![]() |
| | #16 (permalink) | ||
| Lid sinds: 24 februari 2006 Locatie: rotterdam Leeftijd: 21
| Citaat:
Wat heb een koppeling met je schroefasuitlijnen te maken? Moet wel een heel aparte manier zijn dan.
__________________ Citaat:
| ||
| | |
| | #17 (permalink) |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Wie zegt dat zijn motor goed staat ? Zowieso je weet niet hoe hij zijn straalbuis heeft geplaats. Want je moet rekening houden dat je schroefas in het midden van je straalbuis houd. Dit heb jij toch geschreven he En daar heb ik op gereageerd Er staat waarschijnlijk helemaal geen motor in En er hangt ook hoogstwaarschijnlijk nog geen straalbuis aan En het gaat ook niet over de schroefas Maar over de schroefkoker En als je die recht wilt hebben in je schip Dan heb je de exakte midden Voor eenn enkel schroever dan Dan moet je een lijntje spannen van voor naar achteren |
| | |
| | #18 (permalink) | ||
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Zaandam Leeftijd: 17
| Citaat:
Citaat:
En Adam ik wil me schroefaskoker uitlijnen zodat ie recht in de boot komt te liggen zodat ik rechtdoor vaar als ik me roer recht heb.
__________________ Michiel | ||
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
quote En Adam ik wil me schroefaskoker uitlijnen zodat ie recht in de boot komt te liggen zodat ik rechtdoor vaar als ik me roer recht heb. Michiel ook als je hem recht heb uitgelijnd zal de boot naar een kant trekken vanwege het wiel-effect van je schroef. maar wees niet te bang dit is eenvoudig weg te trimmen op je zender. toen ik mijn roeren recht had gezet op mijn Banckert, beschreef ze ook een flauwe bocht Loek |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Michiel | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 45
|
Michiel, Opzich is dat niet zo heel kritisch hoor, als je hem op het oog netjes over het hart van de kiel laat lopen is er niets aan de hand. Die één of twee graden die hij dan eventueel scheef staat, merk jij met het varen niets van. Zoals Loek al schreef zul je toch wat moeten corrigeren met je roer. Dus maak er geen hals zaak van. |
| | |
| | #23 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Nog andere dingen die handig zijn om te weten of waar ik op moet letten? Mvg,
| | |
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Nou Michiel nog een tip maak van een stukje afval een cirkel ter grote van de binnenkant straalbuis. in het midden een gat voor je schroefas hiermee kan je dan je straalbuis of anders je schroefas exact op elkaar afstemmen ook kan je dan bepalen of de buis haaks op de schroef komt te staan tweede tip HEB LOL in het maken van je model mvg Loek |
| | |
| | #25 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Mvg,
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 4 april 2008 Locatie: Ik woon vlak bij Alblasserdam Leeftijd: 47
| "nog een tip maak van een stukje afval een cirkel ter grote van de binnenkant straalbuis. in het midden een gat voor je schroefas." Hallo Loek, Hoe staat het met jouw modelbouwactiviteiten aan je Pool/Noordzee? Een jaar geleden was je nog bij mij thuis geweest met het spanten geraamte. Zit de straalbuis er al onder? mvg Paul ps. had jij ook een draadje over de bouw? |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Hallo, Ik ben ondertussen op een punt gekomen dat ik mijn opbouw glad wil maken. Er zijn namelijk een paar ''naden'' die niet mooi zijn. Maar welk (spuit)plamuur of iets dergelijks kan ik daar het best voor gebruiken?? De opbouw is van plastic en hout. Alvast bedankt,
__________________ Michiel |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 24 juni 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 18
|
hallo, spuitplamuur van alabastine, kun je kopen bij bouwmarkten verder gebruik ik poly plamuur, dit is wel redelijk duur spul, maar het werkt goed, makkelijk te bewerken. Ik weet niet precies waar het te koop is, maar het zal wel bij de verfwinkel te koop zijn succes ermee! en we willen foto's! gr. Jeroen
__________________ Druk bezig met de Smit Hunter, en Alina De Springer + bakje op laag pitje Mvg Jeroen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |