![]() |
| | #196 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
De easystar geeft niet om een beetje miezer hoor Schijnt de komende dagen ook nog eens heel koud te worden, ik ben benieuwd. Opstijgen van ijs is prima te doen, landen ook alleen het doorglijden kan lastig zijn. Als het goed gaat doorvriezen kan ik de eerste vluchten met de gerestaureerde mustang mooi op natuurijs maken, ruimte genoeg (ze zijn nu aan het bouwen waar ik altijd vloog, getverdikkes)
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #197 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2007 Locatie: ZW Drenthe Leeftijd: 69
|
Voor wie het interesseert: hier wat plaatjes van de ES II RR Gaf in berichten 110/112/190 al commentaar. Voor € 164,50 wordt hij zo afgeleverd na 3 dagen! ![]() Vliegbeeld! ![]() Met de 2 extra servo's voor die prijs ailerons en het stabilo is afneembaar! (de zwarte stip geeft het zwaartepunt aan!) ![]() Klapprop op (brushless)motor en alles -in- gebouwd, dus uitpakken, extra sevo's, ontv. en lipo er in: Klaar! (super handig die koppeling van de ail.servo-kabeltjes zo!) ![]() Ruimte genoeg voor een nog grotere lipo!
__________________ FF9s/3x Logo 500SE, 1 in 30er Agusta A109, 1 in 50er Ecureuil AS355N en 1 in 50er MD500D. Doe het als de egeltjes: Heel voorzichtig! (Ook met EasyStar II RR) Laatst gewijzigd door Logos1; 29 januari 2012 om 23:06 |
| | |
| | #198 (permalink) |
|
Toch wel erg mooi. Heb weer een nieuwe baan dus volgende maand koop ik er ook eentje (niet rtf dan heb alles nog liggen)
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #200 (permalink) |
|
Je zult verbaasd zijn over de vernieuwingen!
__________________ FF9s/3x Logo 500SE, 1 in 30er Agusta A109, 1 in 50er Ecureuil AS355N en 1 in 50er MD500D. Doe het als de egeltjes: Heel voorzichtig! (Ook met EasyStar II RR) Laatst gewijzigd door Logos1; 29 januari 2012 om 23:03 |
| | |
| | #202 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2004 Locatie: Deventer Leeftijd: 26
|
Ik ben begonnen met modelvliegen met een Multiplex Minimag. Een prima model om mee te beginnen. Echter merk ik dat ik nog te gespannen ben tijdens het vliegen en zoek daarom een model welke nog makkelijker te vliegen is. Ik ben de aerleons al wel gewend (ook op de sim) en blijf hier het liefst mee vliegen. De prijs op het moment van de EZ1 is erg interessant. Maar is het lastig hier de rolroeren in te maken? Of ben ik goedkoper uit om meteen een EZ2 aan te schaffen. Ik heb een goede zender.
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! |
| | |
| | #203 (permalink) |
|
Goedkoper uit zeker niet. Wel beter af met een EZ*II. Verwijderbaar hoogteroer dus netjes alles weer in de doos (mee op vakantie zonder dat je bang hoeft te zijn dat iets afbreekt!), klapprop (minder luchtweerstand = langere vliegtijden) en alles (behalve servo's) om ailerons in te bouwen. Kost een paar tientjes meer maar daar zul je vast geen spijt van krijgen. Wel een goede tip, vlieg de EZ eerst ZONDER ailerons, hierdoor leer je goed sturen met richting (die vergeet je 99% van de tijd als je ailerons gebruikt), niet alleen leer je hier netter mee vliegen maar stel dat je storing op je ailerons hebt... Daarna ailerons monteren
| | |
| | #204 (permalink) |
|
Dan spaar ik even door voor de EZ2. Wel het meest standaard pakket. Wordt hier de motor al bij geleverd? Goed om te horen dat de rolroeren pas later in gebruik genomen hoeven te worden. Ik stuur nu inderdaad bijna alleen met de rolroeren en niet met het staartroer. Terug in de doos kunnen stoppen is inderdaad ook een pluspunt. (p.s. De Cox black widow loopt nog steeds mooi!)
__________________ Reeds gebouwd: Anja SL-35 , Paula III | Nog te bouwen: Dolly, Charter en Guillows Arrow | Voor Cox, pm me! |
| | |
| | #205 (permalink) |
|
Helaas geen motor erbij. Voor een paar dollar heb je een brushless 1050KV motor bij united hobbies of elders, in Nederland ben je wel meer kwijt helaas. Even op de maat van de as letten, ergens in dit draadje kun je terug vinden wat de asdiameter is die direct op de klapprop past En mooi te horen dat het Coxje nog draait. Waar vlieg je 'm op? (voor de meeste andere mensen, het oude Cox (maakt geen motoren meer) maakte vroeger vrij-vlucht motortjes, de black widow is een zelfstartend 0.5CC motortje. Ieniemienie dus!)
| | |
| | #206 (permalink) |
|
Ik bestel wel vaker wat bij hobbyking, dus dan haal ik daar gewoon wat passends weg. Over de Cox (0,8cc trouwens): Op het moment wordt hij niet gevlogen, maar ben een control line toestel aan het bouwen waar hij op komt. De collectie is overigens flink uitgebreid
| | |
| | #208 (permalink) |
|
Hemelsbreed verschil en ergens op dit forum al beschreven. Incl. douane/verzenden nog niet veel goedkoper ook. Simpelweg: Niet doen, alleen al voor het schuim: EPO/Elapor!
__________________ FF9s/3x Logo 500SE, 1 in 30er Agusta A109, 1 in 50er Ecureuil AS355N en 1 in 50er MD500D. Doe het als de egeltjes: Heel voorzichtig! (Ook met EasyStar II RR) |
| | |
| | #210 (permalink) | |
| Citaat:
Heb voor deze mot.zwever ES II RR de zender(FF9s) ingesteld met: 1 Thr-hold 2 Flaps, bij naar 5% gas (terug dus), 70% flaps 3 Switch VR-A om zelf de Flap-uitslag te bepalen(dus ook als brakes) 4 de ailerons(dus rol) blijvend normaal funktioneren 5 mix ail./roer 6 mix elev./ail. Gr
__________________ FF9s/3x Logo 500SE, 1 in 30er Agusta A109, 1 in 50er Ecureuil AS355N en 1 in 50er MD500D. Doe het als de egeltjes: Heel voorzichtig! (Ook met EasyStar II RR) Laatst gewijzigd door Logos1; 28 februari 2012 om 15:48 Reden: edit | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |