![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Ik heb zelf jaren geleden een Robbe Cardinal gekocht, ook een 3-as trainer van schuim. Inmiddels is die ernstig verbouwd (en 2x in de fik gevlogen, 2x geheel doormidden geweest, talloze keren op andere manieren kapot gegaan) maar daar vlieg ik nog steeds heel veel mee. Zie de link in mijn handtekening "mijn vloot" dan heb je een idee hoeveel lol je kunt hebben van zo'n soort vliegtuig. Hetzelfde geldt voor de Graupner Rookie waar mijn zoon mee vliegt. Ook zo'n leuk ding wat makkelijk te verbouwen is.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat:
![]() Even zonder dollen en off-topic. Wat mij ook opvalt is dat je vandaag de dag veel topics krijgt van "Is dit een goed beginnerstoestel?" en dan een link naar iets wat zo uit de lokale Action of Bart Smit komt?! Ik zal dan wel een Old timer zijn van voor de tijd dat een oplaadbare penlite schreeuwend duur was en nog maar 150 mAh had maar de hedendaagse economie ver&*@ het her en der wel een beetje. Al die Chinese ter*ngzooi is best leuk om met weinig wind in je achtertuin of in een park even rond te klieren maar persoonlijk heeft het wat mij betreft geen ene r##t met modelvliegen te maken. Want laten we eerlijk zijn, het zal je wel iets helpen om knuppelgevoel te krijgen maar echt leren vliegen doe je er niet mee w.m.b.. Maar goed, da's hoofdzakelijk de schuld van de huidige generatie. Zow...da's er weer even uit Dus rooie piloot #10, wat wil je er mee gaan doen? Lekker knooien in een park of tuin of wil je echt leren modelvliegen? In geval van lekker rondkeutelen moet je gewoon kopen wat je zelf wilt want het maakt echt allemaal weinig uit. Wil je echt leren modelvliegen zou ik aanraden om eerst dit forum eens goed door te lezen want alles is hier al ergens 219180x geschreven Daarnaast zoals je reeds doet een vraag stellen, want daar is dit forum ook voor, want niets is vervelender als iemand die met deze hobby wilt starten verkeerd begint en er vervolgens het bijltje bij neer gooit.
__________________ Premier Telemaster 8' - Reichard Blizzard - Simprop Dädalus - Graupner Cirrus - Protech Ibis 120 - SB Cheetah - Robbe Diamant - | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2010 Locatie: Ugchelen (net naast Apeldoorn) Leeftijd: 14
|
Hallo allemaal, Terug van vakantie en gelijk de wing dragon erbij gepakt. Ik had hem 2e hands gekocht voor 40,- en er zaten een paar kleine beschadigingen op. Die heb ik even gerepareerd. En toen een veld op gezocht (in beekbergen) en daar gevlogen... Ik wilde proberen om al rijdend de lucht in te gaan maar dat ging niet helemaal goed ; een grote kuil veroorzaakte dat het vliegtuig kantelde. De propeller draaide nog even door en nam een hap uit de vleugel. Gelukkig had ik tape bij me Toen maar uit de hand gegooid en dat ging goed, wow echt gaaf! begin wel wennen: rolroeren maar helemaal niet agressief . Oke ik vind het een erg fijn vliegtuig maar de grote 'main' wing is een beetje gammel ; elastieken vind ik een slechte manier van het vasthouden. De vleugel heeft lichte speling en kan daardoor in de propeller terecht komen. Omdat de servo van het hoogteroer een raar klik geluid maakt ga ik een nieuwe bestellen bij hobbyking en daar hebben ze ook een leuke AXN floater jet... is het verstandig om deze erbij te kopen? Jur |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2009 Locatie: België
|
Die AXN - Floater Jet is een Heeeeeeeeeeeel goed vliegtuigje ook een aanrader en omdat je winddragon toch wat beschadigd is is dit niet zo'n slecht idee denk ik.
__________________ EF Extra 300 58"-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Oke dan ga ik dat gewoon doen, weet je toevallig of de ontvanger en de batteriij van de wing dragon daar in kunnen? de ontvanger van de wingdragon is 6 kanaals moet dus kunnen zou je zeggen. |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Oke, Ik heb er nu post elastieken omheen, ik ga er wel even naar kijken. Ook heb ik op een ander forum gelezen dat sommige er tie-raps (of hoe je dat ook spelt maar ben erachter gekomen dat de ontvanger van de wing dragon in de AXN kan (Bleek heel logisch alleen even kijken of de batterij aan de eisen voldoet, als dat niet zo is dan ga ik een LiPo kopen. Weet niet precies wat zo'n batterij inhoud maar ik kijk wel even op het forum. laterz |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
ze zijn sterker, leveren een langere stroom af... kortom beter dan andere accu's. tegenwoordig al LIFE accus. net dat tikkeltje beter... als ze volledig leeg zoude zijn, geen ramp... en beide zijn lichter eh | |
|
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 4 kanaals, airace, beginner, welke |
| Discussietools | |
| Weergave | |