![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik ben nieuw, ik zou graag ook een modelbouw heli of vliegtuig kopen ik ken er echt niets van met wat begin ik het best om te leren vliegen ? ik heb al even zitten googlen en ik heb al een nieuwe zender gevonden voor 16euro de Hobby King 2.4Ghz 4Ch Tx & Rx V2 (Mode 2) met 4 kannelen wat koop ik mij het best MVG Jelco ps Het moet wel nog betaalbaar blijven aangezien ik erniet echt zoveel geld wil aanuit geven |
|
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Betaalbaar.... Koop een sim... En oefen flink, zo heb je geen schade en wel de lol. Tevens zou een goedkoop vliegtuigje dan makkelijker te besturen zijn. Tips: site:modelbouwforum.nl beginners vliegtuigen modelbouwforum - Google zoeken
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
ik zou ook graag in het echt eens vliegen koop ik me dan beter een heli of vlieger ? | |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2008 Locatie: rotterdam Leeftijd: 19
|
Dan kan je beter een vliegtuig kopen, iets zoals een easystar of een cloon ervan. Maar lees je alsjeblieft goed in hier op het forum er staat veel informatie. of ga op bezoek bij een club. Iedereen wilt je hier graag helpen, maar lezen doet wonderen. succes met deze mooie hobby! mvg. Andreas
__________________ tamiya tt-01, graupner c17e, easystar, minimag, canadair 415cl in aanbouw, lazy bee, trainer 1600, felix graupner mx-12 2.4 Ghz |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 mei 2010
|
Als je op de sim oefent met een vliegtuig, dan zou ik voor een vliegtuig gaan. Een goed beginners vliegtuig is een vliegtuig waar de vleugel boven de romp zit, het zwaartepunt ligt dan laag. Het is toch wel aan te raden om een club te zoeken waar iemand je de kneepjes kan leren. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2008 Locatie: rotterdam Leeftijd: 19
|
lees nou eerst even de verschillende draadjes op dit forum. Een easystar is makkelijk te vliegen het is een echt beginners toestel.
__________________ tamiya tt-01, graupner c17e, easystar, minimag, canadair 415cl in aanbouw, lazy bee, trainer 1600, felix graupner mx-12 2.4 Ghz |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Een EZstar is je beste keus als je dingen goedkoop wil houden. Bij united hobbies kun je voor een paar dollar een brushed motor regelaar kopen die je op de bij de EZ geleverde motor aansluit. een 2S lipo als stroomvoorziening, goedkope ontvanger en je kunt vliegen. Beginnen met een heli is vragen om erg weinig lol, veel repareren of na 5 seconden nooit meer vliegen. Heli vliegen is MOEILIJK. (zonder oefening) en onderdelen zijn duur! Zoals hierboven al gezegd, ga je inlezen. En dan nog meer lezen. En vragen staat altijd vrij, beter tien keer vragen dan één domme beslissing omdat je denkt het zelf wel te weten - dat is waarop de meeste mensen afknappen in deze hobby. Overigens, wat noem je niet teveel geld uitgeven? RC vliegen is helaas niet de goedkoopste hobby ter wereld. Zelfs met een easystar heb je toch zo 200 euro kosten verder voor je klaar bent om te vliegen: - toestel (lindinger, 60 euro) - zender + ontvanger (UH, 30 dollar) - lader (ook wel makkelijk, stroom in je accu's, 18 dollar minimaal bij UH) - accu's (minimaal twee anders is na 10 minuten de lol op, 2x 15 dollar) - servo's (2x6 dollar ofzo) - motorregelaar (5 tot 15 dollar) - verzendkosten! voor toestel 12 euro, voor alles van UH reken je zo 30-40 euro dan moet je rekenen dat je een middag en avond bezig bent alles in elkaar te zetten, vooral als je het alleen moet doen. Ik heb ondertussen een kleine 20 easystars in elkaar gezet en het kost met nog steeds meer dan de twee uur die op de doos staat En oefenen, oefenen en nog meer oefenen op de sim voor je het veld op gaat. Of een club of vlieger in de buurt bezoeken die je op weg kan helpen. Vliegen is leuk, crashen is frustrerend en kostbaar! Veel plezier in deze leuke en erg verslavende hobby, zorg alleen dat je goed voorbereid gaat vliegen!
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Alphen a/d Rijn Leeftijd: 52
|
Easystar is inderdaad een zeer goede beginnerskist. Was laatst in de aanbieding bij Quartel voor 90 euro inclusief motor, servo's en regelaar. Laat hem wel controleren en invliegen (trimmen) door een ervaren vlieger, dan heb je veel minder kans op schade. (al is de Easystar bijna onverwoestbaar) Het beste kun je leren vliegen bij een club, gezellig en je krijgt goede hulp Wat zender betreft kun je als beginner ook op zoek gaan naar gebruikt. Zo heb ik hier thuis nog een stel 35Mhz zenders en ontvangers liggen, gebruikt en nieuw die nu bijna niets meer waard zijn omdat iedereen op 2,4ghz overstapt (ik ook). Ook simpele lipo laders (zoals die bij een ARF kitje worden meegeleverd) kun je heel goedkoop aanschaffen. Let wel op dat de lader een balancer heeft, anders gaan je accu's maar kort mee! Tenslotte kun je ook lipo's voor een easystar gebruikt kopen (maar geef daar echt maar een paar euro voor!) Ik heb ook gevlogen met lipo's die 2 jaar oud waren en niet meer bruikbaar waren voor een snelle kist die ze in 5 minuten leegtrekt maar nog jaren meegaan in een Easystar die 20 minuten kan vliegen met zo'n setje accu's! groeten Willem
__________________ Op stapel: Nautilus (Jules Verne) sub. Hangar: TigerMoth, MPX Gemini, Clouds Fly, Demoiselle, Lazy Ace, Stampe SV4C-G |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hier een leuke beginnersset als je alles nieuw wil kopen: easystar: Modellbau Lindinger Onlineshop regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 20A BRUSHED ESC zender/ontvanger (niet de goedkoopste die er is maar wél direct geschikt om meerdere toestellen in te zetten): HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware) lader (voeding nog los nodig, deze vind je bij de action voor 6 euro, een voeding voor een laptop is voldoende): HobbyKing Online R/C Hobby Store : IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE) Wat lipo's betreft kun je deze het best uit Duitsland halen, zelfs al zijn het er maar twee - in een aparte bestelling. De verzendkosten uit DE warehouse zijn maar 10 euro ofzo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse) Verder heb je natuurlijk nog wat klein spul nodig als lijm (UHU POR of secondenlijm), extra stekkers voor aan bijvoorbeeld je regelaar..
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #13 (permalink) |
|
Enige ervaring ja (afgelopen vier jaar een kleine 1500 euro uitgegeven daar). Nog nooit iets misgegaan, verzenden (mits op voorraad) vaak binnen 48 uur, duurt gemiddeld 2-4 weken voor je het krijgt. Klantenservice is redelijk goed en je hoeft dingen die niet werken niet meer terug te sturen naar Hong Kong maar naar het DE warehouse. Kosten daarvoor zijn nog steeds voor jezelf. Grote dingen als vliegtuigen moet je toch rekening houden dat de douane die tegenhoudt; dan betaal je dus inklaringskosten, douanekosten, btw etc over de aankoopprijs inclusief verzenden. Kleine pakketjes worden praktisch nooit tegengehouden. Grootste nadeel van UH is dat het lang duurt. Grootste voordeel is dat je voor een setup (motor + regelaar + lipo) gemiddeld maar 25% van de prijs betaald die je hier kwijt zou zijn. Of minder.
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 november 2009 Locatie: België
| Citaat:
![]() Ik heb net een bestelling uit HK ontvangen,heeft 8 dagen geduurd met EMS express. Wel altijd 10 euro douane kosten
__________________ Sebart Sukhoi 50E-Hai2-Rainbow A-388-Sebart Angel S50E-ASK-18 | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Heren, laten we niet offtopic gaan over levertijden, en douane.. Daar is een apart draadje voor, en hoeft dus hier niet! En over de EZ star is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geschreven, dus dat kan daar ook mooi in.... Emil, mod
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beginner, ik kan er niets van, zender |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |