![]() |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2004 Locatie: Deventer Leeftijd: 26
|
Leuk project! goed om te zien dat je met wat uurtjes en een paar nieuwe onderdelen een motor weer een nieuw leven inblaast en zeker zijn waarde hebt verdubbeld. Alleen ik vind dat watersraaltje wel wat aan de zwakke kant. Ik heb zelf een suzuki df5 die een veel forsere straal heeft. succes met de rest van het bootje!
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
| Citaat:
Mijn Yamaha 40pk 4-takt heeft ook een veel serieuzere straal, daar kan je bijna staal mee snijden @Niek, Tested O.K. Stond er ook op voor ik begon, ik kan je vertellen dat het niet echt O.K. was, was meer K.O. ![]() Zoals gezegd komt het spuiten van de motor nog wel (mezelf kennende zal het wel op korte termijn gebeuren maar eerst moet het staartstuk heel goed geschuurd worden. Mooiste zou stralen zijn maar daar heb ik de spullen niet voor. Wordt dus ouderwets handwerk. Bootje ga ik vanaf deze week mee beginnen, op de kant halen en met de hogedruk reiniger goed schoon spuiten. Daarna met afbijt kaal halen en de schade opnemen. Indien ik het laat repareren ben ik zo'n 350-400 euro kwijt, dat gaan we dus niet doen Eerste winst is natuurlijk zelf doen, als modelbouwer draaien wij onze hand daar niet voor om. De oude boeidelen verwijderen en eventueel de vorm overnemen op een nieuw stuk watervast multiplex. Dan een mahonie reling erop en het geheel schilderen. Als je het zo neer tikt klinkt het simpel maar daar gaan we het nog wel over hebben Iemand op voorhand al goede tips over het verwijderen van de verf? Afbijt klinkt prima, voorkeuren of methodes of zelfs andere opties? Ik sta open voor suggesties
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 23 november 2008
|
Heb aan boord bij ons slechte ervaring met afbijt, de ene doet zijn werk niet goed de ander bijt door je hand (mag je redelijk letterlijk lezen) Ben veel eerder fan van het wegschuren met licht schuurpapier en een schuurmachientje natuurlijk Mishien kun je de buitenkant van je romp ook gewoon polyesteren, heb je in de toekomst veel minder onderhoud aan mvg duimpje |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Een botenhersteller vertelde mij dat zij het met afbijt doen. er zit een flinke laag verf op en dat schuur je niet zomaar even weg. Polyesteren is een optie maar wordt ook wel een doodskleed genoemd....eerst maar eens de verf eraf en de schade herstellen. De opbouw komt daarna wel (en ik hoop veel tips over wat wel en niet te doen
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #37 (permalink) | ||
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Citaat:
Nou Burp, straks willen we wel met zo'n 40 man mee, inclusief de BBQ. Maak je hem gelijk wat breder/langer zodat het allemaal past? Jammer dat we je nooit meer op de vliegclub zien.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | ||
| | |
| | #39 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Dan heeft-ie de boot mooi gemist. Voorlopig raakt zijn vliegkunst kant noch wal en moet Burp oppassen dat hij niet van de wal in de sloot raakt. Posted via Mobile Device |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Ik meende als dat een boot juist wel in het water hoorde Dus kijk jij maar uit met je vliegtuigen als dat je maar in de lucht blijft Dat lijk mij veeeeeeeeeeeeel verstandiger mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
ACH joh, trek je niet zoveel aan van die mannen, als ik kom vliegen dan rammen ze tijdens mijn maiden gewoon mijn vlieger uit de lucht of tijdens indoor vliegen ook. Ze kunnen het gewoon niet hebben ![]() Maar die BBQ staat sleur, met 40 man wordt alleen een beetje lastig. Je moet af en toe gewoon het roer even omgooien
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #42 (permalink) | |
Neem je boot dan maar mee naar het veld, inclusief BBQ. Er is nog geen man overboord als we niet kunnen varen, als de BBQ maar door gaat. Desnoods gebruiken we de boot als BBQ, alle hens aan dek.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #44 (permalink) | |
raakt kant noch wal... Burp, dat het maar voor de wind mag gaan met het project.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| sloep |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |