![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Hallo, naast helikopter vliegen ( wat ik al kan ), wil ik ook leren vliegtuigen besturen. Ik zat te kijken naar een vliegtuigje voor op 2 cell 800 mAh. Deze accus gebruikt mijn kleine helitje ( EP100 ) ook. HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Brushless powered Cessna EPO R/C plane Plug-&-Fly Is deze mini cessna wat om mee te leren vliegen. Hij heeft tenminste wieltjes, niet zoals deze : HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Swift R/C EPO Glider Plug-n-Fly Deze had ik eerst kapot gegooid, 800mAh was ook te zwaar, en ik snapte de besturing niet. Met wieltjes kan ik op de grond de besturing onder de knie krijgen, en snel landen en opstijgen oefenen enzo. Of zal deze ook gelijk weer kapot gaan ? wieltjes die afbreken. Iemand ervaring met de mini cessna ? b.v.d. groeten
__________________ RTF450 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2005 Locatie: Assen Leeftijd: 46
|
Heb geen ervaring met beide, maar als je de besturing niet snapt is het dan niet verstandiger om eerst eens naar een club te gaan? Krijg je goed advies en scheelt een kapot vliegtuig.
__________________ Mvg, Albert Jan |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Tsja, gevalletje zoveel van iemand die wil gaan leren vliegen en maar kiest voor de lastige kleine schaalmodelletjes. Neem van mij aan dan een Mini Swift makkelijker vliegt dan die Cessna. Feit dat je een bepaald soort accu's hebt en die wilt gebruiken, is een valse bezuiniging die je uiteindelijk duur komt te staan. Kies liever voor dit of dit als je koste wat het kost het zelf wilt leren.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
De accus van mn 450 passen wel in die AXN floater jet. Tog ziet die cessna er wat meer uit als een vliegtuig. + Ik heb geen ruimte voor zo een groot lelijk ding. Niemand die weet of die mini cessna het kopen waard is ?
__________________ RTF450 |
| | |
| | #5 (permalink) |
Tsja, net als over de servo's voor je heli. Wees eigenwijs, leer het op de moeilijke manier met veel teleurstellingen. Voeg in je onderschrift dan nog maar 20.000 onderdeeltjes toe.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2005 Locatie: Assen Leeftijd: 46
|
Begin eerst eens met een goede vliegsimulator. Misschien dat je dan de boel heel houd. Die Cessna gaat er geheid niet mooi meer uitzien na de eerste vlucht. Die grotere vliegtuigen reageren een stuk minder giftig dan die kleintjes, dus denk er nog eens goed over na wat echt belangrijk is.
__________________ Mvg, Albert Jan |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Dat Cessnaatje is zijn geld zeker waard, maar gaat loeihard en de besturing ga je ook daarvan niet snappen. Je kunt beter voor die floaterjet gaan, die gaat ook loeihard (op volgas) maar is makkelijker te sturen
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 april 2010 Locatie: Utrecht Leeftijd: 26
| Citaat:
Ja kan veel beter een E-flite Apprentice kopen, deze zijn niet bepaald kostbaar en ze vliegen prima! Mr. Hobby :: Apprentice EFlite PNP Brushless trainer Je hebt alleen nog een ontvanger en een lipo nodig en je bent klaar. | |
| | |
| | #10 (permalink) |
Ja, is dat saai? Zo lang je niet 's nachts bij windkracht 5 op een meter hoogte (nog lager zelfs) snap-rolls kan maken, is er nog veel te leren en te oefenen. Met 0,0 vliegervaring en niet willen simmen of naar een club gaan, is een EasyStar of soortgelijk toestel de makkelijkste weg om te gaan. Een ander forumlid geeft hier een goed voorbeeld van hoe het in de praktijk zal gaan... Overigens geniaal commentaar van zijn vriendin.
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Dat vind ik het nadeel van vliegtuigen, als je crashed, heb je een kompleet vliegtuig te kopen. Mijn mijn helis ( HK450 en Gaui EP100 ) is het gewoon een paar onderdeeltjes vervangen, die meestal niet zo groot zijn met versturen. Ik wou gewoon een klein mini vliegtuigje om te oefenen, maar dit is natuurlijk geen goed idee. Die gaat breken, dan heb ik weer geen vliegtuig, net als nu. Uiteindelijk als ik een keer de loterij win, wil ik een paar 100 euro FPV-gear de lucht insturen.
__________________ RTF450 Laatst gewijzigd door Molen; 3 juni 2011 om 15:14 |
| | |
| | #12 (permalink) |
Moet je eerst knap kunnen vliegen. Anders is dat helemaal onverantwoord. En voor veel vliegtuigen kun je ook onderdelen krijgen. En als je bij een club gaat leren vliegen dan is de crashkans heel veel kleiner. Bij veel clubs krijg je een brevetje om aan te tonen dat je beschikt over de basisvaardigheden en mocht er iets gebeuren buiten de club dan heb je nog enig verweer bij de politie en/of verzekering.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2010 Locatie: Utrecht Leeftijd: 26
|
Als je een goede crash met een heli maakt kan je hem ook direct in de prullenbak gooien. Over het algemeen kan je aan een vliegtuig aardig wat repareren met lijm, carbon, hout en andere zaken, dit hoef je met een heli al niet te proberen. Als je inderdaad niet van plan bent om naar een club toe te gaan is een easy star of één van de andere soortgelijke toestellen een prima alternatief. Maar als je echt wilt gaan lessen op een club is mijn advies om het niet te doen. Heb onlangs zelf aan iemand les gegeven met een bmi arrow, vliegt goed, maar je moet een hoop aanpassen om hem wat minder stabiel te maken zodat het toestel feller snapt en sneller rolt Het commentaar bij het filmpje is inderdaad geniaal! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 17 november 2010 Locatie: Geraardsbergen (BE) Leeftijd: 29
|
Wat je ook kan doen is voor weinig geld depron en lijmpistool halen en eenvoudig trainer bouwen (zoals blu baby). Als je dan tegen de grond gaat is het maar wat bij te lijmen. Eens je dat kunt overschakelen op ailerons en schaalmodellen.
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |