![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
elektro of brandstof is je eigen keus. Het grote voordeel van elektro is dat je toestellen schoon blijven, waardoor je ze zo in de auto mee kunt nemen. Het nadeel is dat je een stroombron (accu of 12V of 230V) nodig hebt bij je vlieglocatie. Elektro is overigens voor kleine toestellen wel goedkoper. Men beweert zelfs dat het tot 2m spanwijdte goedkoper is. Als je een toestel bij Hobbycity vandaan wilt kun je ook de AXN Floater Jet overwegen. Dat is een goed vliegend toestel wat onder begeleiding ook wel door beginners gevlogen kan worden. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
|
Als je alles appart laat komen moet je er rekening mee houden dat je heel veel duurder uit kan zijn. Als de douane je eruit pikt dan moet je BTW en invoerrechten betalen over de kosten van het gene wat je gekocht hebt plus de verzendkosten. Dus pakketje 1 kost de inhoud 50 euro en de verzendkosten 15 euro en verzekering 10 euro kosten, dan wordt er gerekend over het totaal van 75 euro. Over twee van deze pakketjes betaal je dus over twee keer 75 euro. Stel je laat alles in 1 pakket leveren dan betaal je ook de invoerrechten en BTW over 1x 25 euro (verzendkosten 15 euro + verzekering 10 euro) plus de inhoud 100 euro, dus totaal over 125 euro en niet over 150 euro. Daarnaast krijg je ook nog handelingskosten van 17,95 euro per pakketje er boven op. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2008 Locatie: Ootmarsum. Leeftijd: 48
|
Hallo Bob, je woont wel redelijk bij ons in de buurt en je bent van harte welkom! We (mijn zoon en ik) vliegen meestal wild op een groot veld hier in de buurt, gaat perfect Dat bestellen in China moet je inderdaad een beetje mee uitkijken, kan goed mis gaan.. En dat toestel dat je bestellen wilt is eigenlijk niet zo geschikt voor een beginner. Ik heb het ding gevlogen en je moet er echt prima weer bij hebben anders is ie echt wel lastig.... Ik weet trouwens nog iemand die zo'n ding thuis heeft en er volgens mij niets meer mee doet. Hij is er 2 keer mee tegen een muur gevlogen nadat hij wilde taxién en het toestel opeens opsteeg, ha ha.. Schade was beperkt en is gerepareerd. Kost niet veel denk ik.. Mocht je een keer willen komen voor info, onderdelen of om een keer te vliegen dan zeg het maar.. Groeten Paul. Laatst gewijzigd door R.c. Paul.; 14 maart 2010 om 01:11 |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
Laten we het er op houden dat dit een persoonlijke voorkeur is. Vandaag de dag kan gesteld worden dat een vliegtuig uitgerust met een elektro-aandrijving géén beperkingen meer heeft ten opzichte van zijn brandstof-broertje. Redenen (voor mij) om elektro te vliegen: - het is schoner - maakt (meestal) minder lawaai - De motor is lichter, en dus is het vliegtuig lichter - Minder trillingen (dan brandstof) waardoor lichtere bouw mogelijk is - Mooier in te bouwen. Géén cilinderkoppen en uitlaten die weggewerkt moeten worden - Voor de beginner is een brandstofmotor lastiger in te stellen en last but not least, je ziet steeds vaker dat modelvliegclubs geen (milieu)vergunning meer krijgen voor brandstofmotoren. Voor het mooie geluid hoef je ook geen brandstof meer te vliegen. Daar zijn leuke oplossingen voor met versterkertjes en luidsprekertjes die je in je vliegtuig bouwt en die je een geluid naar keuze bieden. Het gewichtsvoordeel vervalt dan alleen
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |