Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 november 2010, 20:55   #31 (permalink)

Standaard

Misschien ook wel handig om toe te voegen, een kaartje met alle KNVvL modelvliegclubs (update April 2010):
Klik
firefly is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 22:06   #32 (permalink)

d.knoppers's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

Gedaan.

Wie beheerd die link?
Betuwse Modelvlieg Club ligt nogal ver naast

hier zitten we
Vliegclubs Nederland - Google Maps
Oud 24 november 2010, 23:57   #33 (permalink)

Standaard

De kaart staat op mijn Google account, maar de bron is het KML bestand op de site KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina.
De locatie van een hoop clubs klopt inderdaad niet precies. Ik heb van west Nederland inmiddels de locaties verbeterd en de website van de club toegevoegd.

edit:
Ik heb de meeste vliegclubs op de juiste locatie gezet, alleen van deze clubs kan ik het veld niet direct vinden:
Goirlese Luchtvaart Club "De Thermiekvogels"
Veluwse Modelvlieg Club
Deventer Luchtvaart Club
Radio Controlled Modelvliegclub Assen
Dokkumer Modelvliegclub
Modelvliegtuigbouwvereniging 's-Hertogenbosch
Arnhemse Luchtvaart Club

Laatst gewijzigd door firefly; 25 november 2010 om 10:50
Oud 25 november 2010, 12:25   #34 (permalink)

Standaard

Hoi,

Bedankt voor het aanpassen, Je mag nog 100 meter naar achter als je wilt. We zijn afgelopen zomer naar de achterkant van dat veld verhuist. Google foto is zeker al 5 jaar oud :S

Ik zou als ik jou was even een oproepje doen of er mensen even de Google earth coördinaten willen doorgeven. Dan is dat ook helemaal bij. Vraag van beginners is toch ook wel vaak waar er een club te vinden is.
Oud 25 november 2010, 13:09   #35 (permalink)

Standaard

Aangepast. Op jullie website staat 't overigens nog verkeerd
De locaties heb ik van de websites van de club, alleen hebben sommige clubs geen website of geen duidelijk kaartje. Ook zijn dit alleen maar de clubs die bij de KNVvL aangesloten zijn, er zijn er natuurlijk nog meer. Op Modelvliegen op Airtoi - RC model Airplanes in Amsterdam staan 146 clubs, dit zijn er slechts 70.
Oud 7 mei 2011, 13:05   #36 (permalink)

markjuhh's schermafbeelding

Leeftijd: 26
Standaard

Citaat:
Enkele modellen die hier aan voldoen zijn de Kyosho Calmato, Graupner Taxi, Robbe Charter Sig LT-40 Kadet, Multiplex Mentor, Easy Cub, Mini Mag, Easystar (of enkele kopieën/klonen daarvan)
De Charter en Taxi zijn nog de ouderwetse bouwdozen en de rest zijn schuim modellen of kant en klare modellen waar alleen nog de besturing en aandrijving moet worden ingebouwd.
De LT-40 kadet is ook een zelfbouw kit! misschien de lt-25 ook erbij zetten, deze is net iets kleiner (1.60 span vs 1,80 span)
Oud 16 januari 2012, 12:57   #37 (permalink)

Sadkingbilly's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Misschien handig om weer eens naar dit topic te kijken? In de OP hoeft weinig veranderd te worden, misschien kan er een korte samenvatting bij komen van de verschillende disciplines (wil zelf wel een poging doen al ken ik ze bij lange na niet allemaal) zoals F3A(X), F3K etc? Overigens ben ik zelf van mening dat "zweefvliegen" toch in een aparte categorie thuis hoort omdat het toch een ander slag mensen trekt dan motor/brandstof vliegers.

Verder stuur ik regelmatig mensen door naar dit draadje (jullie kennen dat soort gesprekjes wel, die beginnen meestal met "zeg, jij vliegt toch ook met van die vliegtuigjes?" of een variant daarop). Geeft mensen in één oogopslag een enorme hoeveelheid informatie (voor veel mensen lastig, die willen niet lezen maar vliegen).

Ook kan ik nergens het in de OP aangegeven stukje "aansluiten bij een club of wildvliegen" vinden. Helaas is het niet voor iedereen weggelegd om naar een club te gaan (omdat hier geen geld voor is of omdat het te ver rijden is - of omdat iemand het liefst in zijn eentje op de heide staat bijvoorbeeld)
Oud 16 januari 2012, 17:38   #38 (permalink)

Standaard

Typ een stukje dan plaats ik het ergens tussen.

Was niet mijn bedoeling om deze topic in mijn 1tje op te zetten dus heb het beperkt gehouden en ook niet van gekomen/geen zin gehad om de rest nog aan te vullen.
Oud 16 januari 2012, 19:40   #39 (permalink)

Sadkingbilly's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Ik ga mijn best doen
Oud 19 januari 2012, 19:17   #40 (permalink)
Han

Han's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1
Standaard

Veluwsw modelvliegclub VMVC.

52.274812, 5.780250

Han.
Han is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2012, 23:00   #41 (permalink)

Standaard

Waar slaat dat Youtube filmpje over zelf leren vliegen eigenlijk op? Een soort propaganda om iedereen er van te weerhouden ofzo?
Ik heb mezelf leren vliegen, heb meerdere toestellen gevlogen, en ze zijn nog allemaal heel. Op de Minium na, maar die staat gewoon te lang stil, dus is het een beetje vast gaan zitten (lees: " servo's doen het niet meer" mocht het niet duidelijk zijn voor sommigen).
Ik vind niet dat je iedereen van iets moet weerhouden met een duidelijk incompetente poging om iets de lucht in te krijgen. Het slaat gewoon nergens op, en geeft ergens het gevoel dat het allemaal geacteerd is.

Alsof je alles maar van een ander MOET leren. Ik heb van mezelf meerdere voorbeelden van dingen die ik mezelf met succes heb aangeleerd, en het beter kan dan de meeste anderen. RC vliegen mag er wel 1 van zijn, denk ik.
The Thorn is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2012, 23:10   #42 (permalink)

PH_AJH's schermafbeelding

Leeftijd: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Thorn Bekijk bericht
Waar slaat dat Youtube filmpje over zelf leren vliegen eigenlijk op? Een soort propaganda om iedereen er van te weerhouden ofzo?
Ik denk eerder een openlijke poging om mensen te laten zien dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. En dan met de bedoeling om teleurstellingen te voorkomen. Er zijn veel meer mensen die teleurgesteld en veel geld armer stoppen met modelvliegen, dan dat er autodidacten zijn die er mee door zijn gegaan. En dat is jammer.
PH_AJH is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Beginners
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten