![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #106 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Panningen Leeftijd: 38
|
oke...tanx.. Dat weet ik wel te vinden. Ik was een paar keer langs gereden.Maar waarschijnlijk op de tijden dat jullie niet aan het vliegen waren. Ik weet nu wanneer jullie er wel zijn.. Maar morgen gaat helaas niet lukken. Ik heb een wedstrijddag met de modelauto. Als het weer eens mooi weer is zal ik eens langskomen. mmzzlls Roel |
| | |
| | #107 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173) Leeftijd: 46
| |
| | |
| | #108 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Locatie: Randstad
| Citaat:
Hoe heb je de draden voor de verlichting in je vliegtuig verwerkt? Ik bouw nu een mentor ook elapor en wil alvast de bedrading hiervoor aanleggen voordat ik de boel (fuselages) sluit. Ik vroeg me af hoe je netjes sleuven in elalpor kunt maken. Laatst gewijzigd door Rman; 31 januari 2011 om 18:25 | |
| | |
| | #109 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2008 Locatie: Schoonebeek Leeftijd: 18
|
Ik heb ook verlichting in mijn FunCub, en ik heb gewoon met een mesje gleufjes in het elapor gesneden. Daar heb ik dunne draadjes doorheen gelegd en daarna een beetje secondelijm erover gedaan.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #110 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 november 2007 Locatie: Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173) Leeftijd: 46
|
Ja, ik heb ook sleuven gesneden en daarna de draden er met een schroevendraaier ingedrukt. Lijm is dan niet nodig en ook niet handig. Als je het later wilt verwijderen is dat erg moeilijk dan. Er zijn 3 serieuze sets verkrijgbaar. Die van Sander (@Konijn op het forum), de set van HobbyKing en de set van Multiplex zelf. Ik heb alle 3 de sets en deze ook vergeleken) |
| | |
| | #111 (permalink) |
|
En als je het leuk vindt om te prutsen, bouw je er zelf één met een oude servo waarvan de elektronica nog goed is. Als je wilt weten hoe, kan ik dat wel even uitleggen.
__________________ Multiplex Funcub, Brushless Multiplex Easystar met rolroeren, 1.8m zwever, Multiplex Moritz (gestuurd met Graupner varioprop 14S), speedboot, Graupner MX-12 |
| | |
| | #113 (permalink) |
|
Oké. Komt 'ie. Je sloopt je servo uit elkaar en zorgt ervoor dat de potmeter in de stand staat waarin je wilt dat de lampjes uit zijn. Als je de schakelaar op de zender dus in de goede stand zet, staat de servo op de goede positie en zou het motortje normaal niet draaien. Als je de goede stand hebt gevonden, lijm je het potmetertje vast. Vervolgens knip je het motortje eraf en zet je de de schakelaar op de zender in de andere stand, zodat de verlichting aan zou moeten zijn. Dan meet je op de draadjes die normaal naar het motortje gaan met een multimeter waar de plus op staat, dit is dan de plus van je verlichting en de andere is de min. Dan kun je met een voorschakelweerstand de LEDjes aansluiten.
| | |
| | #115 (permalink) |
|
Nee, ik kan de vleugel los maken en m er op leggen voor vervoer. Zo hoef ik niks aan bedrading los te maken. Ik neem overigens het liefst het gehele vliegtuig mee in de auto. Die is gelukkig groot genoeg. |
| | |
| | #116 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 oktober 2010
| Citaat:
Hoeveel ruimte is er eigenlijk voor een motor....
__________________ Spektrum DX6i DSM2, Parkzone Ultra Micro T-28 Trojan, FMS P-47(800mm), MPX Funcub, Zagi. | |
| | |
| | #118 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 oktober 2010
| Citaat:
Is er al een ideale motor ontstaan uit alle threads die over de Funcub gaan, buiten de orig MPX?
__________________ Spektrum DX6i DSM2, Parkzone Ultra Micro T-28 Trojan, FMS P-47(800mm), MPX Funcub, Zagi. Laatst gewijzigd door caliban; 4 februari 2011 om 18:26 | |
| | |
| | #119 (permalink) |
|
Kijk eens in de startpost van het officiële Funcub draadje.
| | |
| | #120 (permalink) |
| Lid sinds: 19 februari 2011
|
Wellicht een leuke aanvulling om de vleugel snel (de)monteerbaar te maken: Ik heb de elektrische verbinding d.m.v. een zgn. RJ45 stekker en keystone gemaakt. Dit is het netwerkstekkertje wat aan je PC zit, en uiteraart het stopkontakje. Om de flexibiliteit optimaal te houden heb ik het stekkertje aan de rompzijde gemaakt, en de keystone midden in de vleugel. De keystone goed vastlijmen!! In de vleugel alle plussen en minnen van de servo's aan elkaar solderen, en de pulsdraden gescheiden houden. Nu had ik dus nog 4 kotakten over, deze heb ik voor de verlichting in de vleugel gemaakt. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| bouwverslag, cub, fun, funcub, multiplex |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |