![]() |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
woensdag eerste vlucht gemaakt het ging helemaal perfekt dus accu weer volgestopt effe uitmaken wie er als eerste mocht vliegen en weer opgestegen halvewege de klim begon de proppellor te fibreren op volgas (hadden we nog niet getest) en raakte de propellor het schuim en brak het kruis waarmee de motor vastzit dus het vliegtuig in zweefvlucht weer aan de grond gezet op het veld gekeken en de boel maar eens uit elkaar geschroeft en het motor kruis is op alle 4 de stukken gebroken verder alleen schuim schade ik hoop dat ik zelf weer snel kan vliegen
__________________ als Vliegen achter Vliegen Vliegen Vliegen Vliegen VliegensVlug |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
De vraag is hier, Wat is de oorzaak en wat is het gevolg? Ging de motorbevestiging kapot omdat de prop ging trillen (onbalans)? Of ging de prop trillen omdat de motorbevestiging te zwak was en mischien zelfs ging scheuren? Ik heb zelf ook een keer de fout gemaakt door een brushed motor te vervangen door een brusless zonder de motorbevestiging te verzwaren. Resultaat was een motor die de hele firewall uit het ARF kistje trok. Als je veel meer power als orgineel in een kist stopt moet de kist dit wel kunnen hebben! Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
de oorzaak was dat de propellor in onbalans was we hebben hem thuis wel op half gas gehad maar dat ging gewoon goed maar op volgas niet dus het kruis waarmee de motor vast zit is gebroken
__________________ als Vliegen achter Vliegen Vliegen Vliegen Vliegen VliegensVlug |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
dit is de motor op de foto staat het kruis erbij 2826/04 Brushless Outrunner 1000KV
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 19 september 2003 Locatie: Emmeloord
|
Wat ik heb begrepen is dat je de prop met de hand hebt opgeboord (foutje) Beginners fout
__________________ Gr Guus Vliegt bij www.lvc-emmeloord.nl |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Ik boor mijn props ook met de hand op maar vergeet ze daarna niet te balanceren (met een eenvoudige balancer van een paar dollar, prop ertussen schroeven, puntjes tussen duim en wijsvinger.. De lichte kant even voorzien van een dun strookje plakband tot het in balans is. Testen doe ik op een boormachine met 18.000 toeren
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
ik heb nog niet zo'n balancer voor de propeller maar Raymon (mijn instructeur) zij al dat hij op volgas wat vibreerde dus nieuw kruis er op en PROPELLER DIT KEER WEL BALANCEREN en weer beginnen met les ( :
| | |
| | #39 (permalink) |
|
ik heb het motorschot samen met raymon van koolstof vezel gemaakt dus hij gaat niet meer stuk! de maiden is dit keer goed gegaan (met windkracht 5!) maar de vleugels hebben het wel heel zwaar iemand een idee om de vleugels te verstevigen er zit al een carbonnen buis in zaterdag gaan we weer vliegen
| | |
| | #41 (permalink) |
|
gelukkig is het zaterdag windkracht 2 maar om loopings te maken moet je hem wel verstevigen zij raymon ach gelukkig duurt het nog even
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 22
|
Hey, Ik zou hem inderdaat verstevigen. @Pieter(denk ik :P ) hij vloog wel goed met wk5, als het maar van de goede kant komt. Maar met meer zou ik niet doen. Verder vind ik de vleugel voor lopings niet heel sterk. het zou wel kunnen mischien maar ik raad wel aan om hem te versterken. Mischien is een paar lagen glastape al wel genoeg om hem minder te laten buigen.
__________________ www.lvc-emmeloord.nl Bigjim 2.7m DLE 111 Zoder sukhoi 2.3m 3W 70 Swift S1 4.3m |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |