![]() |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
|
Burgum, daar kom ik komende week in de buurt. Ik ga een midweekje zeilen op de Goingarijpster poelen Ik kan je in ieder geval niet helpen. Beetje ver vanuit Boxtel (Brabant) Hier nog een site waar je vliegclubs kunt vinden: Modelvliegclubs modelbouw locaties in Nederland Daar zie ik de Dokkummer Modelvliegclub. Locatie - Tussen Rinsumageest en Roodkerk, aan de Rietveldweg (of op z'n Fries 'Reidfjildswei' Het postadres is vlg mij Andringastate 56 8926 LR Leeuwarden Tel:058-2666474. (allemaal gewoon van die site afgehaald Er is ook nog een Aeroclub Drachten maar daar is niet zoveel info over te vinden. Voor zover ik weet bestaat er geen forum waar je een leraar kunt zoeken. Daarvoor moet je echt bij een club zijn Bij de meeste clubs kun je gewoon binnenlopen om eens wat vragen te stellen en hoef je niet meteen lid te worden (zo werkt het bij ons ook ).
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... Laatst gewijzigd door Thieu; 1 september 2010 om 21:42 |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Het nadeel van de site van de KNVvL is dat je moet weten wat je zoekt. De database van Airtoi werkt wel mooi. Zoeken op alle clubs in Friesland geeft deze lijst:
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 58
|
'Bij Sneek' is een beetje misleidend, vroeger had de club een veld vlakbij Sneek, tegenwoordig wordt er gevlogen bij Hieslum, op de site wordt aangegeven hoe je daar komt: Welkom Ook niet naast de deur vanaf de Goingarijpster Poelen. Voor Jesper is het Drachten of Leeuwarden, wat maar z'n voorkeur heeft. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. Laatst gewijzigd door pompebled; 1 september 2010 om 23:45 |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 juli 2010 Locatie: In Burgum dat is ongeveer 15 km van drachten
| Citaat:
| |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Na veel oefenen met mijn vliegsimulator en verder vliegen met x-twin vliegtuigjes ben ik eens wat op het internet gaan zoeken. Ik heb dit model gevonden EP Cessna 210 Centurion 2,4GHz R/S en heb deze voor aerofly pro deluxe ook gevonden ik kan nu met de simulator goed vliegen met dit vliegtuigje wat zouden jullie doen. Ik heb veel geoefend en op de simulator gaat het goed. Het vliegtuigje is ook niet zo heel duur en ik heb een gymzaal ter beschikking. Plus hij gaat ook niet zo hard daar ben ik ook wel blij mee. Graag hoor ik nog van jullie |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2010 Locatie: Ugchelen (net naast Apeldoorn) Leeftijd: 14
|
Ik zou als ik jou was toch even doorsparen... Het is een mooi vliegtuigje, maar binnen vliegen = moeilijk, gevaarlijk Verder omdat hij klein is , is hij heel windgevoelig en zit je dus echt aan een zaal vast. Ik zou toch een easystar of easystar kloon nemen zoals hier al een paar voorbeelden gegeven zijn. Buiten vliegen is ook beter voor een beginner, je vliegt niet tegen de muur of het plafond
__________________ Wingdragon Sportster, f117 stealth, f16 funjet, [binnenkort]3CH Airlifter |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Het is wel een errug klein en licht vliegtuigje. Buiten niet mee te vliegen, of het moet volkomen windstil zijn. Maar goed, 70 euro is ook erg weinig. Dit kistje moet je meer rangschikken onder speelgoed. Leuk om te proberen, maar als je verder wilt zul je toch weer een fatsoenlijke zender moeten kopen. Ik heb een tijdje geleden deze gekocht en die is al erg licht en alleen geschikt voor (vrijwel) windstil weer. Bovendien moet je daarbij nog een zender, ontvanger en vlieg-accu tellen.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
ik heb nog even gekeken en op conrad word deze heel goed beoordeeld EP Fly Baby, 2.4GHz r/s |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Bij Conrad wordt alles goed beoordeeld. Tenminste alles wat conrad verkoopt. En het kost ook allemaal SLECHTS XX Euro.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Laat ik het zo zeggen: Ik vind het bedenkelijk. (Je mag hier op dit forum, heel begrijpelijk, geen winkels bespreken.)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Windstil buiten is zelfs al te veel. Ieder tochtje merk je met dit soort modelletjes. Ze zijn te snel voor in de woonkamer en te klein voor buiten. Een goede keuze is het dus niet. Spaar nou maar gewoon voor een Easystar of iets wat er op lijkt met het liefst een goede zender ipv 1 of ander bijgeleverd dingetje waar je na dit toestel nog weinig aan hebt, en leer daar mee vliegen. Met wat extra motorvermogen beleven veel gevorderden er nog plezier aan. Zeker met ailerons/rolroeren. Dus niets mis mee.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |