![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Is nou niet echt netjes te noemen. Het aangezette balsastukje is te kort, en is scheef t.o.v. de tip. Zoals Plotterwelt al schreef, hier moet ten minste aan beide zijden van het aleron 1 mm ruimte zijn. Anders zou het roer na het bekleden niet meer passen.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Net werken in de bouw bespaart veel tijd in de afwerking! Het makkelijkste in zo'n geval om het reparatiestukje wat te groot te maken (dus zowel telang als te breed als te dik). Hierna kun je het op maat schaven met een davidschaafje (onmisbaar voor werken met balsa!) of een schuurklosje. Ik plak ook een stukje grof schuurpapier (korrel 80) op een roerlatje (die je gratis krijgt bij een pot verf). Hiermee kun je balsa ook zeer snel op maat schuren. En over die verlengkabeltjes: Die zijn verschillend per merk ontvanger en servo. Beste kun je die kopen bij een internetshop of modelbouwwinkel. Quartel in Pijnacker is een grote shop bij jou in de buurt (is niet de goedkoopste, maar hebben veel). Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Verlengkabeltjes.... Ik zelf geef de voorkeur aan het zelf verlengen van de servo snoertjes door gewoon een stuk servo snoer ertussen te solderen. Kun je niet solderen, koop dan naast de verlengkabeltjes een stuk krimpkous. Doe de krimpkous over de inelkaar gestoken stekkertjes en laat de krimpkous vervolgens goed vast krimpen met foh/verfstripper of desnoods een aansteker om te voorkomen dat de stekkertjes los laten. Verlengkabeltjes en krimpkous zijn te verkrijgen bij vrijwel iedere modelbouw winkel. Groet, Theo |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2010 Locatie: Voorburg Leeftijd: 26
|
Hallo allemaal, Ik ben naar de Quartel winkel geweest in Pijnacker. Daar heb ik een Balso plank gekocht voor het betreffende onderdeel het rolroer. Deze heb ik goed op maat gekregen. Verder heb ik het Davidschaafje bij mijn vader uit de schuur gekregen met de oude scheermesjes van Gilette erbij. Leuk materiaal allemaal. Bedankt voor jullie info. Ik heb ook de servo verlengkabeltjes gekocht en stuitte op een andere vraag. Moet het vrouwtje of het mannetje (stekkertje) richting het rolroer? Groetjes Mike |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
Je kunt op die manier schuurlatten van verschillende lengtes en breedtes maken. Gegarandeerd recht en haaks. Schuurpapier bij de Action op de rol voor weinig.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
![]() En een ontvanger heeft pennetjes, is dus een mannetje: ![]() Hou je de kleuren van de draadjes wel in de gaten...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Ik neem dan aan dat er een ontvanger bij het rolroer gaat komen, dus een mannetje? Op een eerdere post van 24 Augustus, zag ik dat er geen stekkertjes aan de servokable vastzitten n ![]() Moet ik deze eraf knippen? Ik heb ook geen gedraaid draad? Groetjes Mike Laatst gewijzigd door Oosie25; 1 september 2010 om 10:26 |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Bij het rolroer moet het stekkertje komen waar de stekker van de servo in past. EDIT: Bij het rolroer komt geen ontvanger maar een servo Groet, Theo Laatst gewijzigd door PH-TVS; 1 september 2010 om 10:18 |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
| Ik gebruik liever "T" profielen, een stuk handiger in "moeilijke" hoekjes ... (en deze zijn net zo recht en stijf als de U'tjes) ... en bevestig het schuurpapier met (spuitbus) lijm van 3M type "Remount™" ... plakt maar is ook weer makkelijk los te maken ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! Laatst gewijzigd door Dirk; 1 september 2010 om 10:44 |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Dus alsnog een mannetje als ik het niet verkeerd begrijp. Als er aan een servo al een kabeltje zit en deze is altijd een vrouwtje, dan moet er bij het rolroer een mannetje komen? Toch....
|
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Ik begrijp je verwarring... ik heb daarom maar even een foto-tje bewerkt. ![]() Die stekker waar ik de rode 'circel' getekend heb is de stekker die bij je rolroer komt en waar dus de servo in gestoken wordt. De andere kant komt bij je ontvanger. De foto die je plaatste van de gedraaide kabel moet je maar vergeten want dit is een zelf gemaakte verlengkabel waar nog een stekker aan gemaakt moet worden. Hoop dat je er zo uitkomt? Groet, Theo Laatst gewijzigd door PH-TVS; 1 september 2010 om 12:11 |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Deze pluggen sluit je uiteindelijk aan op de ontvanger, die ergens in de romp van je toestel wordt gebouwd. Verder worden op die ontvanger nog stekkertjes geprikt van servo's die je hoogteroer bedienen, je richtingsroer, de accu en eventueel je drossel (als je brandstof hebt, anders een soortgelijk stekkertje van de regelaar als er een electromotor op zit). Gedraaide kabeltjes worden geloof ik geacht minder storinggevoelig te zijn. Ah.... synchro-posting...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #29 (permalink) | ||
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
Citaat:
We zullen het draadje overigens verder maar niet meer kapen.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | ||
| | |
| | #30 (permalink) |
| Haha, maakt niet uit, alle info is welkom. Ja ja, begin het nu aardig te snappen. Het enige wat mij nog dwars zit is of ik het male stekkertje richting de romp nou moet afknippen of niet. Anders word het gat zo groot waar hij uiteindelijk door moet. Solderen is overigens geen probleem.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |