![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2010 Locatie: Deventer Leeftijd: 25
|
hallo, ik zal me even voorstellen ben nieuw hier. mijn naam is Edwin ben 23 jaar buschauffeur van beroep en kom uit deventer. vroeger wat modelautotjes en bootjes gehad. op dit moment alleen een ferrari f60 f104 van tamiya staan maar wil wat anders. vertellende op een verjaardag over rc modelbouw kwam ik erachter dat mijn oom vroeger aan modelvliegen heeft gedaan en na wat meer info te hebben gevraagt is mijn intresse hier naar gegroeit. tijd voor de volgende stap dus. internet afgezocht en op dit forum terecht gekomen. inmiddels 95% van alle bouwverslagen doorgelezen dit trekt me erg aan maar dat zal wel in een later stadium komen. nu mijn vragen: - wie weet er een leuke modelvliegclub in mijn omgeving (Deventer)met het liefst ook mensen van mijn leeftijd(sorry voor de 50+ mensen) waar ik een keer kan komen kijken en om informatie kan vragen. -wat is een goede zender waar ik me kan beginnen en het liefst met flysim en leerling aansluiting -en met wat voor vliegtuig kan ik het best beginnen? extra en yak viind ik zeer mooie toestellen alleen heb ik al vernomen dat dit voor gevorderde is maar wat is dan een goede instap om hier naar toe te groeien? 1 maar ik wil eigenlijk alleen elektro vliegen. goed lang verhaal maar hoop dat ik de intresse van wat mensen uit mijn omgeving heb opgewekt die mij een stap verder kunnen gaan helpen. kort weg dus: geen ervaring,elektrovliegen,en mogelijkheid en wil om uit te breiden. budget +/- 750 euro |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Bathmen (Battûm), nabij Deventer Leeftijd: 16
|
Hoi! Welkom op het forum. Wat betreft je start met modelvliegen: Je kunt Arjan (PH_AJH op het forum) eens een mailtje sturen, hij is overal erg goed in, en ik woon ook in Bathmen. Dicht bij elkaar dus! Ook zit er een goeie winkel in Deventer die radiografische spulletjes levert. Tik maar eens op Google: Radiografisch Deventer. Als ik de site-naam hier op het forum zet wordt t opeens een winkelbespreking, en daar doen we niet aan Er zit een vliegclub in Deventer, daar kun je natuurlijk ook altijd even langs gaan. Maar uit verschillende discussies blijkt dat je best zelf kunt leren vliegen hoor, en Arjan of ik willen je natuurlijk altijd wel helpen. Qua zender: we hebben allebei de Graupner MX-12. Erg goed ding. Tenzij je van plan bent op de 2,4gHz te gaan vliegen, hierover meer op het forum. We komen elkaar vast wel eens tegen! Succes! Groetjes
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter Laatst gewijzigd door Coenair; 9 februari 2010 om 20:39 Reden: links toegevoegd e.d. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
rij morgen waarschijnlijk wel weer in bathmen met de bus vliegclub deventer was ik al tegengekomen op internet maar als ik de foto's zie ga ik me een beetje jong voelen denk ik. maar eerst maar eens een bezoekje geven. Laatst gewijzigd door Busdriver1986; 9 februari 2010 om 20:40 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Bathmen (Battûm), nabij Deventer Leeftijd: 16
|
Inmiddels heb ik mijn post in dit draadje ook alweer ge-edit, links toegevoegd e.d. Nee ik bedoel niet de modelbouwzaak in de binnenstad van Deventer..
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
bij welke club vlieg jij dan coen ? aangezien ik begrepen heb dat je alleen bij een club mag vliegen en niet zomaar op het boeren erf in bathmen kan gaan staan of ik even naar de ijssel toe loop? groetjes |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Nou... eigenlijk mag dat wel ik vlieg dus niet bij een club, en ken een boer hier in Oxe (voor jou misschien wel bekend denk ik) die voor ons een heel groot weiland heeft! Daar mogen we altijd, als het gras niet te lang is, vliegen. Arjan vliegt nog wel eens bij de waterzuivering. Ook met toestemming van de landeigenaar. Maar ook hier vlak naast Bathmen heb ik zo mijn contacten, ik heb een paar weilandjes waar ik altijd wel in kan lopen. Groetjes!
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
| Citaat:
![]() En dat er mensen zijn die het gelukt is, wil nog niet zeggen dat het iedereen lukt om het zelf te leren. En heb je het dan wel goed geleerd? Het is zonde als je jezelf verkeerde dingen aanleert, die je je later weer af moet leren. En hoe weet je wat goed en verkeerd is als je in je uppie bent? Heb je wel zo veel profijt van jezelf als onervaren instructeur? Het is ook wel prettig als iemand je het hoe en waarom kan uitleggen. Vliegen is meer dan je model omhoog weten te houden. Of het verstandig is om onervaren alleen te gaan vliegen hangt ook af van met wat voor model je gaat vliegen. Als je met een kleine depron parkflyer aan de gang gaat, of een Easystar, is het risico (voor anderen) niet zo groot als wanneer je met een trainer van 1,50 spanwijdte of meer de stoute schoenen aantrekt. Als je eerst eens leert vliegen bij een club, kan je daarna altijd nog gaan wildvliegen en dan weet je in ieder geval beter waar je mee bezig bent. KNVvL Modelvliegsport - Clubs Modelvliegclubs database op Airtoi
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 9 februari 2010 om 23:14 | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Ik ben het wel eens met Henri, zoals het Roel vergaat (briljant filmpje trouwens), vergaat het 98% van de mensen die het in z'n eentje probeert. Alleen zullen er daar heel veel bij zijn die het na 2 of 3 pogingen opgeven. Veel geld armer, een desillusie rijker. Daar staat dan weer tegenover dat er ook buiten clubs genoeg mensen zijn die wél fatsoenlijk kunnen vliegen en een beginner "aan de kabel" op weg kunnen helpen. Hoe het moet, wat goed en wat fout is, dat is geen staatsgeheim wat enkel bij clubleden bekend is. Wat wél vrij zeker is, is dat je bij een club gedegen uitleg en training krijgt. Iets wat je bij onbekenden altijd maar af moet wachten.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Trouwens de club uit Deventer vliegt in Olst. Er zijn genoeg redelijk jonge leden en er zit veel kennis. Absoluut een goede start om daar eens te gaan kijken en je te informeren. Je zou contact op kunnen nemen met Henk de Winter, woont in Deventer en is actief binnen die club.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
|
Nog even toevoegen aan het filmpje dat toen Roel toch bij een club ging, hij heel veel aanleg bleek te hebben en bijzonder snel zijn brevet haalde. Het geklungel in het fimpje is dus niet omdat Roel zo klungelig was, maar omdat leren modelvliegen toch echt niet zo makkelijk is en met begeleiding veel beter gaat.
__________________ www.henrikaper.nl Laatst gewijzigd door Henri Kaper; 10 februari 2010 om 00:14 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2008 Locatie: Deventer city Leeftijd: 36
|
Uit verschillende discussies blijkt ook dat je dat niet kunt. ![]() Uit het filmpje blijkt dat het wel kan, alleen kost het een kist. Wie gebruikt een calmato met nitro motor als zijn eerste kist... Bij een club vergeet men als snel dat het om vliegen gaat en niet over vliegen zeiken. Natuurlijk ligt het aan de piloot waar hij het beste af is maar zonder club kan het ook goed gaan. Vliegen is een gevoel en dat moet je toch echt zelf ontwikkelen. bij een club krijgt je wel uitleg maar ook daar weet je niet of ze verstand van zaken hebben, of dat ze denken dat ze dit weten omdat ze bij een club zitten. |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
ik heb mijn oog laten vallen op een beginners set het gaat om deze set: Art Tech Cessna 182 Brushless 2.4G Nieuw in 2009! Het meest succesvolle model van Art Tech, de Cessna, is nu ook met Brushless motor en 2.4G zenderset verkrijgbaar. Meer power en minder motorslijtage! Superstabiele vliegeigenschappen en zeer geschikt voor de beginnende vlieger! De Art Tech Cessna is nu al de hit van 2009. Omschrijving De Art Tech Cessna wordt compleet geleverd en is RTR. Alles dat u nodig heeft is in de doos aanwezig. Zijn vliegeigenschappen zijn subliem en zeer stabiel, zodat ook de beginnende piloot hier goed mee uit de voeten kan. De brushless motor geeft dit r/c vliegtuig nog meer vermogen dan de geborstelde variant en zorgt bovendien voor minder slijtage van de motor. Nu leverbaar met LIPO accu voor nog meer kracht! Specificaties:
is dit een goede stap om te beginnen of kan ik door mijn hogere budget beter een losse cessna aanschaffen met een duurdere zender die ik straks ook op andere toestellen kan gaan gebruiken? mijn bedoeling is om goed te leren vliegen en uiteindelijk naar een extra,yak of sukhoi te kunnen gaan. twijfel daarom om dan gelijk en goede zender aan schaffen graag jullie ideeen hierover groetjes |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2003 Locatie: Almelo Leeftijd: 46
|
__________________ Wie dit leest,.....is niet aan het bouwen www.ModelVliegclubNijverdal.nl & www.RCFlyer.nl |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Citaat:
oke, en nu weer even ![]() Citaat:
)Zoek maar eens het forum door, daar staan vast wel meer ervaringen over dit toestel. Wat ook kan, en wat ook door veel mensen aangeraden wordt is het beginnen met de EasyStar van Multiplex. Eventjes bouwen, ailerons erin en klaar is kees! Ook hierover enórm veel op het forum te vinden. Groetjes! Coen
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter | ||
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, elektro, vliegles |
| Discussietools | |
| Weergave | |