![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2010
|
Ga snel naar een club in Limburg, er zijn er zoveel dat wildvliegen niet aan te raden is. Zo ongeveer elke 10-20 kilometer is er een modelvliegclub. Ga eventueel eens kijken bij de MVC Swentibold te Born, die hebben nog geen leden stop, enkele anderen in die regio helaas wel. Welkom op de homepage van Modelvliegclub SWENTIBOLD |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
| Citaat:
Vandaar mijn vraag ook waar ie in Limburg woont, als dat net onder Nijmegen is, is Born wel erg ver weg
__________________ Modelvliegclub de Sticks | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 48
|
Heb eens een beginner geholpen met hetzelfde probleem. De originele prop adapter klemde niet stevig genoeg op de motoras, hij begon bij vol gas te slippen. Met een andere (aluminium) prop-adapter was het probleem opgelost. Aan de originele motor / accu combinatie had het niet gelegen.
__________________ If it has wings, I can fly it |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 december 2005 Locatie: Voorburg Leeftijd: 68
|
Ik ben nog een keer eigenwijs! Citaat:
Als ik naar de onderste foto kijk zie ik een klassieke trekprop me aankijken! NL: ik kijk tegen de bolling van het profiel aan (kan aan de foto liggen), de tip-sweep is naar achter (dus hier naar voren) zeer ongebruikelijk in kombinatie met de normale bladscoop naar voren(staat hier dus naar achter). Nogmaals, het kan zijn dat ik de foto helemaal verkeerd interpreteer, maar de ombinatie van de klacht en dit beeld vind ik dit nog steeds vreemd. @Mijnheer Rob: jij schijnt dit bij de hand gehad te hebben: kan je svp nog een keer hiernaar kijken: dan hou ik er over op! | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Ik ben het met je eens Peter. Als ik naar de foto kijk denk ik ook dat de prop verkeerd om zit. Bij een Gunther propje zit deze standaard als trekprop op de spinner/propmount. Wil je hem als duwprop gebruiken op de EZ* dan moet je echt de prop demonteren en andersom weer monteren. De lettertjes zijn op de foto niet te zien,maar de tippen horen iets naar achteren te wijzen, en niet naar voren! Ik heb ook een EZ* gehad en die vloog redelijk op 6 cellen (7,2 volt) maar bij meer wind had ik 7 cellen (8,4 volt) echt nodig om leuk te vliegen. Een lipo (2S) heeft ook niet erg veel vermogen als er wat wind staat. (edit ik zie nu op de foto dat de letters Multiplex op de prop naar de staart wijzen, de letters horen dus aan de voorkant = de neuskant te staan! Ik ben er zeker van dat de prop verkeerd om zit en maar halve kracht levert!) Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G Laatst gewijzigd door willemvdm; 21 augustus 2010 om 18:52 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2010
|
De prop zit echt goed hoor. Die prop ziet er misschien wat ongebruikelijk uit (de tips krullen inderdaad iets naar voren), maar zo hoort hij echt. De kant met "Multiplex" erop is echt de achterkant. ![]() Hier de achterkant met 't opschrift "Multiplex" ![]() Hier overduidelijk de voorkant, heeft geen opschrift ![]() Hier te zien dat de tips naar de voorkant gebogen zijn Zo ook wel erg dom zijn als de prop van een RTF kit verkeerd om zou zitten. Laatst gewijzigd door firefly; 21 augustus 2010 om 19:45 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 3 augustus 2003 Locatie: Zeewolde Leeftijd: 54
|
Die Multiplex propjes hebben alles tegen; de tekst zit aan de holle kant en de tips krommen ook een beetje vreemd naar de bolle kant waardoor het al gauw lijkt (zeker op foto's) of ze verkeerd om zitten. Maar de prop zit dus goed! En ik geef de oplossing van Murdock de meeste kans. De prop slipt. Ik had het zelf ook met mijn ARF easystar. Slipte als een gek. Hij slipt er echter niet vanaf want hij drukt zichzelf naar de motor toe. Een druppeltje CA bracht de oplossing. Dirk |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Citaat:
Ach ja, waar maak ik me toch druk over, met al die goed bedoelde hulp hier komt hij toch niet snel aan vliegen toe, hopenlijk crasht er niemand op de clubs doordat hij ergens net uit het zicht staat te proberen met zijn spul. Die RTF set van Multiplex zit een 35 Mhz Zebra zender bij, dus hij kan lekker de clubs storen. Vorige week bij ons 2 man de grond in door onverklaarbare redenen. Lekker dat jullie dan nog durven zeggen dat hij hier niet naar een club toe moet. Hopenlijk zijn die crashes niet veroorzaakt door iemand zoals topicstarter. | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2010 Leeftijd: 37
| Geleen. Een ervangingsdeskundige in hier op het forum in de buurt woonachtig? Uit onderstaande wel / niet posts kan ik niet concluderen of de propeller nu goed of niet goed om zit... Feit is dat ie zit zoals in de doos geleverd en er niet af is geweest. Laatst gewijzigd door vwspijlbus; 22 augustus 2010 om 20:43 |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2010 Locatie: Callantsoog, NH Leeftijd: 15
|
hoi, ik heb het zelfde probleem met mijn wildhawk, ik geef vol gas, gooi hem weg, en hij crasht meteen
__________________ www.youtube.com/maddwarfproductions Vliegtuigen: Robbe charter, Wild hawk (kapot), F117 stealth zelf gemaakt |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Panningen Leeftijd: 37
| Citaat:
Gooi je hem tegen de wind in dan klimt hij gelijk de hoogte in. | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2010 Locatie: Callantsoog, NH Leeftijd: 15
|
nee, met wind stort hij ook gewoon neer, heb hem nu gesloopt en maak deze Sport Trainer
__________________ www.youtube.com/maddwarfproductions Vliegtuigen: Robbe charter, Wild hawk (kapot), F117 stealth zelf gemaakt |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Citaat:
Daarnaast ligt Geleen in de aanvliegroute van Maastrcht Aachen Airport en daar gelden speciale regels wat modelvliegen betrefd. Beter gezegd, daar kan en mag het wettelijk niet vanwege de afstand tot de airport, je zit midden in de CTR. Je hebt achter het stort in Schinnen de club Thermiek 58, dan langs de Bergerweg (overzijde tuinboulevard) de LVC Sittard en bij Born langs het Julianakanaal de MVC Swentibold. Dus meer dan voldoende ervaringsdeskundigen in die regio. | |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 augustus 2010 Leeftijd: 37
| Citaat:
Met m'n vraag refereerde ik dan ik meer naar een persoon dan een club. Mij gaat het momenteel eerst z.s.m. om helder te krijgen of het toestel in de geleverde staat kan vliegen of dat de leverancier in de discussie betrokken moet worden. Ik heb het dus nog niet over locaties van clubs, wetgeving, enz. Bedankt voor het meedenken. Laatst gewijzigd door vwspijlbus; 22 augustus 2010 om 22:00 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| easy star, easystar, multiplex |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |