![]() |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 mei 2007 Locatie: Halle (belgie) Leeftijd: 31
| Citaat:
grts Bart
__________________ easystar,twinstar 2,cesnna 180 ep,blade msr, dx6i. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
Het eerste belangrijke is al genoemd, je regelaar moet wel de accu als een twee cel accu herkennen. Als dat niet gebeurt zal hij gewoon niet werken omdat de spanning te laag is. Een tweede punt is dat je met 7,4V (2 LiPo cellen) een duidelijke hap minder vermogen zal hebben. Het is nog maar de vraag of je vliegtuig daar nog mee zal vliegen. Het zal op z'n minst een heel stuk lastiger zijn. Even uitrekenen: Je schrijft dat de regelaar maximaal 18A mag leveren. Daar op schat ik dat de motor misschien 15A zal trekken. Het vermogen naar de motor is dan 11,1V x 15A = 166,5Watt. Bij 2 cellen (7,4V) is dat vermogen nog maar 7,4V x 15A = 111Watt. Dat is maar liefst 55,5Watt minder. Dat is 1/3 minder, wat logies is natuurlijk want je hebt nog maar 2 cellen in plaats van 3.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2003 Locatie: drenthe
|
Ernst. Volgens mij gaat het setje nog minder vermogen genereren , De ampere,s gaan toch ook omlaag.bij een zelfde prop. Groeten Wiebe.
__________________ robbe hunter /picojet combat /graupner bussard/twinstarr /easystarr/smiley/jpower cessna /poppy. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
Dat klopt zeker Wiebe, ik ben echter van het gunstigste geval uit gegaan. Met een lagere spanning kan je een wat grotere prop gebruiken tot de motor weer de maximale stroom trekt. Maar wanneer als je dezelfde prop gebruikt zal de motor nog minder vermogen opnemen en dus ook afgeven. Dat had ik duidelijker moeten schrijven. Hoe groot dat verschil zal zijn valt helaas niet te berekenen. Je zal dan eerst de opgenomen stroom moeten meten.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |