![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: Haastrecht Leeftijd: 16
|
Beste mensen, vanaf februari vlieg ik nu met een 450 heli, hartstikke leuk en gaat ook goed! (heb al een paar loopings gedaan). maar ik wil er graag een vliegtuig bij het liefst een nitro. maar de vraag was eigenlijk. -ik wil binnenkort de dx6i gaan kopen maar is die ook geschikt om met nitro vliegtuigen te vliegen? -welk vliegtuig raden jullie me aan? -ik ben 14, en heb dus niet echt een vaste baan ik werk wel. dus ik kan geen vliegtuig betalen van een paar 1000 euro alvast bedankt, Ruben
__________________ - KDS 450c (bijna allemaal align parts, DS11 tail servo, fusono canopy) -TW cessna - |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Hoi, De DX6i heeft ook gewoon een vliegtuig mode dus geen probleem. Deze zender is ook full range dus daar ook geen problemen. http://www.spektrumrc.com/Products/D...ProdID=SPM6600 Vliegtuig keuze zat. Er is in het beginnerdraadje meer dan genoeg over te vinden. Over het algemeen zullen ze je wel een Easystar aanraden. Heb je hulp bij de hand en ook dan wat heli ervaring kan je ook best met een tamme 3d beginnen zoals de Parkmaster of Acromaster of een soort gelijk model. Ik zou in ieder geval wel met een foamy beginnen. Oh ehhh enne voor brandstof....al zou ik er persoonlijk niet meer aan beginnen. Zeker niet omdat je al elektro heli vliegt. Dan zullen de meeste wel een calmato aanraden. Seagull Boomerang of WOT trainer zijn ook goede kistjes om mee te beginnen. Hier geld ook, heb je hulp kan je ook wel de Calmato sports nemen (.40 / 6.5CC versie) Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 12 juli 2010 om 14:49 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2005 Locatie: Hengelo Leeftijd: 37
|
DX6i is ook zeer geschikt voor het vliegen met vliegtuigen, mits je dezelfde stick mode gebruikt.... bij onze club vliegen de meeste vliegtuig vliegers mode 1 (gas+rolroer rechts en hoogteroer en richtingsroer links) en de meeste heli vliegers mode 2 (rolroer+hoogteroer rechts en gas/pitch met richtingsroer links) 't is maar hoe je mee wilt/kunt vliegen. aanrader is de kyosho Calmato (laagdekker, rolroertrainer) is niet echt duur in aanschaf, maar na een paar vluchten mag je wel nieuwe oracover er overheen doen, want de orginele (plak)folie laat na verloop van tijd los.
__________________ Sponsored by Modelbouw Shop Twente CopterX 450 Pro Torque Tube, Spektrum DX8, Power HD servo's, Spartan DS760 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
okee bedankt voor de reacties. ik ga ff kijken naar de calmato sport wat dat kost enzo. de dx6i word het dan zoiezo denk ik met de ar6200 ontvanger.
__________________ - KDS 450c (bijna allemaal align parts, DS11 tail servo, fusono canopy) -TW cessna - |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 30 september 2008 Locatie: rosmalen Leeftijd: 25
|
zou eerst maar eens een club uitzoeken en daar een beetje informeren. een calmato kost je toch al gouw: - calamto leeg 119 eurie - motor bijv. os 46 ax 130 euro - servo`s bijv. futaba s3001 4 keer 11 euro - ontvanger - zender. - start kist zal ook rond de 100 euro zijn. enz enz. vraag eens bij een club bij je in de buurt waar zij mee vliegen. easystar is ook wel intressant om mee te beginnen als je niet gelijk bij een club wil. gr, stephan
__________________ sig fourstar (os 46ax)--futaba 6ex 2,4 ghz----------->greatplanes extra 300s (saito 125)---mvvdb--FuNfLy 2010 mvvdb seagull decathlon 120 arf 2m. (saito 125) |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
heb eergisteren een cessna gekocht. vlieg er nu ook inverted rondjes mee en loopings landen gaat me ook goed af. Mvg, Ruben
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 19 mei 2011 Leeftijd: 59
|
Heb vorig jaar een Calmato gekocht, lekker mee gevlogen maar de cover laat onder invloed van de brandstof los. Moet het vliegtuig dus opnieuw met Oracover bekleden, maar nu heb ik last van het feit dat ik het vliegtuig in de lucht niet goed zie, wie kan mij een goede kleur Oracover aanbevelen. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
|
In één van deze discussie verder gaan? http://www.modelbouwforum.nl/forums/...bezitters.html http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ouwvragen.html
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2010 Locatie: Voorhout Leeftijd: 28
| Lanitz Prena Folien Factory GmbH - BASTELFOLIEN Orastick Fluorfarben fluoreszierend signalorange Lanitz Prena Folien Factory GmbH - BASTELFOLIEN Orastick Chromfarben chrom Heb een kist gehad in deze kleuren combi! Liefkozend de spiegel genoemd! Als er iets zichtbaar is........... Neem wel altijd een zonnebril mee! Grtz RED.
__________________ Bad news: Time Flies, Good news: You're the pilot Bad news: Your wife is in the left seat |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, ervaring help, vliegtuig |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |