![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2009 Locatie: Friesland (Minnertsga) Leeftijd: 16
|
Hoi allemaal, Ik wil mijn EZ Hawk graag een beetje meer power geven. Ik heb aardig wat vluchten achter de rug, dus ik wil wel wat meer. Met de standaard setup duurt het erg lang voordat hij op hoogte is. Ik zat te denken aan deze setup: Motor http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idproduct=3885 ESC HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 40-50A ESC Prop HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 6x4E Precision propeller of HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 7x6E Precision propeller Ik weet niet welke prop ik moet nemen. Ik ben bang dat de 7x6 te groot zal zijn. Maar ik ben ook weer bang dat de 6x4 niet genoeg vermogen geeft. Het liefst wil ik mijn EZ Hawk recht omhoog zien gaan, zolang als ik wil. Ik heb nog niet zo veel ervaring met dit soort dingen, dus ik weet niet of het allemaal klopt. Tips en andere toevoegingen zijn meer dan welkom! Alvast heel erg bedankt!!! Groetjes Marc
__________________ Spektrum DX6i ~ Dynam EZ Hawk 2200kv ~ Depron Mercury F3P ~ Multiplex Funjet ~ Lid bij LLC-Aeria Laatst gewijzigd door RCmarc1995; 7 september 2010 om 20:57 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Hoi, Zoals je had kunnen lezen staat er in de eerste review een meting met diverse props. Buiten dat is een 6x4 voor een 1700kv motortje van dat formaat op 3s lipo behoorlijk klein. Volgens review á 160Watt vermogen. Terwijl er met een 8x4 bijna 300W vermogen is (ingaand vermogen) Als je een 7x4 kwijt kunt dan lukt dit motortje wel op 3s anders zou ik een motortje met iets hoger kv nemen. iets van 2200kv op 3s met 6x4 of 6x5 propje. (afhankelijk van wat het motortje aan kan.) Misschien 7x6 ook nog wel. Sommige draaien dat wel maar controleer dan wel even of het motortje niet heet wordt als je heel lang op het gas gaat. Buitenlopertje zie ik daar niet met 2200kv wel een binnenlopertje. HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner (6x4 prop, 260W, 22A) Tot á 2600kv kan je het wel zoeken. Optie 2 Turnigy2836 brushless Outrunner 2350kv APC S400 6x4 10.65V 32.36A 21929rpm 344.63W 134km/h 1064.8g 82 ETA. Of http://www.rctechnics.eu/221704-brus...kv-p-9012.html en wat kleiner http://www.rctechnics.eu/220808-brus...kv-p-1688.html kan een 5x5 of 6x4 draaien op 3s @ 19A Die 40/50A SS regelaars zijn niet zo heel best. Als je het je kunt veroorloven zou ik een Turnigy plush nemen van 40A deze zijn wat beter. ER zijn er nog meer maar even goed de reviews lezen op betrouwbaarheid. Gr. Dennis
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 7 september 2010 om 21:19 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Bedankt voor je antwoord! Ik zal even kijken of ik de 7x6 er ook op kwijt kan, zoniet, dan ga ik voor de 2350kv buitenloper. Ik had inderdaad al gelezen dat die SuperSimple ESC niet al te best zijn. Toch maar een Turnigy Plush. Met de buitenloper zal hij denk ik wel aardig de hoogte in schieten. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motor? Alvast bedankt, Groetjes Marc
__________________ Spektrum DX6i ~ Dynam EZ Hawk 2200kv ~ Depron Mercury F3P ~ Multiplex Funjet ~ Lid bij LLC-Aeria Laatst gewijzigd door RCmarc1995; 7 september 2010 om 21:38 |
| | |
| | #4 (permalink) | |
|
Voor meer soort genoten lees eens deze topic door http://www.modelbouwforum.nl/forums/...et-manual.html Anders MBF Google zoeken voor easystar. Er zijn denk ik wel 100 topics. Beestje heeft nog meer namen maar weet ze zo ff niet allemaal. Recht omhoog is á 300Watt per kilo vlieggewicht. Weet niet wat dat ding weegt maar het motortje zou 260Watt leveren met een 6x4. Terug gerekend dus 860 gram vlieggewicht voor eindeloos verticaal. Of eigenlijk net kunnen hoveren maar als je vanuit vlieg snelheid omhoog gaat dan wil hij nog wel een tijdje door zetten. In dit regeltje kan je de theorie en praktijk aardig zijn voor deze klasse motoren. Citaat:
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 7 september 2010 om 21:39 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Mijn EZ Hawk weegt nu ongeveer 680 gram. Met al het standaard spul erin. Dus die buitenloper is denk ik wel goed. Bedankt voor je informatie! Groetjes Marc
__________________ Spektrum DX6i ~ Dynam EZ Hawk 2200kv ~ Depron Mercury F3P ~ Multiplex Funjet ~ Lid bij LLC-Aeria |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2010
|
Wat voor accu heb je erin zitten? De accu in zo'n EZ hawk is niet zo groot toch? Die moet wel voldoende kunnen leveren voor een leuke setup, anders krijgt hij bolle wangen en gaat hij kapot. Ik heb ervaring met een Easystar met deze motor: 2212/06 Brushless Outrunner 2200KV Je kan wat verschillende props proberen. Ik heb gevlogen met een 6x4 prop, dat gaat vrij rap maar trekt wel zo'n 25A. Dat moet de accu wel kunnen leveren. Een 5.7x3 werkt ook prima (maar minder thrust natuurlijk), dat trekt als ik het me goed herinner rond de 16A. In die Easystar zat een 3s2200 20c HobbyKing lipo. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
@firefly Nee, dat klopt. De standaard accu is 1250mAh 10C. Maar ik heb nog een 2s 2200mAh 20/30C en krijg binnenkort een 3s 2200 20/30C accu binnen. Dat moet wel goed zijn. Ik denk dat ik voor de 2350kv buitenloper ga, met een 6x4 prop erop. Bedankt! Groetjes Marc
__________________ Spektrum DX6i ~ Dynam EZ Hawk 2200kv ~ Depron Mercury F3P ~ Multiplex Funjet ~ Lid bij LLC-Aeria |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Cuijk Leeftijd: 38
|
Deze past op de plek waar de originele motor zit. HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner Met deze esc. HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller Power genoeg Deze set up word ook veel gebruikt bij de EZ* |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2009 Locatie: België
|
Kan bernie alleen maar gelijk geven, Ik heb er een 2200 kv met een 25 esc een 5.5 " * 4.5 " prop opzitten en ik kan wel verticaal gaan Maar de 6*4 gaat hier ook op hoor
__________________ Sebart Sukhoi 50E-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Dus met de 6x4 op die 2200kv inrunner zou hij in principe ook gewoon verticaal omhoog gaan?
| | |
| | #12 (permalink) |
|
2350kv buitenloper motortje is lichter, kan meer vermogen leveren en is goedkoper maar deze is moeilijker in te bouwen. 2200kv binnenloper is een straight fit. Duw je er zo in. Persoonlijk ben ik meer van de buitenlopers. Vaak lichter met gelijk of meer vermogen of toch wat betere prestaties maar ieder zijn keuze. Dat van de accu was ik inderdaad even vergeten...nou ja vergeten, je vroeg om een grotere motor
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Panningen Leeftijd: 38
|
Ik heb dit op mijn Hawk Sky zitten: Besteld bij Hobbyking HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner TURNIGY Plush 25amp Speed Controller ZIPPY Flightmax 2650mAh 3S1P 20C MA Propellor 5.5X4 Hij vliegt er prima op, verticaal omhoog gaat erg makkelijk. Je EZ zou er ook prima op moeten vliegen. |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
@Roel H Worden de connectoren, motor mount en prop adapter er standaard bij geleverd? En kan ik de motor meteen als duwer gebruiken, of moet ik dan eerst iets veranderen. Ik lees namelijk veel verhalen over dat je de shaft om moet draaien enzo. En heb jij ook een programmeer kaart erbij gekocht voor je ESC of was dat in een keer al goed? Bedankt, Groetjes Marc
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Panningen Leeftijd: 38
|
De gold stekkers zitten al aan je motor en ESC. Je kan ze gewoon aansluiten aan elkaar. Ik heb niks veranderd aan de motor om hem als duwer te gebruiken. De propeller erop gezet en gevlogen. De programmeer kaart heb ik niet gekocht, je kan de ESC ook via de zender programeren maar dat is iets lastiger. Ik heb hem ook niet geprogrammeert, hij staat op de standaard instelingen. Hij doet het prima. gr Roel |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, ez hawk, setup, vliegtuig |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |