![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Spanwijdte 1,6 meter Mijn setup gaat worden : Motor Turnigy 4260-500 Regelaar 60A Prop 12/13 x 6/8 Lipo 4S4000 (15C) Met deze setup gewicht onder de 2000 gram Deze setup is gekozen om het goedkoop te houden (onder 100€) en voor lange vliegtijden. En ik heb deze setup (maar dan met 5S) op mijn Fourstar 60 Gewicht hier 3045 gram . Ik hoop hem op de Meeting in boskoop (1 mei) te kunnen vliegen. Mvg Johan | |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2008
|
@Japiooo, De MX12 ligt aan de lader hoor, daarna de lipo's volgooien. En van de week een prop-ruimer kopen die heb ik nog steeds niet @ Johan, Bedankt, mooie afmetingen voor volgende kist ga vast sparen voor deze setup. komt deze uit hongkong of gewoon ergens uit NL. GrtZ Roland |
| | |
| | #64 (permalink) |
|
De motor en regelaar van Hobbyking . Prop een APC-E nemen. En de Lipo heb ik via ebay (ook hongkong) 2x 14.8v 4000mAh 15C 4S Lipo RC Battery AKKU 14.8 WF - eBay LiPoli, Akkus, Fernsteuerung Elektronik, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 27-mrt-10 06:40:15 CET) En morgen gaan we met het draadje verder . Heb vast 4 x 9 mm schaaflat gehaald bij de praxis voor de vleugel. Voor het stabilo en de zijvin gaat er nog een update komen . Nog makkelijker te bouwen en ook sterker. Mvg Johan |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
is het niet handig voor de beginner ook er een setup bij te posten uit NL dan heb je een stuk minder gezeur en is hij nog sneller bezorgt ook mijn mpx magister is ook 1.60 span en daar gebruik ik deze setup voor speedcontrol HiModel FLY 40A Brushless ESC (2A. BEC) brushless motor 2826/04 Brushless Outrunner 1000KV Robert
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2008 Locatie: hengelo Leeftijd: 18
|
Hoi, dit draadje gaat over een ander toestel dus die setup is niet van toepassing. en meestal wil de beginner goedkoop klaar zijn en dan moet je naar hongkong. paypal is zo aangemaakt en bij hobbycity kost het geen drol, een beginner moet immers ook nog een lader, voeding, goldconnectors etc. noem maar op dan scheelt het wel degelijk om in hongkong te bestellen.... Justus
__________________ Multiplex Parkmaster, Windrider FOx, SUltimate, Clik en een Swift II ! |
| | |
| | #67 (permalink) |
|
Ik heb ook geschreven wat mijn setup is en waarom. Iedereen kan natuurlijk iets kopen waar hij wil. Alleen bij HC ben je het goedkoopst en dat is vaak voor de beginner belangrijk. En je moet nooit het ene model met het andere gaan vergelijken Een magister is heel wat anders en de regelaar naar mijn mening te klein voor een motor die wel 40A kan hebben . Mvg Johan |
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2007 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 31
|
Hey Johan, Die motor (4260 - 500) is dezelfde die op mijn Protech Skystar zat. Dit was behoorlijk overgemotoriseerd. Nu zit er een 4250 - 650 op, die is beter aan de maat. Is er een specifieke reden waarom jij kiest voor de 500 kV? Zeker met een 4S lijkt het me beter om ietsje meer kV te nemen, dus past die 650kV er misschien beter bij? Ook is hij een stuk lichter. Groeten, Ton Wat regelaars betreft, ik gebruik de Turnigy Plush en die werkt prima. Een goede montageplek of voldoende ventilatie is ook belangrijk om zo'n regelaar lekker koel te houden, maar daar komt Johan vast later op terug.
__________________ • MVC 'The Wings' Nistelrode • |
| | |
| | #73 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
De motor is overgemotoriseerd als je de power er uit gaat halen, maar dat is niet de bedoeling van mij. Het meer gewicht is voor het model niet verkeert , hij is zo wie zo al licht. Door het iets meer aan gewicht van de motor kan je veel gemakkelijker je CG voor mekaar krijgen met de lipo. (Calmato-E probleem) En door de kleinere prop te nemen met 4S lipo (12 x 6 is genoeg voor deze trainer) gaat je amperage ook drastisch terug wat natuurlijk een langere vliegtijd betekent . En dat is belangrijk voor een trainer . Mvg Johan | ||
| | |
| | #74 (permalink) |
| Lid sinds: 5 mei 2007 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 31
|
Dank voor je uitleg! Klopt inderdaad, nu ik er een lichtere motor op heb gezet moest die flink naar voren, (2 cm ofzo) en de lipo moest ook een paar cm naar voren om het cg goed te kunnen krijgen. Groeten, Ton
__________________ • MVC 'The Wings' Nistelrode • |
| | |
| | #75 (permalink) |
|
Nu de rest weer mooi is gedroogt moeten we alleen nog de 2 bovenste rompdelen aanpassen en inlijmen. Omdat deze delen schlecht op maat te frezen zijn om de scheve hoeken en bij iedereen iets anders aan maat nodig is zijn deze iets groter gefreest. Dit is in 10 min met een balsa mesje aan te passen . We beginnen met het lange deel op de knik. En tekenen weer met een potlood waar iets weg moet. Dit snijden we mes een balsames weg en proberen met klemmen of bijde delen passen . Het eerste aanpassen altijd zonder lijm doen. En er aan denken dat de gleuf waar de aansturing voor het zijroer door heen gaat aan de goede kant zit. Als alles naar wens past kunnen we de delen gaan inlijmen en goed laten drogen. Kunnen we dan met de vleugels beginnen. Hiervoor heb ik de schaaflat 4 x 9 en 9 plankjes 1,5 mm balsa en 2 lijsten 10 x 10 mm balsa voor de neuslijst en een 5 mm plank balsa voor de rolroeren bezorgt. Word vervolgt .... Mvg Johan |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |