![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Ik plaats dit bericht namens een kennis. Hij zoekt een zeppelin om met een video camera opnames te maken. ik heb zelf al gezocht naar ready to fly zeppies maar dat was vruchteloos. zijn er suggesties dan gaarne. ik heb een beetje bouwkennis in bootjes, maar hij heeft totaal geen ervaring ook evt met vliegen, al lijkt een zeppelin niet zo lastig als een heli of vliegtuig. mvg Loek |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 28
|
ik heb ook een tijdje met de gedachten gelopen om een zepelin te maken voor de fun maar toen ik de prijs zag van helium heb ik het maar uit me hoofd gezet ik vraag me tevens af hoeveel draag kracht een zepelin ken hebben mischien dat ik het onderschat maar ik denk dat deze draagkracht gering is grtz lip ps sorry voor offtopic maar hoop dat je met deze dingen rekening gehouden heb
__________________ Wat niet weet wat niet deert ik lees en ik leer |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 52
|
Ik heb diverse model zeppelins zien vliegen en vorig jaar stond er nog een nieuwe te koop op marktplaats. Nadelen: 1) Ze kunnen in feite alleen indoor vliegen, ze gaan zo langzaam dat in Nederland eigenlijk bijna nooit buiten gevlogen kan worden. Het moet echt windstil zijn! 2) Ze zijn erg groot, zeker als je een paar honderd gram lading wil meenemen heb je meerdere m3 inhoud nodig. Denk er niet eens aan als je een zware videocamera wil meneemen, dan wordt het heeeel groot. Het draagvermogen is minder als 1 kilo per m3 en de envelop (ballon) gaat daar natuurlijk vanaf! 3) Omdat ze zo groot zijn is het ook lastig om ze gevuld te vervoeren of bewaren, en opnieuw vullen is erg duur door de Helium. Ze;fs als je de Zeppeling gevuld kan bewaren moet je hem regelmatig bijvullen, Helium is namelijk erg "dun" en gaat door plastic heen. In de praktiijk zie je ze weleens op een modelbouw beurs, zoals laatst in Dortmund, dan kun je 3 dagen binnen in de hal vliegen. Groeten Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G Laatst gewijzigd door willemvdm; 18 juni 2010 om 23:09 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Een zeppelin wordt al snel behoorlijk groot om voldoende gewicht mee te kunnen nemen voor de RC apparatuur. Een zeppelin met een inhoud van 1m3 kan theoretisch een gewicht wan 1,115kg dragen. Dat is dus inclusief de zeppelin! Een zeppelin is lastig te besturen door zijn grote afmetingen. Buiten ermee vliegen kan je eigenlijk wel vergeten behalve wanneer het echt totaal windstil is. Een bijkomend probleem is dat de helium langzaam maar zeker uit de zeppelin lekt zodat je hem regelmatig moet bijvullen en helium is duur! Ik heb prijzen gezien van €175,= voor een fles van 40 liter. Daar zit het dan wel onder 200Bar in dus zit er 8m3 in bij normale luchtdruk. Misschien genoeg voor 2 of 3 keer een zeppelin vullen. Toch een dure aangelegenheid.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
aan allen hartelijk bedankt voor alle info. het bevestigd mijn vermoeden dat een zeppelin al gauw te groot (lomp) wordt om te besturen. dan zal eerder een helikopter bruikbaarder worden. maar ja dat zal de nodige rotorbladen kosten voor hij echte opnames kan maken mvg loek |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
om nog maar aan het vervoer te doen denken.... je moet de ballon iedere keer aflaten en de helium gaat dan verloren ook... dus ik geloof dat je beter af bent met een soort helikopter dat vracht kan dragen. er is een echte heli die bomen versleurt, en die heeft een aangepaste romp voor vanalles wat mee te sleuren. zoiets zou ideaal zijn, dan zit de camera uit alle gekke natuurelementen. een zeppelin is echt geen goed idee dus |
|
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
oh jawel! hij bestaat in RC uitvoering zelfs! de skycrane http://www.aviationtrivia.info/images/rc_skycrane_3.jpg deze is een ouder model van de vorige denk ik... http://www.minihelicopter.net/CH54Ta...54%20Tarhe.jpg |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |