![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juni 2011 Leeftijd: 61
|
Niet van vlees en bloed natuurlijk Maar ik zoek als beginner naast de Apprentice die ik sinds kort heb een beginners toestel dat ik makkelijk mee kan nemen in de auto en niet te veel ruimte in neemt. Ik woon in Denemarken maar zal ook in Nederland , Duitsland en Zweden vliegen. Dus een makkelijk te vervoeren , stabiel en met nog een beetje wind te vliegen . Verder heb ik weinig eisen Iemand tips? Groet Rolver. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 december 2010
|
Je kan misschien is een modelletje van Go Fly Rc proberen, de Starter II of de Evolution. Volgens mij is het een nieuw merk, daarom vind je er niet zo veel (filmpjes) van. In de winkel hebben ze mij deze aangeraden, ideaal voor beginners en makkelijk te upgraden... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 juli 2009 Locatie: IJsselmuiden Leeftijd: 43
|
Van de aankoop van een Easystar of clone achtige krijg je geen spijt. HK heeft een clone "Bixler" HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm - (ARF) Bij de Easystar wel gaan voor een brushless setup. Niet dat hij met de standaard setup niet vliegt, maar het vliegt net iets prettiger.
__________________ Groeten Jan Jaap. Op de bouwplank: Nordpol 2.0 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat:
Stevo
__________________ | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Als jij een apprentice in de lucht kan houden, dan moet een MScomposit swift geen probleem zijn. Een vriend van mij heb ik daar zelfs mee leren vliegen, een andere kennis van mij vliegt er ook al erg goed mee, terwijl hij soms moeite heeft met zijn trainer. Prima vliegend vleugeltje, compacter ga je het niet vinden, en het is nog prima betaalbaar ook
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Hihi, ik houd nog niks in de lucht (ja m'n natte vinger en die zegt al tijden dat het te hard waait Vliegende vleugels zijn te futuristisch voor deze oude man, ik heb mijzelf op een EasyStar clone getrakteerd en wel een SmartFly Junior. Dit is een Franse variant met ailerons en een brushless motor, het is een pnp pakket waar mijn AR500 in moet en aangestuurd wordt met een DX6i. Vermoedelijk vlieg ik met de Franse slag, dus we passen aardig bij elkaar. In Duitsland is deze SmartFly stijgend in populariteit, heeft iemand in Nederland hier al ervaringen mee? Vergeet niet dat ik onderin Denemarken woon. Ik zal echter ook af en toe gastvlieger zijn in Elten net over de grens bij Lobith. Groet Rolver ps SmartFly Junior vindt je hier T2M Smart Fly Junior Groet Rolver | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
mooi dat je een vliegtuig heb kunnen vinden! Zon vleugeltje lijkt misschien moeilijk, maar de Swift is er stabiel, zeker met een wat lichter motortje en regelaar is het een heerlijk toestelletje om mee te vliegen, en zweven doet het ook prima, heerlijk voor de lange zomeravonden. Die van mij is verlicht dus ik ga soms gewoon totdat het donker is door
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
En een Swift is van EPP. Al komt die van 200 meter hoog vertikaal in de vloer dan tipt die nog drie keer op en doet het nog (mits je je elektronica goed hebt vastgezet).
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
M.a.w. als het een beetje waait wil het niet meer. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Een Swift 2 met een beetje setup vliegt met gemak bij windkracht 4.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |