![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2011 Locatie: Zwolle Leeftijd: 17
|
Hallo, Wij zijn twee scholieren uit Atheneum zes en doen dit jaar examen op het meandercollege te Zwolle. Hierbij moeten wij ook een profielwerkstuk maken. Het onderwerp van ons profielwerkstuk is het onderzoeken en het bouwen van een modelvliegtuig. Voor ons onderzoek gaan we kijken naar onder andere: - materialen - aerodynamica - aandrijving - etc. Wij zijn echter nog op zoek naar een simpel modelvliegtuig (met bouwtekenigen) om te bouwen. Wij zaten zelf te denken aan een vliegtuig zonder al te veel poespas. Het hoeft niet een verkleinde versie van een bestaand vliegtuigv te zijn. Ook zijn we van plan om zelf de materialen bij elkaar te verzamelen. We zijn eigenlijk alleen nog op zoek naar een bouwtekening van waaruit we kunnen bouwen. Het leek ons namelijk geen goed idee om vanuit niks te beginnen. Zo zijn wij dus op het modelbouwforum terechtgekomen. Het zou fijn zijn als er wat interessante reacties met bouwtekeningen van modelvliegtuigen komen die ons een eindje op weg helpen. Alvast bedankt Job en Koen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Kijk eens op www.jomari.de bij bauplanne. Daar staat ergens de bouwtekening van de Easy Piper, een simpel toestelletje dat ook door beginners gevlogen kan worden! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 23 augustus 2011 Leeftijd: 63
|
Beste Job en Koen, ik bouw modelvliegtuigjes met mijn kampeerders in Frankrijk. Er gaan er 5 uit een balsa-hout plaat van 2 mm dikte. Het zijn zg hand-zwevers, die je met een zwiep van je arm de lucht ingooit. Net zoals je een speer werpt. knarf |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Waar is de tijd dat mensen zelf creatief waren. En al helemaal als project. Nu is het echt zo van, Ik vraag het een ander dan hoef ik het zelf niet te doen. Een uurtje googlen naar de juiste modelkeuze en even de moeite nemen om bouwplan/tekening/scratchbuild in te typen zit er niet meer in. Dacht dat de jeugd zo van het internetten was. Op die leeftijd bouwde ik mijn eigen indoor/park vliegtuigjes met wat ik voorhanden had, en in die tijd lag er nog echt niet iets in de winkel wat daar op leek. Nu stikt het van de indoor/park modelletjes. Gewoon iets simpels bouwen. Hier heb ik ooit grofweg de verhoudingen neer gezet. Dan zit je al aardig in de richting. Iets vliegends maken vanaf tekening kan iedereen. Iets zelf maken, al heb je een beetje afgekeken van andere modellen is leuker en heb je meer eer van. Bouw je eigen Vliegtuig
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Bedankt voor de eerste reacties, we zijn nu al een stuk op weg en hebben onze keuze gereduceerd tot 2 modellen de: -Easy piper -De Tigermoth Als jullie nog betere suggesties hebben horen we dit graag! Koen en Job |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Micropuller, bedankt voor deze scherpe opmerking... We zijn op dit moment druk bezig met de laatste voorbereidingen voor de Tigermoth. We hebben de materialen voor het vliegtuig bijna allemaal in huis. We moeten echter nog wel een paar dingen, en daarvan zijn de belangrijkste de afstandsbediening en het ontvangertje voor in het model. Kan iemand ons een goede ontvanger aanraden, wij kunnen namelijk wel een willekeurige ontvanger kopen en die in het model plaatsen, maar wij hebben er te weinig verstand van en daarom hopen we op jullie hulp. Ook zoeken we nog een afstandsbediening, eigenlijk zijn de enige voorwaarden voor de afstandsbediening. We hebben al wel afstandsbedieningen gevonden, maar die hebben we alleen maar geselecteerd omdat ze redelijk goedkoop waren. (bijvoorbeeld RCtechnics en RCtechnics) We willen best zelf verder zoeken, maar als er forumleden met (goede) tips zijn, zijn die natuurlijk altijd welkom. We zoeken naar een ontvanger en een zender die werken in combinatie met de tigermoth (dat doen ze waarschijnlijk allemaal, maar toch) en met elkaar, daarnaast een goede prijs/kwaliteit verhouding (niet té duur). Alvast ontzettend bedankt! Job en Koen Ps, als er iemand is die ons 'boodschappenlijstje' na wil kijken of we nog dingen missen, dan zou dat enorm fijn zijn! Al gekocht: -Balsa hout (3mm) -Depron (6mm) -Propeller GWS 7060 -LiPo 11.1V 860mAh HiModel -Brushless Outrunner 1550kV -HiModel FLY 12A Brushless ESC -Top Line microservo ES-07 JR -Epoxy 5 minuten Moet nog: -Ontvanger -Zender Nogmaals bedankt voor de hulp tot zover |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hey Lees eerst dit hele topic eens door: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...er-kiezen.html Ga dan op zoek naar een combi kit met zender EN ontvanger! Zo weet je zeker dat ze op elkaar werken! Dit is bijvoorbeeld een goed setje waar je in de toekomst ook nog wat mee kan: RCtechnics Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ik ga nu het topic doorlezen, alvast bedankt voor de reactie! EDIT: markjuhh, de zender die jij hebt gepost ziet er goed uit, maar voor de tigermoth heb je toch maar 3 kanalen nodig? We zijn allebei niet van plan om heel veel verder te gaan met het bouwen van modelvliegtuigen nadat de Tigermoth af is, dus is het dan niet beter/makkelijker/goedkoper om een 3 of 4 kanaals te halen, of heeft de zender van jou nog andere voordelen. Was trouwens een goede tip, dat topic, bedankt daarvoor! Laatst gewijzigd door jobenkoen; 24 oktober 2011 om 15:08 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hey Je hebt idd maar 3 of 4 kanalen nodig voor de tigermoth! Ik postte die link omdat ik zelf de zender ook gehad heb en er gewoon heel tevreden over ben! Tevens is het gelijk 2,4 GHZ en is het een bekend merk waarvan je bijna overal aan info kan komen! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << Laatst gewijzigd door markjuhh; 24 oktober 2011 om 15:22 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Citaat:
Er staat wel dat hij in mode 2 wordt verkocht. Voor echt beginnende vliegers maakt dat niet uit, maar als je hulp in de buurt hebt die een andere mode vliegt is dat een punt van aandacht.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... | |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Nogmaals bedankt voor alle hulp voor zo ver! We hebben het volgende transmitter/receiver paar gevonden: HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2), maar we konden niet echt goede en duidelijke reviews vinden, voor de prijs zou je denken dat het een pruts ding moet zijn, maar misschien valt dat wel mee en is het eigenlijk (in ieder geval voor onze behoeften) een goede keus. Alvast bedankt voor het meedenken! Job |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juli 2007
| Citaat:
Ik zou dan liever iets meer geld uitgeven aan een zender die programeerbaar is. Een (2ehands) spectrum DX6 zou bijvoorbeeld een hele goede keuze zijn. Als je die alleen voor dit project gebruikt, kun je hem daarna met weinig verlies weer verkopen.
__________________ Full Throttle Fury! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |