![]() |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 14 oktober 2005 Locatie: Steenbergen
|
Michiel, Er is ook een speciale sileconen ontvetter op de markt, deze word nogal eens gebruikt in spuiterijen. Het is raadzaam deze te gebruiken voor en na het schuren. En zoals Raf zegt, na het schuren de romp niet meer aanraken met je handen. Verkrijgbaar bij de betere autolak centrale, verder zou ik eigenlijk niet precies weten waar je dat spul nog meer kan halen. Je kan uiteraard een spuiterij proberen, zoveel heb je nou ook weer niet nodig. M.vr.gr. Ron |
| | |
| | #62 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 juni 2008 Locatie: Zaandam Leeftijd: 17
| Citaat:
Mvg,
__________________ Michiel | |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2008 Locatie: Rijswijk NB Leeftijd: 65
|
Ik ga binnenkort mijn Banckert opknappen. Dat wil zeggen dat ik de opbouw eerst ga ontdoen van de verf e.d. Als dat is gebeurt ga ik airbrushen. Ik heb daarom vandaag airbrushverf etc. gekocht. Na veel zoeken op internet kwam ik daarvoor terecht bij een nieuwe airbrush speciaalzaak in Maarssen (Airo-flex). Ik heb gekozen voor de verf Model Air van Vallejo. Voor mij is Airbrush helemaal nieuw. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Op de foto's laat ik zien hoe de Banckert er nu uit ziet.
__________________ Met vriendelijke bouwgroet, Paulus. Bismarck 1:200 statisch, Renovatie Banckert ''516'', Hovercraft SR-N4 1:50. |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2008 Locatie: Rijswijk NB Leeftijd: 65
| Ik ben stevig aan het oefenen op papier e.d. Dus nog niet op een model. Het is vooral de techniek in de vingers krijgen. Ik gebruik de spuit van Badger model 150 en de verf Model Air van Vallejo (op waterbasis). Ik heb ook gezocht naar instructiefilms voor de techniek en wel wat gevonden bijvoorbeeld op de site van www.modelbrouwer.nl. Ik heb mij ook laten voorlichten en adviseren bij een speciaalzaak voor airbrush. Ik heb de nodige spullen en verf gekocht bij www.airo-flex.nl in Maarssen (uitstekend geholpen). Ik had nog staan een compressor voor glazuren maar die heb ik nog moeten voorzien van een drukregelaar. Te koop voor ongeveer € 20,00. Met alle nieuwe spullen vervolgens weer gaan oefenen en toen ging dat ineens stukken beter. Vooral dunnere lijnen en kleine opvlakken gelijkmatig dun spuiten lukt nu heel goed. Ik ga volgende week weer verder moet oefenen maar dan op echte opjecten.
__________________ Met vriendelijke bouwgroet, Paulus. Bismarck 1:200 statisch, Renovatie Banckert ''516'', Hovercraft SR-N4 1:50. |
| | |
| | #67 (permalink) |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| ![]() Dit is waarschijnlijk wel een boegschroef denk ik Maar is dat niet wat groot En zit het niet wat te ver naar achteren En heeft de Banckerd wel een boegschroef? mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 17 maart 2010 om 12:53 |
| | |
| | #68 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Orgineel had de Banckert geen boegschroef. en als het een boegschroef is zit hij inderdaad veel te ver naar achteren, betere naam zou zijn middenschroef ?!?! vreemd! Je zou eerder denken aan een te grote standpijp van een WC. |
| | |
| | #69 (permalink) |
| Ik kon indertijd geen kleinere boegschroef vinden. Ik heb trouwens daarna ook geen kleinere boegschroef gezien. Wie weet of er inderdaad een kleinere is te vinden. Dat de schroef zover naar achteren ligt komt omdat er verder voorin geen ruimte voor de te grote boegschroef beschikbaar is. Als er een kleinere schroef te vinden is kan ik die misschien inbouwen tijdens de restauratie. Maar kan ik dan de gaten van de huidige schroef in de kunststof romp onzichtbaar repareren? en zo ja hoe dan?
| | |
| | #70 (permalink) |
|
Helemaal geen boegschroef dus want de Banckert heeft dat dus niet ![]() Gat dicht maken aan de binnenkant van zo.n soort spul als waar de romp [Casco} is gemaakt lijmen En aan de buitenkant plamuren dus Veel sucses er mee mvg Frederik |
| | |
| | #72 (permalink) | |
| Citaat:
Het is een 14mm boegschroef van Graupner. Ik haal hem eruit. Maar sturen dat dat ding doet; heel goed.
__________________ Met vriendelijke bouwgroet, Paulus. Bismarck 1:200 statisch, Renovatie Banckert ''516'', Hovercraft SR-N4 1:50. | |
| | |
| | #73 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Raboesch heeft er één met 10mm binnendiameter, buisje heeft 12mm buitendiameter. En dan met een vierbladig peddeltje, dat maakt lang niet zoveel herrie als die tweebladige van graupner.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #74 (permalink) | |
| Citaat:
Ik begrijp je antwoord wel hoor Lex Maar op in de Banckert hoort nu eenmaal GEEN kopschroef \mvg Frederik | |
| | |
| | #75 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Weet ik Frederik, maar het was even mijn reactie op de opmerking van Willen dat hij geen kleinere boegschroef kon vinden. Even los van in welke boot die dan wel of niet hoort.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |