![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 mei 2011 Locatie: Beesel, NL
|
Hallo, Ik ben nieuw op het forum maar heb wel heel wat threads doorgenomen over/voor/door beginners. Ik zelf zit er over te denken om RC vliegen te gaan leren en heb al heel wat bruikbare info bij elkaar geraapt om aan de slag te kunnen. Waar ik echter geen info over vind is de minimum leeftijd om te beginnen met vliegen. Reden is vrij simpel: ik heb een zoontje van 8 jaar die al een eeuwigheid loopt te vragen of hij niet mag leren vliegen met RC vliegtuigen... Ik zit zelf in de luchtvaart en denk dat hij daar de 'tic' van heeft. Kan iemand mij hier wat informatie over geven. Bij voorbaat dank. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Zeker geen minimum leeftijd voor. 2 van mijn "oud" leerlingen zijn nu 8 en 9 geloof ik en die vliegen nu zelfstandig rond met Big Liften en Fun Jets. Hun kleine broer mag nu af en toe ook knuppelen. Evenzo mijn zoon van 4,5 die af en toe meegaat en mag sturen aan de kabel. Zolang ze het leuk vinden gewoon doen
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Bij Cumulus is de minimum leeftijd 10 jaar, en tot 12jaar moet er altijd een ouder bij blijven. RMVC Cumulus uit Winssen/Nijmegen - Reglement -> Artikel 3, paragraaf 3. Swalmen: MVC De Stootkop. Alleen zweven? Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs: www.modelvliegers.nl -> leden www.airtoi.com -> clubs www.modelvliegsport.nl -> clubs
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 25 mei 2011 om 16:19 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord. Zal de site bekijken en de komende dagen bij de clubs langs gaan. | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Panningen Leeftijd: 38
| Citaat:
| |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hoi Roel, Dank voor je antwoord, zal proberen dit weekend eens te komen kijken bij Atlantis en info te vragen. Ivm de aanschaf van apparatuur, welke winkel kan je aanraden waar ook een goed persoonlijk advies gegeven kan worden? Heb via modelbouwwinkels.nl gezocht en kwam (redelijk uit de buurt) bij Verspaget in Eindhoven terecht. Hebben 20 jaar ervaring en groot assortiment en ziet er op zich wel degelijk uit. Ben je hier bekend mee, of is er een beter alternatief in omgeving Roermond, Venlo, Weert waar je ervaring mee hebt? |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 maart 2008 Locatie: De Meern
| Citaat:
-- Joost | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Panningen Leeftijd: 38
| Citaat:
Ik bestel regelmatig bij Verspaget, ik wordt er altijd prima en snel geholpen voor een goede prijs. Voor het klein spul bestel ik veel bij hobbyking. Maar laat je maar eens informeren op de club, er zijn veel ervaren vliegers die je een goed advies kunnen geven. Ik zelf vlieg net een paar maanden, dus veel ervaring kan ik niet met je delen groetjes Roel | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Het vervelende van vader-zoon leren vliegen is dat zoonlief in no time rondjes om vaders vliegt, letterlijk en figuurlijk. Daar gaat je auotoriteit naar de Filistijnen Goede adviezen van Roel, koop spullen waar ze bij club van je keuze veel (les)ervaring mee hebben. Idem radio-apparatuur, dan is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen met instellen van zender e.d. En er is dan altijd wel iemand die nog een vleugeltje heeft liggen, of een servo o.i.d mocht er iets misgegaan zijn, zodat je toch weer snel in de lucht zit. En wat je op de club leert, kun je thuis verder oefenen met simulator. Niet eerst thuis op simulator oefenen en dan pas naar club gaan, je leert je verkeerde dingen aan EN je denkt dan dat je al kunt vliegen. Is De Stootkop alleen maar zweven? Of ook elektro? En brandstof?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 26 mei 2011 om 17:12 |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ben er ook bang voor dat ie een stuk vlugger zal leren, hoop daarom ook dat ik meer in m'n vrije tijd kan oefenen en een voorsprongetje kan krijgen Ga de gegeven raad hier op forum en op club niet in de wind slaan. Niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden (ondanks dat andere beginners daar volgens mij anders over denken Stootkop is volgens mij alleen zweven, kijkend naar de info die ik van de site kan halen. Blijkt er ook redelijk geluidsgevoelig te zijn wat niet zal helpen.... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |