![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
beste lezers ik heb donderdag mijn mpx magister opgehaald maar er zit een kapotte versnelling van de brussed motor op en een 3 jaar oude nimih accu op ik wil er graag een lipo accu en een brushless motor er op weten jullie een goede setup ![]() alvast bedang robert
__________________ als Vliegen achter Vliegen Vliegen Vliegen Vliegen VliegensVlug |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Robert, Ten eerste, wat is een kapotte versnelling, zit er een gearbox op? Ten tweede, wat is je budget voor een brushless setup en kunt je eventueel via internet (laten) bestellen?
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2003 Locatie: Zwolle Leeftijd: 29
|
1)Met versnelling bedoelt hij inderdaad een gearbox. 2)yep, dat kan hij via mij Liefste wel uit Duitsland / nederland en niet uit Hongkong... Er staan wel een paar draadjes op het forum, maar die zijn van 2007 en ondertussen is de brushless markt weer 3 jaar verder. Verder moet hij ook een goede Lipo - NIxx lader hebben >150W. al een paar keer misgegrepen met 2e hands aanbiedingen... Dus als er nog aanbieders zijn, dan graag een PB naar Robert of naar mij. Laatst gewijzigd door pieteralje; 26 februari 2010 om 14:28 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Die motor is lang niet sterk genoeg voor een Magister.. De kist is vliegklaar wel richting de 1750 gram denk ik (die van mij vloog op brandstof met een 8.5CC motor en woog net over de 2 kilo met een lege tank) Ik denk dat je voor de Magister moet kijken naar een 800-1000KV motor die een 12-13" prop kan trekken en een dikke 1200-1500 gram thrust geeft.. En in europa een motor, regelaar én twee accu's voor minder dan 50 euro? Succes, dat gaat 'm niet worden. Waarom niet uit hong kong? Daar kun je dan direct een goede lader voor weinig mee bestellen (geen idee waarom die nu >150W moet zijn, wat voor enorme accu's wil je ermee laden?) Zo even van die rctechnics site geplukt: motor, 20 euro regelaar, 45 euro lipo's, 30-45 euro per stuk Met andere woorden, toch maar in hong kong bestellen motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3648 Brushless Motor 850kv $19.89 regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 50-60A ESC $14.04 Lipo's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack $12.99 -edit- En nog een heel geschikte lader erbij, voldoet meer dan prima! http://www.unitedhobbies.com/hobbyki...w/_accessories
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! Laatst gewijzigd door Sadkingbilly; 26 februari 2010 om 14:50 |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
als het veel geld scheelt uit hongkong maar mijn oom beslist het maar wat is het verschil tussen lifepo en lipo accu's ?? gr robert
__________________ als Vliegen achter Vliegen Vliegen Vliegen Vliegen VliegensVlug |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2007 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
|
Als je oom betaald als je besteld in Europa....doen! Anders je oom ontslaan als raadgever en lekker in Hong Kong bestellen.
__________________ Robbe Arcus,MPX Easystar,Graupner Mini Discus, MPX Merlin, Traxxas E-Revo Brushless Edition, Traxxas Slash,Tamiya DB01R, Axial AX10 tuber |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
nauw mijn oom zal ik nooit ontslaan ik ben alleen bang dat de spullen blijven steken bij de douane maar in hongkong is het wel goedkoper maar wat is het verschil tussen lifepo en lipo accu's
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
het gaat me vooral even om wat voor motor erop moet en wat voor een prop. En dan gaan we wel even zoeken wat goed te betalen is. Hongkong versus europa bestellen discussie hoeft echt niet. Ik ben eigenwijs zat | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2007 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
|
Als je goed shopt in Hong Kong, en je neemt de BTW en invoerrechten voor lief, dan ben je nog vaak vele tientallen procenten goedkoper uit. Het enige argument om in Europa te kopen is het spekken van de bloated Europese economie.
__________________ Robbe Arcus,MPX Easystar,Graupner Mini Discus, MPX Merlin, Traxxas E-Revo Brushless Edition, Traxxas Slash,Tamiya DB01R, Axial AX10 tuber |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
nou opnieuw de vraag: welke motor setup is goed voor de magister en wat is het verschil tussen lifepo en lipo en ik heb een kabeltje voor mijn robbe futaba zender nodig om aan de computer te knopen gr robert
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Robert, ik heb een prima setup gepost, dus waarom vraag je daar nogmaals naar? En het verschil tussen lipo en lifepo kun je op google vinden. Iedereen hier wil je best helpen maar er wordt wel van je verwacht dat je een beetje moeite doet. Niet vervelend bedoeld maar hoe moeilijk is het om wat zoektermen in google in te tikken? Dat kabeltje kun al voor een kleine anderhalve dollar op ebay vinden.
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
de setup zullen we eens verder uitzoeken met de optie van Sadkingbilly. Iets van een 11x5,5 APC-E erop en dan kun je waarschijnlijk prophangen | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |