![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Beste allemaal, Vandaag kreeg ik van iemand een al wat oudere bouwdoos van Billing Boats van het model "Sperwer", artikelnummer 454. De man was er ooit mee begonnen maar deed er niets meer mee, of ik er nog trek in had. Omdat het toch niks kostte 1-Zijn de onderdelen die ik mis nog ergens te koop, evenals de beslagset, en zo ja, waar? 2-Onder artikelnummer 712 heeft Billing Boats wel de "Boeier" in het programma, maar als ik de details van de foto's vergelijk is deze niet gelijk aan de Sperwer. Weet iemand of de romp van de Boeier gelijk is aan die van de Sperwer? Als ik dat bevestigd kan krijgen zou ik de missende onderdelen misschien bij de importeur kunnen bestellen (en vervalt eigenlijk meteen vraag 1, schiet me nu te binnen :P ). Alvast hartelijk dank. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Everts, Wanneer er maar een paar spanten ontbreken, kun je die eenvoudig terug construeren. Je kunt met de aanwezige spanten een waterlijnen plan maken. Vanaf de ontbrekende plaatsen kun je nu de spanten intekenen. Het lijkt tamelijk lastig, maar het valt erg mee. Als het nodig is, kan ik wel wat extra info geven hoe je dit kunt doen. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Hoi Everts, Toeval wil dat ik net ben begonnen aan de bouw van de sperwer. Eveneens een oude versie 454, ook via via gekregen en ik heb hem zelf ook al een hele tijd op de plank liggen. Mijn romp is al bijna dicht dus helaas kan ik je geen copieen meer leveren van de spanten. Als je de nummers opgeeft welke spanten je precies mist kan ik proberen of ik daar nog een malletje van kan maken voor je (weet niet zeker of dat nog lukt). De beslagset heeft in ieder geval nummer 455, maar of je hem nog kan krijgen weet ik niet. Ik heb wel een stuklijstje van de beslagset (ook een gescande versie, maar geen idee hoe ik die aan dit bericht toe kan voegen), het meeste spul van Billing is bij b.v. Quartel (pijnacker) wel los te krijgen. Ook heb ik goede ervaringen in het nabestellen van beslag bij Billing, maar je moet wel een modelbouwwinkel vinden die dit voor je wil doen. Als je nog meer onderdelen mist uit de bouwdoos moet je het maar zeggen, ik kan de houten platen uit de bouwdoos altijd copieeren op papier, zodat je deze na kan maken. Ben |
|
| | #4 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Ik heb inmiddels via PB contact opgenomen met Bennie, mocht dat op niks uitlopen dan zou ik graag willen weten hoe je te werk moet gaan. Als dat al kan tenminste, van de in totaal 8 spanten ontbreken er maar liefst 5 en van de 3 die wel aanwezig zijn zijn er 2 doormidden gebroken... | |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 27 november 2002 Locatie: Den Helder Leeftijd: 56
|
Hoi Missien heb je hier wat aan, de link onderin. Hij heeft beslag onderdelen te koop van Billingboats Ik zelf heb de Sperwer 4 maal. Reeds gebouwd 20%,40%,60% en 80% af. De beslagset is nr 455 klopt. (inhoud 20 verschillende nr's staan op de doos). 45 onderdelen. ![]() http://home.planet.nl/~viss1588/beslag.htm
__________________ Actief met RC zeilboten,RC Vliegtuigen en RC Auto's |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Hallo Tiepje. Bedankt voor je reactie en de link. Ik ben bang dat het niks meer word met dit model, er zijn toch wat onderdelen weg van de romp. Ik heb gemaild met Overbeek, de importeur, en die mailde mij dat het model van de Sperwer nummer 454 al meer dan 20 jaar geleden uit productie is gegaan Het idee om dan delen van de Boeier (712) te gebruiken gaat ook niet op, omdat de Sperwer volgens hun een stuk groter was. Ik bewaar het model nog even, wie weet doet zich iets voor, maar ik ben zelf bang dat het de prullenbak word....... |
|
| | #7 (permalink) |
|
Als je alleen delen van de romp mist is er volgens mij nog niet zoveel aan de hand. Met behulp van wat info kun je misschien toch een romp maken. (Zie m'n post over het maken van de spanten hierboven.) Als je hout mist (plankjes) kun je die gewoon kopen in de modelbouw winkel. Vaak hebben de betere winkels allerlei soorten hout (latjes, balkjes en plaat). Ook voor beslag delen is meestal wel een oplossing te bedenken: kopen (er zijn verschillende merken die beslag los leveren) of zelf maken. Met andere woorden: het model is niet zomaar geschikt voor de prulle(n?)bak! We horen wel van je! Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Hallo Wim. Natuurlijk geven we het niet zomaar op! Bedankt tot zover! |
|
| | #11 (permalink) |
|
Rienk, welkom op het forum. De teksten van evert dateren alweer van 2004. Daarna is er (afgezien van het bericht van jaap in 2009) niet meer op gereageerd. De status van evert is inmiddels "guest" dus ik vermoed dat zijn account is geeindigd. Op de site van Billing boats kun je een aantal handleidingen vinden. Even googelen op Billing boats doet waarschijnlijk wonderen. Succes, Wim
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Beste Rienk en Evert. ik heb diverse losse onderdelen van deze oude Boeier, laat weten welke spanten je zoekt en wat je nog meer nodig hebt via een pb. waarschijnlijk zal ik in een of ander koffer ook nog wel de tekening hebben. let wel het is niet de gemakkelijkste boot om te bouwen. ook daar kan ik je tzt nog tips geven, waar het bij mij mis ging. groeten Loek |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2008 Locatie: Houten
|
Beste Robbert, Ik heb van de week een Bootje gekregen en dat bleek de Sperwer van billings te zijn. Dit bootje is niet afgebouwd, maar nu zoek ik een tekening van dat bootje. kan jij mij een kopie geven, daar zou ik erg mee geholpen zijn. Met vriendelijke groet, Johan van der Lugt Laatst gewijzigd door j.lugt26; 11 september 2010 om 14:03 Reden: Toetsen bord is niet OK. slaat soms verkeerd aan |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |