![]() |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
zou kunnen, misschien om aan gewicht te komen?, ik bedoel als hier lood in zit, word hij een stuk stabieler
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Hallo, Ik sla er maar een slag naar, maar gezien het een werkboot is, vermoed ik dat het gaat om ofwel bodemversterkingen om veilig in ondiep water te kunnen werken, of eerder een aanpassing om te voorkomen dat het schip zich in ondiep water met modderige bodem, vastzuigt aan de bodem bij aan de grond lopen. Zeker weten doe ik het niet, want ik heb zulks nog nooit gezien. Kimkoeling vermoed ik niet, is niet echt gebruikelijk met werkschepen in verband met mogelijke beschadiging bij bodemcontact, daar verwacht je eerder beunkoeling. Nogmaals, het is maar een gok... Groet, Bert |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
Ik hou het ook op kimkoeling. Vermoedlijk werk het schip veel op "verontreiningd" water waardoor waterinlaatkasten snel vervuilen. Met kimkoeling heb je daar geen last van. Beunkoeling werkt wel volgens hetzelfde prinipe, maar als het omgevingswater warm is heeft deze vorm van kimkoeling meer koelend vermogen. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
[QUOTE=Adam;1363094] Dat is gegarandeerd kimkoeling Vroeger deden ze dat met pijpen Maar die braken nog wel eens af van de scheepshuid (van de steuntjes zeg maar ) Vandaar deze u balken tegen het schip En een grotere koel oppervlakten op deze manier mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |