![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2010 Locatie: Voorburg Leeftijd: 26
|
Beste mensen, ik ben een Robbe Charter aan het opbouwen en stukje bij beetje probeer ik mijn best te doen. Nu heb ik een onderdeel verprutst en wel te verstaan de Aileron ofwel het Rolroer. Weet iemand waar ik dit onderdeel kan bestellen? Heb gisteravond het hele internet doorgezocht. Wat ik wel vond is dat ik balsa hout kan bestellen. Zo zou ik het onderdeel zelf kunnen maken. Maar liever kant en klaar natuurlijk. Groetjes Mike |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Hallo Mike, Leuk dat je ook een Charter aan het bouwen bent. Is de aileron niet op te lappen? Misschien kun je een foto plaatsen van de aileron? Anders gewoon een plankje balsa kopen en het onderdeel zelf maken. Groet, Theo |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Dank je voor je reactie, ik heb de aileron te kort afgezaagd. Nu zal er een spleet komen wanneer ik hem er tussen zet. Ik denk dat dit een belangrijk onderdeel is, klopt dat? Zo een plankje Balsa, waar kan je dat kopen? Groetjes mIke |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Even met de kapotte ailleron naar de "beter gesorteerde" modelbouwwinkel ... volgens mij is het tegenwoordig een gewone achterlijst die ze als ailleron gebruiken ... grote kans dat die zo op de plank ligt ... en ander moet je hem bij Robbe bestellen (via de modelbouwwinkel) alleen kan de levertijd wel eens tegenvallen ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Hallo Mike, Het hangt er een beetje vanaf hoe groot de spleet is. Een paar milimeter maakt niet zoveel uit. Ik zou gewoon een plankje balsa hout kopen en hiervan een stukje afzagen ter grootte van de aileron en dit vervolgens tegen je aileron lijmen en verder op maat schuren. Balsa plankjes kun je in vrijwel iedere modelbouw zaak wel kopen. Ik koop het meestal via de web shop van Muco. Modelbouw webshop, Muco modelbouw internetwinkel Deze leveren snel en het hout is van goede kwaliteit. Groet, Theo |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Sint-Niklaas
|
Graupner heeft een gans assortiment achterlisten. klik Te verkrijgen bij de betere modelbouwwinkel.
__________________ When one has to bend over more than once to pick up his rc-plane, he probably had a bad landing..." |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
En onder je avantar je woonplaats zetten. Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Als het een kwestie is van een of twee centimeter kan je ook een los stukje afsnijden en stomp tegen de te korte aileron aanlijmen. Als je dat doet met epoxy of zo is dat vrijwel zo sterk als een nieuwe aileron (bij een crash breekt meestal het hout naast een lijmverbinding!)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Host de foto ergens op internet (zorg dat-ie niet te groot is, 800 pixels breed is zat); zet dan in je post: [IMG]URL van je foto[/IMG] Als je dat plaatst komt je foto daar te staan.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: Schaijk, N-Brabant Leeftijd: 20
|
is die constructie hol van binnen? of van massief hout? als je de rand (in geval van holle constructie) overal insmeert met lijm en dan de andere kant er tegenaan plakt, moet het goed zijn. bij een massieve constructie even wat lijm in het midden van het hout (tot ongeveer een paar milimeter van de rand) en dan tegen elkaar drukken. omt te controleren of het daarna goed gehecht is, kun je er even in de lengterichting (met de nerf van het hout mee) aan trekken.
__________________ You can't only gather knowledge in your life, you also need skills |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ok bedankt voor jullie info, ik denk dan dat ik het zo laat. Voordat ik de vleugel dicht maak van de bovenkant moet er eerst nog een servo extension lead kopen om erin te doen. Zijn die universeel te verkrijgen of moet ik daar en specifieke voor hebben? Thanks allemaal, ik moet nu werken. Lees vanavond weer verder. Groetjes Mike |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |