![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2010 Locatie: Ugchelen (net naast Apeldoorn) Leeftijd: 14
|
Hallo allemaal, Na heel veel 2 kanaals te hebben gevlogen ga ik een grote sprong maken : 4 kanaals! Ik kan het al aardig en nu ben ik van plan om zelf een 4 kanaals vliegtuig te kopen. Ik wil er zo min mogelijk aan uitgeven, pas als ik het echt goed onder de knie heb ga ik een duurde kopen/bouwen. En dan nu.... het probleem: KIEZEN welke moet ik nemen ![]() momenteel heb ik deze op het oog : AirAce Professional Edge 540 | 4 kanaalsvliegtuigen | Radiografische electro vliegtuigen | Radiografische bestuurbare vliegtuigen | www.twr-trading.nl Dat lijkt me een goede start, iedereen zegt dat het een makkelijk vliegtuig is en alles ziet erbij. Maarja, nu aan jullie: Is dit een goede? Of hebben jullie nog andere sets gezien voor (ongeveer) deze prijs? m.v.g Pilot-Red-10 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Die edge is denk ik (weet wel zeker) een stap te hoog. Dat is meer iets voor als je al wat meer ervaring hebt met vliegen! De AXN jet is een kloon van de easystar & wildhawk, die beide wel in NL te krijgen zijn! Hobbyking kan ook naar NL versturen, maar dat kan een paar weken duren en je hebt kans dat de douane ook nog wat aan je wil verdienen! Zoek hier op het forum maar eens op wild hawk of easystar, genoeg info te vinden! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Hoewel je vele modelvliegtuigen kan aanbevelen, toch een opmerking. Het door jou gekozen vliegtuig zit heel dicht tegen speelgoed aan. Vindt je dat geen bezwaar, prima. Zou je je verder willen bekwamen op het gebied van het modelvliegen, dan zijn er wel betere toestellen. Die zijn wel duurder, maar bieden ook veel meer plezier. Om een indruk te krijgen van wat mogelijk is, kijk dan eens op deze site: Multiplex Modellsport Dit zonder andere fabrikanten te kort te doen. Multiplex heeft een mooie serie modelvliegtuigen. De kwaliteit van deze toestellen staat buiten kijf. Deze toestellen kunnen in wat slechtere weersomstandigheden veel beter vliegen als een toestel met een spanwijdte van 50 cm. Wil je goed leren modelvliegen, zoek dan hulp bij een ervaren modelvlieger of bij een vereniging. Kies je voor een vereniging, ga daar dan eerst een kijken en praten. De verenigingsinstructeurs hebben veel ervaring en kunnen je vast adviseren. Maar de keuze is aan jou!
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2008 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 37
|
ik heb ook eerst de easystar gevlogen en ben daarna overgestapt naar de multiplex minimag. een heel vergevingsgezind bovendekkertje met rolroeren. super om het daarmee te leren. Het voordeel is natuurlijk ook dat het toestelletje zelf maar 60 euro kost. dus als je hem een keer in elkaar vliegt. alle electro overzetten naar een nieuwe body en klaar is kees..... groeten, succes met de keuze
__________________ Easystar, Minimag, Blade Dancer, HK-Spitfire, Last Down XL |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik ben er uit, ik ga deze kopen: 4 CH A-10 Thunderbolt II Radio Remote Control Electric Ducted Fan RC Fighter Jet RTF (Desert) Sommigen vinden het misschien speelgoed maarja, prima start lijkt mij (RTF) Ziet er mooi uit en vliegt snel! Van mijn ouders krijg ik een echt "modelbouw" vliegtuig als ik het goed onder de knie heb dus... En nog bedankt voor jullie tips |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2009 Locatie: België
|
Dit is volgens mij niet echt een beginners vliegtuigje je gaat hem meteen kapot vliegen beginners zoals jij onderschatten het vliegen is veel moeilijker dan het lijkt !! Zoals ik het ook onderschat heb... koop een AXN floater jet en dan ben je gerust dat je een goed en stevig vliegtuig hebt... Maarja aan jouw de keus volg de raad op van ervaren modelbouwers die het weten. En niet wildweg vliegtuigen kopen dat je na 5 min de prullenbak in mag gooien! En van 2 kannaals naar 4 ? dit is een hele grote sprong ga naar e club met je vliegtuig (is vast wel een in de buurt) daar zullen ze je helpen en zal je je vliegtuigje niet de grond in vliegen en véél langer plezier van hebben. Lindert
__________________ EF Extra 300 58"-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Dan was de eerste toch beter. Een Edge is geen beginners kist maar zoals NPS al zei zit het tegen speelgoed aan. Ding heeft ook een bak met V-stelling zo te zien in het filmpje dus zal nog wel aardig stabiel kunnen zijn. Echter door zijn klein afmetingen wordt het weer een stuk minder. De A-10 vliegt ook niet echt heel makkelijk. Los komen op gras is echt net aan ofwel weg met stall snelheid wat voor een beginner niets is en de rest van de vliegeigenschappen ook niet echt. Goed wie niet horen wil moet maar voelen (in je portemonnee). Ga eerst nog maar eens een tijdje lezen in de beginners topic. Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Oké, Dan maar een andere... Heb je van een Multiplex Minimag ook een startset? met zender en alles erbij zeg maar. Zoja waar ? owja, wat houd 3 kanaals in dan? 2 en 4 weet ik wel Laatst gewijzigd door Pilot-Red-10; 29 juni 2010 om 15:45 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
waar woon je ergens? Grote kans dat er in de buurt een club zit waar je kunt gaan kijken en misschien even aan de kabel mag vliegen met een toestel. Ze kunnen je daar ook veel vertellen over de toestellen en wellicht heeft iemand nog een leuke set te koop. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Apeldoorn... Geloof niet dat er hier een modelbouwclub is maar heeft iemand een webshop ofsow met zo'n set ? trouwens een wildhawk is ook goed Laatst gewijzigd door Pilot-Red-10; 29 juni 2010 om 19:08 |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2007 Locatie: Nistelrode Leeftijd: 18
|
Nee in Apeldoorn, kan ik er ook geen vinden. Wel zijn deze in je buurt: Deventer Luchtvaartclub - Home En misschien, kun je hier is kijken modelvliegclub apeldoorn - Google Maps Tim |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2009 Locatie: België
| Ik vlieg al een paar maanden met mijn WH juist "pompt(te)" hij hij klimt en daalt dan weer zonder te besturen ... Het hoogte roer dat verkeerd was gemonteerd moest 3 mm omhoog nu vliegt ie beter... Wild hawk is voor mij het beste beginner kistje geweest ik vlieg met de standaard accu en 30 min. ik vind het een heel goed vliegtuigje.
__________________ EF Extra 300 58"-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 4 kanaals, airace, beginner, welke |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |