![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2011 Leeftijd: 24
|
Dag mannen (en vrouwen) Ik rij al een tijdje met electro auto's en heb al eens vaker het idee gehad dat vliegen mij ook wel leuk leek. Omdat ik geen idee had waar te beginnen ben ik mijn lokale hobbywinkel binnen gestapt en heb me daar eens goed laten informeren over wat de mogelijkheden waren. Zoals dat gaat als je nieuw bent, zie je al gauw door de bomen het bos niet meer en afgelopen donderdag heb ik, op aanraden van de verkoper in een lokale modelbouwwinkel, mij dan ook laten overhalen om de phoenix vliegsimulator en een spektrum dx5e controller aan te schaffen. Volgens de verkoper zou ik zo al eens wat kunnen wennen aan de besturing van verschillende modellen en zou ik me de aanschaf van een verkeerd model kunnen besparen en ook wat centjes in mijn zak houden die met het crashen bij beginners vaak verloren gaan. De controller zou ik later goed bij een Bind and fly model kunne gebruiken dus dat zou geen weg gegooid geld zijn als ik met de simulator zou stoppen. Dat klonk dus heel logisch. Inmiddels heb ik er al een paar dagen mee kunnen spelen en nu heb ik een paar vragen:
Het probleem is echter dat de lokale club (voor mij in limbricht/einighausen) momenteel een ledenstop heeft Ook is het voor mij, vanwege mijn werk, wel fijn dat ik gewoon mijn pc kan aanslingeren en wat uurtjes ervaring kan opdoen op momenten dat het normaalgesproken te donker is om te vliegen etc. Ik bied alvast mijn verontschuldigingen aan als blijkt dat er een thread bestaat in dit gedeelte van het forum waar al mijn vragen al worden beantwoord. Dat is niet omdat ik te lui ben om te zoeken, maar omdat ik zo nieuw ben in deze tak van de hobby dat ik niet zo goed weet waar te zoeken. Mocht zo'n thread er al zijn (ik heb overigens de FAQ al doorgelezen) dan ben ik al blij met een linkje daarnaartoe en dan neem ik van daar wel zelf weer op Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik znel in "het echie" aan het vliegen kan, maar voor nu is de simulator ook al een leuke uitdaging
__________________ Interessant, maar gaat u verder.. Laatst gewijzigd door Dudderie; 8 mei 2011 om 12:16 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Alleen op de pc leren kan heel schlecht zijn . Je leert je straks iets aan wat je schlecht weer afleert . Eerst een keer (les)vliegen en dan met die instelling er bij simmen is OK. Mvg Johan |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
| http://www.modelvliegsport.nl/index....-de-instructie En http://www.modelvliegsport.nl/index....viii-brevetten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Hier kan je de eisen voor de KNVvL brevetten vinden: Brevet figuren modelvliegtuig veiligheidsbrevet A (Tot mijn verbazing blijk je deze op de KNVvL/modelvliegen site alleen vinden als je formulieren downloadt; een link daarheen is dus niet praktisch, je moet er ook lid voor zijn) Ik heb geen idee waar Limbricht / Einighausen ligt (klinkt Duits) maar door je locatie op te nemen bij de gegevens in je profiel, wordt dat bij een post in het forum zichtbaar onder je naam. Als je hulp nodig hebt is dat handig; misschien woont er wel iemand vlakbij die je wil helpen... Ik heb wel een beetje het idee dat de winkelier die je Phoenix en een DX5 heeft verkocht een goeie dag had. Voor drie tientjes koop je een dummy zender met een (wat eenvoudige) simulator; weliswaar moet je dan later een echte zender kopen, maar de kans is vrij groot dat je de DX5 ook al snel voor gezien houdt als je blijft vliegen.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat: Ik lees in die pdfjes nu wel dat mode 1 het meest voorkomend is, ik heb echter voor een mode 2 zender gekozen omdat throttle links voor mij het meest natuurlijk aanvoelde (zal wel door het rijden met autootjes komen ofzo). Is dat een probleem als ik lessen wil nemen?
__________________ Interessant, maar gaat u verder.. | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb dat niet gedaan omdat ik een winkel in de buurt wel zo fijn vind, en ik ook vind dat ALS ik een beroep doe op hun hulp en kennis en ik goed wordt geholpen dan koop ik het ook in de winkel waar ik goed ben geholpen. Hij raadde mij ook een duurdere (uitgebreidere) zender aan van spektrum, maar ik heb zelf de keuze gemaakt voor de dx5e om de kosten een beetje te drukken. Mocht ik daar spijt van krijgen dan heb ik altijd nog de mooie ontvanger die erbij zat en investeer ik wel in een duurdere zender met model geheugen etc als ik idd meer dan 1 model heb. Voor nu leek me dit de betere keuze.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
| Het KAN een probleem zijn, hoeft niet! Meestal word gekeken naar welke mode de instructeur vliegt zodat er makkelijker geholpen kan worden. Maar als je nog niet bij een club zit zit je ook nog niet vast aan een bepaalde mode! Let wel op dat overschakelen tussen modes bijna niet te doen is! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Dan kan ik erop letten dat ik die dingen niet doe..
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Nu heb ik wat zitten surfen en hier en daar wat rondgekeken op verschillende sites, maar ik lees voornamelijk dat het juist goed is om een sim te gebruiken om te leren en vervolgens lessen te nemen als je het een beetje op de sim onder de knie hebt. Ik lees niet echt iets over slechte gewoontes...
__________________ Interessant, maar gaat u verder.. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Je went je te grote of te kleine uitslagen aan. Beschouw het als leren fietsen op een hometrainer. Op het moment dat je echt gaat fietsen, ga je met je gezicht in het gravel. Live en sim is het beste.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 19 februari 2011 Locatie: Gennep/Nijmegen
|
... ik vond vliegen op de sim (aerofly) heel makkelijk. In het echt is het -in sommige opzichten- hééél anders. De werkelijkheid is sneller. Bewegingen sterker. Hóger, minder zichtbaar. Veel minder gevoel van controle. Bij de clubs hebben ze bovendien weer een heel eigen specifiek idee over hoe iets wel of niet moet. Dus kreeg ik ook nog eens op mijn kop dat ik de verkeerde mode leerde. Nouja. Wat ik bedoel te zeggen: oefenen op de sim is prima (vooral voor gevoel van gespiegeld sturen), maar denk niet dat als je dat kan, je ook echt kan vliegen. groeten |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2009 Locatie: Bergambacht Leeftijd: 49
|
Sluit mij hier volledig bij aan , en wat in het echt ook nog eens voor problemen kan zorgen is De spanning van het echt vliegen. Bij mijn heli was dit zeker een handicap , op de sim ( Phoenix ) wat zeer natuurgetrouw vliegt , gaat het prima , maar dan het veld in , gierende rotorbladen , jankend 2 taktje ,omstanders die langzaam aan terug beginnen te schuifelen , vibratie enz , Ja , dat is andere koek. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Omstanders????
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 augustus 2009 Locatie: Bergambacht Leeftijd: 49
| Citaat:
Om daarna met vele zooooo , wauws , en kijk pap zie je dat , wil ik ook , op mijn advies toch maar wat afstand moeten / gaan nemen. Maar ik proef je ondertoon hoor Ron. Don't bi affraid , i know what i doing | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |