![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2010 Leeftijd: 49
|
Hoi, Ik ben Ruut en woonachtig in Haarlem ik heb mij pas aangemeld bij FMS in spaarnwoude. In een ver verleden heb ik een tijdje gevlogen met Brandstof helaas na vele crashes heb ik het opgegeven. Ik ga het nu proberen met electra. Ik ga vanmiddag kijken naar een easy star of een easycub met zender heeft iemand nog tips |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 51
|
Ga eerst een kijken bij de club wat daar populair is. De toestellen van MPX zijn zeer goed en gemaakt van het oersterke Elapor, uitstekend voor een beginner. Ik heb zelf leren vliegen op de club, 99% zonder kabel (omdat ik eerst al mode 2 wild vloog) Wil je leren vliegen zonder de kabel dan is de easystar zeer goed. Ik heb zelf leren vliegen met de EZ* maar was er na 3 maanden op uitgekeken, ik wilde toen rolroeren. In plaats van een modificatie heb ik toen de Clouds fly gekocht, een soort EZ* maar dan met rolroeren en veel meer (brushless) power. Ga je lesvliegen aan de kabel dan kun je ook gelijk een rolroerkist kiezen. De Easycub heeft ook geen rolroeren en is een goede beginnerskist. De Funcub is een variant op de Easycub, met rolroeren en meer power. Met wat hulp in het begin zou je ook met de Funcub kunnen leren vliegen, (met maximaal half gas of een kleinere motor!!) en die blijft ook langer leuk. Je moet dus zelf kiezen: 1) Een echte beginnerskist zonder rolroeren waar je snel op uitgekeken bent (of wil gaan upgraden) 2) Een kist met rolroeren waar je in het begin wat meer hulp bij nodig hebt. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel uur je per week gaat vliegen, (dus hoe lang je een echte beginner blijft). Succes Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |