![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Guest
|
Jahaa!! Ik heb een mooi accutje gekocht! Perfect formaatje! Past mooi! Kunnen jullie me ff wat tips geven voor het opladen? Ik heb een oplader, en die heb ik opgemeten, en die geeft of ongveer 4 volt, of ongeveer 5,2 volt..... Wat is nu het slimste? Ik heb ee 4,8 volt accutje. En hoe kan ik nou meten of ie vol is Super bedankt!! Jacco |
|
| | #32 (permalink) |
| Guest
|
Ik zou je toch aanraden een goedkope lader in de modelbouwwinkel te zoeken hoor, Je batterij moet steeds goed geladen zijn, en als je ze verkeerd gaat laden gaat het pack weer veel minder lang mee.. Ps: Ik veronderstel dat het hier gaat om een adapter net lader, heb je de spanning belast gemeten, of gewoon in gestoken en aan de uitgangen gemeten, want meestal daalt de spanning als je ze gaat belasten bij zo'n ladertjes. Je moet ook eens kijken hoeveel mAh er uit dat ladertje komt, dan kan je de laadtijd uitrekenen, meestal wordt er 1/10 van de capaciteit gebruikt bij 14 uur laden, en 1x de capaciteit om snel te laden dus op 1 uur.. Groetjes en succes Steven |
|
| | #33 (permalink) |
| Guest
|
Ja ik heb inderdaad gewoon een regelbare adaptor. Maar opzich moet ik het daar ook mee kunnen fixen toch? Desnoods zet ik er nog ff een lampje tussen of een weerstandje. Maar ik denk dat de beste stand 4,5 volt heeft en 1400 mA (ampere heb ik nog niet gemeten als de accu erop staat......) Maar ik ga het denk toch eerst ff hiermee proberen, moet wel lukken denk........(tenzij jullie het me echt erg afraden bedankt Jacco |
|
| | #34 (permalink) |
| Guest
|
Bedoel je een laadstroom van 1,4 Ampère ??? Hoeveel mAh is jou batterypack ? Das al een serieuze laadstroom voor een kleine ontvangeraccu, volgens mij ben je dan al heftig aan het snelladen, en gaat je accu niet zo heel lang mee gaan... Groetjes Steven |
|
| | #35 (permalink) |
| Guest
|
Hmmm oke das idd wel een beetje hoog..... Maar ik heb er nog een Ik heb er nog een met 4,5 Volt, 500mA en ongeveer 9 watt Is dit dan weer te weinig voor 600 mA cellen? Zal ik het gewoon is proberen?? En hoe kan ik nou meten of ie vol is? Bedankt! Jacco |
|
| | #36 (permalink) |
| Guest
|
Heb je al eens aan een voltmeter gedacht ? ALS je een lader met een displaytje in je modelbouwwinkel gaat kopen, dan kan je na het laden perfect zien hoeveel er in je batterypack is gegaan, dus een perfecte oplossing, Ik kan je echt niets anders aanraden dan gewoon eventjes door te sparen en een modelbouwlader kopen :P Ik heb ook een jaar lang zitten knoeien met zelf ladertjes bouwen, adapters gebruiken, weerstandjes gebruiken,.. Maar je zal snel zien dat je daarvan terug komt Je kan dat ladertje van je wel gebruiken, als je een laadstroom hebt van 500mAh, en een batterypack van 600mAh, ben je eigenlijk weer aan het snelladen, je moet het batterypack dan ongeveer iets langer dan 1uur laten insteken,.. Het beste voor je batterijen is ze traag te laden, 14 uur met een laadstroom van 60 mAh, dus 1/10 van de battery-capaciteit Maar ik herhaal het nogmaals, spaar en koop een modelbouwlader met een displaytje ... Vriendelijke groeten en succes Steven |
|
| | #37 (permalink) |
| Guest
|
robbe lader 5r is ook perfict die kost bij de modelbouwwinkel bij mij in de buurd 22,50 euro gloof ik. het voltage meten om te kijken of de accu vol is is NIET aan te raden, als jij de lege accu 5 min aan de lader hebt dan geeft hij al snel een spanning van 4.8-5V maar de accu is zeker NIET vol. het best is om gewoon uit te rekenen hoe lang je moet laden en dan een wekker te zetten. ik heb ook een Robbe lader 5r gehad en als je die met een tijdklok in het stopcontact zet (en goed insteld) kun je ook niet vergeten om de accu los te koppelen (en hoef je niet midden in de nacht op te staan om de accu los te koppelen. voor ongeveer 25 euro bespaar je dan een hoop problemen, een crash van je model is altijd duurder !!!! |
|
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 30 juli 2008
|
Je moet een lipo 7.4 900 kopen! en dan een 230 V LIPO CHARGER 2S 8,4VDC 1,2A Die is maar 20 euro en op marktplaats staan voor 10 euro van die accu's (gewoon nieuw) Precies de goeie maat, dit is de link van marktplaats Marktplaats.nl > Mystery 7,4v 900mah 15c LiPo accu voor esky walkera helies - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw Ik heb ook een robbe disco en deze accu's zijn super. Je moet alleen wel een regelaar hebben die 7.4 volt om zet naar 4.8 voor de ontvanger. Maar volgens mij is dat bijna altijd zo. Greetz, Freek Laatst gewijzigd door surfreek; 30 juli 2008 om 12:05 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Een LiPo op een Disco? Is dat niet wat overdreven? Een LiPo is wat moeilijker te laden en is duurder. Deze accu van € 2,- moet ook voldoen. In combinatie met een Robbe 5r lader (of zoiets) ben je klaar. Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 30 juli 2008
|
Maar ik denk dat lipo's wel langer mee gaan. Die accu's van 2 euro zijn zo versleten denk ik,,.. Plus dat die lipo's ook maar 10 eu zijn. Toch ga ik die accu van 2 eu nog wel proberen. Thanks voor de tip Greetz, Freek |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Ik heb een Mini DLG met accutjes van 150mAh (gesloopt uit een Aldi 9v blok, maar da's een ander verhaal Deze accu heeft 180 mAh. Lijkt me voldoende. Desnoods koop je er 2! Succes, Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |