekje. (en dat torretje is meen ik van 1958, kan ook 1951 zijn, ik kan dat maar niet onthouden)
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #395 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
| Citaat:
tenslotte komt die van Martin halfonderwatervandaan (hoebedoeljetaalfouten) | |
| | |
| | #396 (permalink) |
|
Haha, klopt, dit is een priutding uit 1999. moet dus nog een beetje inlopen
| | |
| | #398 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #400 (permalink) |
| Lid sinds: 4 september 2011 Locatie: Egmond aan den Hoef Leeftijd: 46
|
even 1 ding : een houten boot moet je NOOIT polyesteren ( tenzij je er snel vanaf wilt dan ....) Je ziet niet meer wat er met het hout gebeurt, en wordt ook wel een dodenschild genoemt..... kan je veel beter zorgne dat het hout goed is. |
| | |
| | #401 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Ik denk dat dat nu juist het probleem is, bootje heeft op de bodem van "de grote oceaan" gelegen toen het een Duitse U boot simulatie deed PS : Hij is er inmiddels al vééééééls te lang aan bezig en haalt keer op keer zijn eigen deadline niet dus hem verder geen nieuwe reden geven om vooral bezig te blijven hé Stevo
__________________ Laatst gewijzigd door Stevo; 16 november 2011 om 22:27 |
| | |
| | #402 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
Als Martin bezig is aan zijn bootje. Denk het niet zeker met andere dingen bezig. Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #403 (permalink) |
|
Jullie hebben allemaal gelijk, met veel te veel dingen tegelijk bezig Maar hij gaat wel af komen hoor. Ik zie hem elke dag liggen. Vervelende is dat als het mooi weer is ik wil varen en als het minder weer is dan kan ik niet klussen. Heb wel in de gaten dat als je weer bezig gaat dat de zin dan ook weer terug komt.
| | |
| | #404 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2005 Locatie: Den Haag Leeftijd: 39
| als het hout goed uitgedroogd is (dus tijd binnen gelegen) dan kun je hout rustig polyesteren en inkapselen, vermits je het wel behandeld hebt met bijv G4 oid... wordt het hout helemaal geconserveerd. niks mis mee..
|
| | |
| | #405 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
|
Ik was dit draadje eigenlijk al half vergeten, maar schoot me toevallig te binnen
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| sloep |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |