![]() |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2008 Locatie: Ik woon vlak bij Alblasserdam Leeftijd: 47
| "Ik ben bezig met een op afstand bestuurbare boot maar ik heb een vraag over weerstanden. ik weet niet hoe je de weerstand moet berekenen om van 5.5 volt naar 2 volt te gaan. ik weet de formule maar ik weet niet goed hoe ik hem toe moet passen kan iemand me plz helpen?? " Het is allemaal waar wat hieronder staat geschreven. Echter ik vind dat het verhaal veel simpeler kan. Namelijk een weerstand plaatsen is zonde van de energie, je zet het teveel aan spanning alleen maar om in warmte. Je kunt simpel weg een elektronisch vaartregelaartje aanschaffen (hoeft niet duur te zijn) en de instelling daarvan op de regelaar zelf begrenzen, zodat je 2V motor niet teveel spanning krijgt bij het gas geven op je zender. Succes mvg Paul |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
| Er zijn maar weinig regelaartjes die 4,8 Volt goed snappen de meeste willen 6 Volt of meer hebben ... plus bij een regelaar heb je ook RC apparatuur nodig ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo paul jullie snappen blijkbaar het principe van een regelaar nog steeds niet die regelt geen spanning en of stroom maar de tijd dat de motor deze toegedient krijgt als je een accu van 12 volt gebruikt dan krijgt de motor ook al draait hij langzaam 12 volt voor zijn raap de regelaar geeft korte piekjes van 12 volt met een lange 0 piek er tussen aan een 60hz frequentie (kan ook meer of minder zijn) geef je nu gas dan wordt de korte piek langer en de 0 piek korter bij halfgas (ongeveer)zal de verhouding 30/30 zijn wat 12 en 0 volt betreft bij vol gas zal je 60/0 hebben dus het motortje van 6 volt gaat die 12 volt niet goed verdragen en je regelaar daar hij op vollast niet volledig open stuurt zal meer dan warm worden dit betreft elektronische regelaars die met een weerstand werken natuurlijk anders groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |